Jeg prioriterer livet – i morgen blir det full rulle!

God morgen alle sammen. Jeg er litt fraværende om dagen. Nok å sette fingrene i for tiden. Prioriterer å styre og stelle her hjemme.

Snuppen min og jeg planlegger en liten sammenkomst her hjemme på Halloween, og det medfører litt mer enn å bare invitere. Diverse innkjøp har blitt gjort, og enda er vi ikke i mål. Det skal jo pyntes litt, og vi må jo ha det vi trenger til kostymer. Greit å begynne i god tid så det ikke blir stress i siste liten. Snuppen min er jo i mer enn full jobb, og jeg har jo mitt, og det er mer enn en skulle tro.

Har hatt dugnad her, som tillitsvalgt er det meg det står på når det kommer til planlegging, innkjøp og organisering. Nå jobber også et firma utenfor her med å bygge trapp på området, i over en uke har vi hatt gravemaskiner og denslags utenfor soveromsvinduet vårt, med oppstart klokken 07:30 hver morgen på hverdagene. Det går trådt altså, men en dag blir det bra. Og jeg må fram og tilbake med info, papirer og kvitteringer til et kontor som bare har bestemte og korte åpningstider.

Neste uke skal vi ut på tur, tog, fly, buss og hva det måtte være. I forkant må jo hus og hjem og dette til Halloween være i orden. Og dette med barnepass til jentene når vi er borte. Den biten er ikke bare bare, vi er utrolig heldige når noen vi stoler på påtar seg det ansvaret, noe som har blitt sjeldnere og sjeldnere med tiden. Så må vi jo sørge for at dem kommer seg til og fra. Samfunnet er jo lagt opp til de som har førerkort og bil, for oss andre kreves det noe mer planlegging.

Til helga blir det sammenkomst hos ei god venninne som får besøk langveisfra. Det gleder vi oss til. Et avbrekk, men dessverre også energityv for min del. Dessverre er det noe med energinivået mitt for tiden. Jeg er i en sånn nedadgående bølge igjen, hjelper liksom ikke å være nøye med vitaminer og medisiner.

I går brukte jeg dagen til å styre og stelle med bursdagsgave til snuppen min. Det er også piece of work og innebærer nøye planlegging, for det er ikke noen fysisk presang, men en opplevelse som også innebærer reise med buss, tog, fly og så videre. Så hotell og mer til. En skikkelig prisjakt der alt må vurderes nøye, samtaler med jobben hans bak hans rygg for å sikre at han har fri, og alt i all hemmelighet, så hvis det er venner innom her, ikke røp dette til min kjære.

Er faktisk nesten i mål, akkurat nå er vel den største utfordringen å få barnevakt til jentene. Uten den biten i boks, så skjærer alt seg. Og som nevnt, det er veldig vanskelig å få til. Jeg skjønner ikke at folk tror det er så krevende å ha ansvaret for to små snille, veldig veloppdragne jenter en kort stund. De gjør det de liker best, bare ligge på sofaen og kose. Aldri har de gjort noe galt, ei heller kommer de til å gjøre det. Rent vann i vannskålene, to måltider og lufteturer om dagen. Det er liksom det. Og disse lufteturene er ikke lange for to mops på 10 og 12 år. Men men..

Uansett, jeg liker utfordringer, selv om jeg blir tappet. Mye er psykisk påkjennende. Det er hodet som jobber, og da blir en utmattet ellers også. Men belønningen er at det er mye å glede seg til. Sammenkomster med venner, festligheter, fine turer og opplevelser med mine nærmeste. Ting jeg prioriterer fullt ut nå, livet er skjørt og kort, og vi er her for å leve det livet vi er gitt. Ikke bare overleve lengst mulig, men virkelig LEVE til det fulle mens vi kan.

I morgen er det Bruløpet her i Drammen. Et heldagsarrangement for å markere verdensdagen for psykisk helse. Programmet for dagen finner dere HER! Jeg er selvsagt påmeldt, og jeg skal gå løpet, samt være med på alt rundt. Så i morgen blir det full rulle..

Ha en fin dag alle sammen! 🥰🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#familieliv #hverdagsliv #bruløpet #verdensdagenforpsykiskhelse #bunnytrash #bunny

8 kommentarer
    1. Vet hva du mener og kjenner på det selv….Me har hatt litt av et år og som du sikkert har skjønt kom me i mål forrige uke….! Snakk om å stikke hull på ei svær kvise, eller ballong om du vil. Har liksom ikke følt på noe siden september i fjor…NÅ er det endelig over! Klompen i magen er borte og alt som trenger å blokkeres er nå blokkert. Er fullstendig utladet og mer til…Hekkan det er godt det er over. Min plan var å reise til Drammen i dag, søs ville også bli med, men eg måtte bare si stopp for eg kjente at det orker eg ikke nå…Utladet er vel ordet kanskje. I dag skal eg på trening i det fri med søs og prøve å sanke litt energi i samme slengen.

      Ha en fin dag Bunny, garantert at du kommer i mål og dere kommer til å få det helmax! Koser deg <3

      Go`klem Vibbe 😀

      1. Heisann! Godt å se at der er liv. Ja, vi liker veldig godt å ha ting å se fram til, og fremover nå, det er virkelig STORE ting å se fram til. Du skjønner etterhvert.. 😜 fin fin dag til deg og dine i retur 🥰🐰

      1. Hehe.. nei, han gjør ikke det. Og om det er noen insekter her som vil avsløre noe så har jeg ikke røpet selveste OVERRASKELSEN 😜🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg