Jeg blir kvalm av dette!!

Her om dagen, fire-fem dager siden, så gikk jeg rett på limpinnen. Noen hadde postet i en gruppe på Facebook at Bruce Willis var død. Jeg husket for en tid tilbake siden, august-september mener jeg, at jeg leste en sak om at han var syk og at han på grunn av det hadde trukket seg tilbake som skuespiller. Med det lot jeg meg altså lure, fordi jeg husket at han hadde fått en alvorlig diagnose.

Saken er den at han i mars i år ble Bruce Willis diagnostisert med afasi, som er sviktende evne til å bruke og forstå språk. Og det ville utvikle seg raskt. Nonetheless så var han på pub her om dagen og drakk noen øl med venner, og det etter jeg leste han var død. Jeg hadde allerede postet Hvil i fred Bruce Willis på min Facebook, som dere skjønner har jeg vært en stor fan av hans arbeide og syntes hans bortgang var trist.

Men nå skal ikke jeg gjøre den samme feilen flere ganger, for nå har det altså tatt helt av med at slike «sider» poster nyhetsreportasjer om døde kjendiser. Og folk, som jeg gjorde, biter på og deler videre. Jeg må si at jeg blir helt kvalm av slike mennesker som står bak sådanne påfunn.

Siste få dagene har jeg fått opp at Alan Jackson er død, Andrea Bocelli, Bruce Willis, Steve Harvey og Angelina Jolie. Samtlige lever. En kan jo bare lure på hvem det neste offer blir. Folk får jo sjokk, altså jeg kjenner jo noen kjendiser selv, og hvis jeg da plutselig får opp i sosiale media at noen av dem er død.

Altså for folk som står disse personene nære, har stått dem nær, er glad i og bryr seg om, så kan jo dette medføre et sjokk. Det er uansett respektløst, de er kjendiser ja, men man skal ikke være nødt til å finne seg i å måtte lese at man er død. Eller tydeligvis må de jo det. Som sagt, jeg blir kvalm, altfor mange psyke mennesker der ute. Så folkens, ikke la dere lure slik jeg ble lurt. Sjekk om det er fakta, blokker slike sider som deler slike ting.

Sosiale media blir bare verre og verre.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#bunny #bunnytrash

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg