Jeg hater når dét skjer!

Det er ikke så lenge siden jeg så serien «The Good Doctor» på Netflix. Den er på hittil 7 sesonger og følger Shaun Murphy, en ung autistisk kirurg med savantsyndrom. Han hadde en vanskelig oppvekst i en liten by, men som voksen og klar for å realisere drømmen om å bli kirurg flytter han til California for å arbeide ved det prestisjetunge San Jose St. Bonaventure Hospital. Dette er en bra dramaserie, men et par tre sesonger inn i serien så flytter den ene favorittkarakteren min i serien til Afrika og dermed ut av serien, og den andre dør.

Mens jeg så denne serien fulgte jeg en debatt på FB om hvilke serier som eksisterer på Netflix i skrivende stund at folket synes er best. Jeg regnet ut stemmene og laget en Topp 12 Netflix-liste som jeg publiserte her på bloggen. Og vet dere hva, denne listen tror jeg er helt utmerket. Jeg hadde fra før sett 6 av de 12 seriene og var enige i at de er veldig bra.

Etter listen ble til har jeg sett et par av seriene som jeg ikke hadde sett fra før, deriblant den som havnet på plass nummer 9, «Ozark», som handler om en finansrådgiver som tar med seg familien fra Chicago til Ozarkfjellene i Missouri. Der må han hvitvaske penger for et mexikansk kartell. Hvis han ikke gjør som han blir beordret vil han og hans kone og barn bli drept, og derav oppstår mange situasjoner. Denne serien som består av 4 sesonger er utrolig spennende, skikkelig kaninbra synes jeg. Hver episode er på 1 time(+), så her er mye underholdning å hente. Nå vet jeg at denne serien har mottatt totalt 45 Emmy Award-nominasjoner, og vunnet en rekke av dem, inkludert tre for beste drama-serie. Noe jeg fikk med meg etter å ha sett siste episode i går kveld. Synes godt det kunne vært en sesong til!

Anyways, som i de fleste serier så blir det slik at det er karakterer jeg favoriserer, og det skjedde også her. Det er en karakter som heter Ruth i serien, og henne digget jeg, fantastisk bra utført skuespill, jeg er nå blitt stor fan av Julia Garner (hun spiller også i Inventing Anna), og det viser seg at hun vant tre Emmys for sin rolle i Ozark, og en Golden Globe. Vel fortjent!!

Men som jeg nevnte om «The Good Doctor» så forlater favorittene mine serien, den ene flytter og den andre dør. Noe lignende skjer med Ruth i «Ozark», om hun dør eller whatever kan jeg ikke si, hun bare ligger der. Meningen er kanskje at vi seere skal fantasere videre på dette? Men poenget mitt, jeg hater når jeg ser slike serier, får slike favoritter, så blir de skrevet ut og drept.

Jeg hater virkelig når det skjer!!

Gjør ikke du?

Neste serie skal se nå er den som ligger som nummer 1 på nevnte Topp 12-liste på Netflix!

Så til noe helt annet. Jeg liker å dele blomster, hver dag nesten deler jeg blomster her på bloggen. I blogglandia er det ikke så mange som bryr seg, men jeg har mange lesere som liker mine blomster-innlegg. Derav har jeg fått til en blomstergruppe på facebook som har vokst til å bestå av over 60 000 medlemmer. Ved årets start var der under 5000 medlemmer. Dagens blomst er verdsatt av mange..

Snuppen min og jeg bruker kjøpe blomster i vertinnegaver og denslags, vi gir blomster da de er vakre og gir glede. Vi gir ikke blomster for at vi selv skal fremstå som så snille eller medmenneskelige, det er ingen godhetsposering. Vi vet at blomster betyr noe og at forskjellige blomster har forskjellig mening. Som Chrysantemum som regnes som «de edleste av blomster», og å gi blomster i fargen lilla betyr «Jeg ønsker deg all lykke og hell i livet».

Jeg gir blomster, til fremmede, til bekjente og venner. Jeg har også møtt flere bloggere jeg har gitt blomster. Det er gjort med en tanke bak, ingen trenger blomster.  Å gi er gjort med omtanke, og et tegn på blanke ark og ny begynnelse, ofte med kjærlighet, respekt eller tilgivelse. Enkelte mennesker skjønner ikke betydningen, tar det for gitt, noen gjør det kanskje for å virke snill, konstruere et bilde av seg selv. En burde tenke litt mer på hva blomstene betyr når man gir eller mottar en blomst. Ikke bare ta det for gitt, som en gest uten betydning. De har en mening og budskap.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#serie #blomst #bunnytrash #bunny

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg