«Jeg skal ta vaksine, for Norge!»


«Jeg skal ta vaksine, jeg gjør det for Drammen», «Jeg har tatt vaksine, sammen for Oslo», «Jeg gjør det for Norge», «en for landet». Dette er bare noen av mange tekster folk klistrer opp på profilbildene sine på sosiale media for tiden.

Altså jeg har full respekt for at folk velger å ta eller ikke ta vaksiner. Jeg mener at folk må kunne få ta egne valg når det gjelder egen kropp, eget liv og helse. Om noen synes de trenger mer tid å tenke seg om på, om noen er traumatiserte av tiden som har vært, om noen er redde, jeg har forståelse for alt dette. Mange grunner til at folk må tenke nøye gjennom sine valg. At noen prøver å bestemme dette for andre ser jeg på som overgrep!

Gjennom tiden som har vært har jeg selv prøvd å tenke at vi må ikke bare tenke på oss selv, men hverandre. Vi må ta vare på oss selv, og hverandre. Vi må dele kunnskaper, være åpne, ha dialoger og forståelse, for hverandre. Vi må holde hodene våre kalde og hjertene våre varme. For hverandre!

I dag kjenner jeg at akkurat dét har nådd en grense. Jeg beklager ikke, dette er hva jeg mener, så kan både fremmede, bekjente, venner, familie, nære og kjære eller hvem det måtte være, gjerne være uenige. Det er helt greit. Ingen er enige i alt, og jeg er uenig i mangt og mye både hos venner og ukjente. Slik er det bare!

Disse sitatene, disse tekstene om at man skal ta eller har tatt vaksine «for Drammen», «for Oslo» og «for Norge». Det føles ugreit for meg. Det er som om en bruker andre menneskers samvittighet mot dem.

«Dette gjør jeg for deg, derfor bør du gjøre det samme for meg» eller «dette gjør jeg for dere, for jeg er bedre, jeg bryr meg om andre enn meg selv»..

De som ikke ønsker dette eller er usikre blir fremstilt som egoister.

Det å påføre andre skyldfølelse ved å hevde seg selv, det er… ikke bra! Da blir det veldig selvmotsigende at en sier at en gjør det for andre, samtidig som en ikke viser noen form for hverken hensyn, respekt, omtanke, forståelse eller noe for andres situasjon og valg.

Når en bruker «psykologisk krigsføring» mot sine medmennesker, og kommer med at en har gjort dette for «alle andre», så god og medmenneskelig som en vil lage bilde av, det er ugrei retorikk. En ugrei måte å vise sin omsorg og medmenneskelighet på.

Er det det som er viktig her? Å fortelle alle andre at dette har du gjort, ikke for deg selv, men oss andre? 

Selv om dere har tatt covid-vaksiner, så kan dere likevel bli smitta og dere kan likevel overføre smitte videre. Disse vaksinene er for at en selv skal få redusert eventuelle alvorlige symptomer og minske risikoen for å bli veldig syke hvis en selv blir smittet. Dette er bevist! Dere tar vaksinene for dere selv, ikke for noen andre. Det er den eneste sannheten. Den som ikke kan være ærlig om dette mister sin integritet og verdi som menneske!

Vær ærlig, for Drammen, Oslo, Norge og menneskeheten! I det minste, vær ærlig med deg selv! Ikke mist deg selv oppi alt dette! Hold hodet kaldt og hjertet varmt sier nå jeg ❤️

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#ærlighet #stolthet #integritet #selvverdi #selvfølelse #medmenneskelighet #respekt

Kan vaksinerte smitte andre? Vi vet ikke svarer forskerne!

2 kommentarer
    1. Ja,eg er enig i dette og 😊

      Helsemyndigheter og andre myndigheter har jo i lang tid lagt et massivt og konstant press på folk for å ta disse vaksinene.De som ikke klarer å motstå presset og lar seg vaksinere har ingen andre argumenter å svare for seg enn det du nevner,”tar en for laget”osv.Når det i tillegg antydes at de som har tatt vaksiner kan bevege seg fritt,mens de som ikke har tatt den blir å regne nærmest som “fanger”,samt innføring av tanken om vaksinepass og obligatorisk vaksinering av helsepersonell og mulige konsekvenser om man ikke lystrer,så føler vel de som lar seg vaksinere at de ikke har annet valg og for å gjøre det,mer eller mindre lettere for seg selv å akseptere påfører man de som motstår presset både skyldfølelse,dårlig samvittighet og det som verre er og som en ekstra “straff” utestenge og isolere de som velger å ikke ta vaksinen.
      Det blir oss og dem…
      Disse vaksinene inneholder masse forskjellige ingredienser,eg tror ikke noen av dem som lar seg vaksinere har fjerneste anelse om hva de ingrediensene er.
      Det eneste som er bra (om man kan kalle det bra) er at testing av disse vaksinene ikke er gjort på forsvarsløse dyr,det ville tatt for lang tid,vi snakker om år og det har jo ikke de pengegriske legemiddelfirmaene tid til,de har forstått at her er det om å gjøre å smi mens jernet er varmt.Det har forskånet et ukjent antall dyr fra umenneskelige lidelser rettferdiggjort i forsknings tjeneste til menneskets beste.
      Uansett hvordan man snur og vender og uansett hvilke tanker og meninger man gjør seg,så føler eg at det utspiller seg en “velregissert” og nøye planlagt tragedie rett fremfor øynene på oss alle nå for tiden.
      Hilsen synskepeggy..

      1. Tusen takk for denne vinklingen Synskepeggy. Nå fikk jeg medfølelse for alle disse som «skryter» av å ha vaksinert seg og «tatt en for laget». Du har nok helt rett, de vet nok ingenting om hva de har fått i seg. De bare nikker og følger flokken, og legger ut slike tekster for å rettferdiggjøre ovenfor seg selv hva de har gjort. Kjenner jeg får vondt i hjertet av disse tider. I morgen skal jeg gå meg en lang tur i frisk luft. Blir i bedre humør av det. Takk igjen for innspill – ha en fin kveld ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg