Jeg ønsker at barn kan ferdes tryggest mulig i trafikken!

Nå synes jeg det begynner å bli vel mye mas om denne ryggsekken. Alle førsteklassingene i landets nordligste fylke får til høsten utdelt ny skolesekk. Fylkesordføreren der mener det er et symbol på mangfold og inkludering. KrF mener elevenes utstyr bør være uten politiske symboler, og har satt igang en tirade om dette. Se bilde lengre ned.

For det er hva det er, symbol ja, om det er et politisk symbol kan diskuteres. Jeg leser argumenter om at barn liker regnbuen og vi er alle barn av regnbuen. Men jeg ser ingen bue på denne sekken, jeg ser en trekant med de 6 pride-fargene, ikke regnbuens 7 farger. Så folk kan mene hva dem vil, men dette er ingen regnbue, dette er homopropaganda. Jeg kan ikke skjønne hvorfor 6-åringer skal blandes inn i dette.

En annen ting som er trist er at mange sier at deres barn ikke skal bruke denne sekken. Alle parter glemmer den viktigste tingen med denne sekken, det er at barna vises godt med denne, den er praktisk talt selvlysende, ren er utstyrt med refleksstriper, og med å bruke denne så ferdes førsteklassingene tryggere i trafikken til og fra skolen. Men det er visst ikke viktig i det hele tatt.

Det er veldig bra med disse som er for aksept, likeverd og mangfold. Inkludering og menneskerettigheter som å elske hvem man vil. Men alt har sin plass. Personlig synes jeg ikke seksuell legning har sin plass hos 6-åringer. Men ser heller ikke at dette er noe å mase og bråke om. Men rett skal være rett, det er ingen regnbue på den sekken, men et homsesymbol. Regnbuen er en bue med 7 farger. Regnbuen er ikke en trekant med pride-bevegelsens 6 farger.

Nok om det, nå har jeg inntatt sofaen. Jeg er drit sliten. Vasket den andre halvparten av sofaen som ikke ble vasket i går, vært på treningssenteret, på tur med jentene. Gått til sentrum etterpå, der ble det en runde innom flere butikker for finne litt party-stuff til Eurovision-fest i morgen. Så var snuppen min og jeg ute og spiste, og deretter og handlet matvarer. Jeg har fått en blemme på en tå, jeg er kommet i blemmealderen. Kos dere masse folkens, nå er det helg 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#regnbue #barn #pride #homofili #legning #likeverd #aksept #mangfold #tryggtrafikk #ryggsekk #refleks #politikk #bunny #bunnytrash

15 kommentarer
    1. Sekken er og blir stygg er min mening. Tredje gang jeg skriver det i kveld!
      Men du kos deg med vannblemma di og ikke stikk hull….
      Klem og nyt kvelden! ❤️

      1. Tror ikke barna kommer til å bruke disse sekkene, alt for mye styr med å finne ut hvem som eier hvilken sekk, alle er jo like. God aften videre Solliv 🥰

    2. Helt enig med deg ! Hvorfor politisere noe som burde hatt fokus på trafikk-sikkerhet, om så tanken bak skulle være god 🙄?

      Lad nå endelig godt opp til morgendagens festligheter!

      Her finkuttes grønnsaker til verdens beste rekesalsa, akkompagnert av CC Cowboys & KORK 😄

    3. Dette hadde aldri blitt noe problem for barn om ikke voksne lagde så mye oppstyr rundt det. Sekken er fin, og det er kanskje noen seksåringer som alt er usikre på legning, da er den super. Er jo i den alderen man begynner å utforske dette med kjærester. Synes barna bør få bruke den uten at voksne blander sine fordommer inn i det ✌🏼

      1. Ser poenget ditt, men jeg personlig synes ikke skolesekken er veien å gå når det gjelder legning. Her skulle fokuset vært helt ig holdent trafikksikerhet, intet annet. Tanken bak er nok god, Tenk deg alt styret med å finne ut hvem sin sekk som tilhører hvem 😂

          1. Det gjør det ikke akkurat enklere, dette er 6 åringer. Hehe.. tror nok det hadde vært større pluss om man fikk velge seg en egen sekk som ikke er lik alle andres, ihvertfall vet jeg at jeg ville ønsket meg en sekk som ikke var som alle andres. Men jeg likte tanken med en slik «selvlysende sekk med refleksstriper. Skulle bare ønske at de utelukkende holdt fokus på dét, og ikke måtte trykke homopropaganda på sekkene. Trygghet i trafikken burde gått foran.

    4. Blemmealderen eller ikke…. helt enig med deg – altså….. ja, barn skal ferdes tryggest mulig i trafikken! Men – det er mange fine skolesekker…. er det ikke slik lenger at alle skolestartere ønsker seg en heeelt spesiell skolesekk???? Standardisert….og blabla-inkluderende….! Ikke sansen for det altså! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg