Ingen venn uten vaksine!


Det var en opplevelse som for meg var ytterst spesiell. Snuppen min hadde invitert et kjærestepar fra jobben sin hjem til oss til ESC-fest her i går. Det var jo hyggelig. Det var dem, oss og et vennepar til. Så da var vi her, 6 stykker. Klokken 19 kom gjestene og vi satte oss på balkongen med bobler som velkomstdrink.

Dette paret fra jobben til snuppen min kjente jeg ikke fra før, så jeg var jo positivt innstilt til å bli kjent med noen nye mennesker, det har det ikke vært så mange muligheter til siste året. Men det som alltid skjer når man møter noen er jo at man først prater om pandemien, tiltakene, vaksiner og greier. Det var ikke jeg som åpnet tema, det var disse for meg nye menneskene.

Mannen i forholdet (ja de er hetero, og det er helt greit) startet da med å fortelle at han ikke hadde noe til overs for folk som ikke vil ta vaksinen, at han har slettet mange fra vennelisten sin fra Facebook fordi de ytrer at de ikke vil la seg injisere med denne guffa få vet hva inneholder og hvordan fungerer i lengden. Han navnga personer, og fremstilte de som er skeptiske til vaksiner på en høyst negativ måte.

Dette satt da jeg og hørte på. Han slettet venner på grunn av deres meninger og fordi de ikke vil ta koronavaksiner. Jeg undret meg hva det har å si for han? Tenker han at de uvaksinerte er smittefarlige og kan komme til å smitte han gjennom sosiale media? Hahaha.. Gjennom Facebook? Jeg fikk ikke helt med meg om han hadde fått en dose, eller to, eller ingen. Men han snakket som om han var «fullvaksinert», hun kjæresten vet jeg er «fullvaksinert».

Uansett, der satt denne mannen og delte mennesker opp i to grupper. De vaksinerte og de uvaksinerte. A-mennesker og B-mennesker. Og B-menneskene som ikke ønsker vaksineres slettet han fra livet sitt. Som om han er bedre enn dem fordi han har fått sprøyte. Bedre enn oss, bedre enn meg. Han degraderte meg til undermenneske.

Det han tydeligvis ikke tenkte på var om hvem jeg er, hvilke holdninger og meninger jeg sitter på. Han tok det for gitt at jeg en slik som tar vaksine først og tenker etterpå. Han trodde vel det fordi snuppen min er «fullvaksinert». Han tok det for gitt at vi skulle inneha samme meninger og holdninger. Slik er det ikke. Jeg er en av dem som har sagt at på denne siden av 2022 så skal ikke jeg ha noen vaksine. Nei takk, jeg skal se ting litt an først, se hvordan ting forløper seg og ta en ny vurdering da.

Gjennom denne tiden til nå så har jeg bare blitt mer og mer bestemt på at jeg ikke skal ha noen vaksine. Og plutselig sitter det en mann i mitt hjem, på min balkong og nedgraderer min verdi som menneske, på grunn av dette.

Hvem faen tror han at han er? Hvis dette er så viktig for han så skulle en tro at det har med smitte og smittevern å gjøre. Da er det vel ikke så lurt å bare ta for gitt at folk han besøker er vaksinerte. Her satt jeg uvaksinert og bare én meter fra han. Nå må jeg holde meg selv i karantene i flere dager, for det er tydelig at denne mannen tror at er man vaksinert så er man trygg. Det i seg selv er jo en potensiell superspreder. Falsk trygghet, idioti, skummelt..

Men slik er det altså blitt. Uvaksinerte er definert som B-mennesker, og ønsker man ikke vaksinere seg så er man undermennesker, fratatt verdi, stigmatisert..

Og dette er før koronasertifikatet er blitt innført, når det skjer blir jeg vel som søppel å regne, hahaha.. men frisk 😜

Helt greit, jeg ble tidlig skilsmissebarn i et lite samfunn da skilsmisser ikke forekom ofte, mange foreldre stemplet meg som en «uting» og holdt barna sine unna meg, mobbing, som tenåring var jeg rusmisbruker og ble også da ekskludert i samfunnet, da jeg ble rusfri begikk jeg nok en synd og sto fram som åpen homofil og ble igjen utstøtt av enkelte, så ble jeg politisk ukorrekt ateist som ønsker forbud mot religioner og sektvirksomhet i det offentlige, med det kom rasiststempelet.. listen er lang, så det å bli ekskludert, utstøtt, stigmatisert, utsatt for hat, hets, fordommer og så videre er intet nytt for meg. Det å i dag bli stemplet som uverdig undermenneske av selvhøytidelige besserwissers, det tar jeg på strak arm. No problem, bare fuck you!

Men å tro at jeg aksepterer noen venneforespørsel på Facebook fra noen som sier at de sletter slike som meg og ytrer at personer som har slike oppfatninger som jeg har er uønsket i deres liv, det kan de bare glemme! Jeg ignorerer!

Jeg holdt kjeft i går. Selvkontrollen min er det ikke noe galt med, jeg bare fjernet hele greia fra tankene mine der og da, og hadde en fin kveld. Jeg ønsket ikke å ødelegge kvelden for noen da alle hadde gledet seg. Jeg har faktisk respekt for menneskeliv, jeg rangerer ikke på noen annen måte enn at vi har flotte, snille og gode medmennesker. Og vi har drittsekker!

Sistnevnte holder jeg utenfor mitt liv så godt jeg kan, de formerer seg noe veldig og dukker til og med opp på min dør, i mitt hjem, på min balkong. Men aldri to ganger, neste gang får han koronapasset sitt påskrevet!!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#vaksine #korona #covid #koronasertifikat
12 kommentarer
    1. Jeg har sletta, og kommer fortsatt til å gjøre det, såkalte venner som dikterer hva jeg skal gjøre/mene og motsatt. Jeg er diktator i mitt liv, har noen problemer med det – poff bort med dem!

      1. Det kan jeg helt klart også gjøre. Jeg trenger ikke folk i livet mitt som skal fortelle meg hvordan jeg skal være. Folk som ikke har annet å komme med enn å være moralister og tråkke på, de har ikke noe i min vennskapskrets å gjøre. Men at folk har en annen mening enn meg om ting gjør ikke at jeg sletter noen. Ingen mennesker er enige om alt. Meningsmotstandere gir bredere perspektiv, og det setter jeg pris på.

    2. Nedlatende holdninger er noe av det verste jeg vet, jeg vet ikke om jeg hadde klart å holde kjeft. Ikke i mitt eget hjem.
      Jeg har tatt første dose, datter er irritert på meg fordi jeg bruker meg selv som forsøkskanin.

      1. Ikke rart at angst og depresjoner er og forblir et økende problem.. jeg respekterer folks valg hva folk gjør med egen kropp, egen helse og eget liv. Det burde være gjensidig. Fint du har en datter som tenker, hun mener vel som meg at det er lurt å se ting an..

    3. 😊👍🏻🌺🇳🇴

      Eg lurer av og til på om adferdsendring mot medmennesker,systematisk nedrakking,respektløs og frastøtende oppførsel osv.osv rett og slett er en bivirkning av vaksinen ? Eller er det myndighetenes intense hjernevask,indoktrinering samt fordekte trusler som er årsaken til vanlige,stort sett greie folk sin plutselig endrer adferd ?

      Eg vet iallefall at en av bivirkningene av en ny vaksine på 90-tallet (mot meslinger) for barn var nettopp adferd og personlighetsforandringer.Dengan blei foreldre som rapporterte om dette (og andre alvorlige bivirkninger) blankt avfeid med at ” det har vært for lite forskning til å konkludere).
      Denne covidvaksinen har det ikke vært forsket på overhode og i takt med at legefirmaene pøser ut vaksinedoser så fraskriver de seg ethvert erstatningsansvar,noe de har fått medhold på.
      Leste her om dagen at det allerede har blitt rapportert over 14.000 tilfeller av,mer eller mindre,alvorlige bivirkninger av vaksinen,men ingen opplyser om hva disse innrapporterte bivirkningene er.
      Statsministeren sier i dag at hun “vil skjære igjennom” for å få på plass vaksinesertifikatet enda tidligere enn først planlagt.Hun og resten av “gjengen” begynner vel å bli engstelige for at de ikke får reise dit de vil,gjøre hva de vil osv.nå som sommeren nærmer seg.
      Hilsen synskepeggy.

      1. Det er nok myndighetenes og pressens intense hjernevask, indoktrinering samt fordekte trusler som er årsaken. De har jobbet hardt med dette. Vaksinen tror jeg ikke det er. Studerer de vaksinerte nøye jeg, hahaha.. ingen endringer.

    4. Jøsses.. Ville aldri tiltenkt deg egenskapen til å kunne hermetisere nebbet i en slik setting, Roger!
      Jeg hadde ikke hatt sjangs.. Jeg ville blitt hva jeg definerer som lettere belærende, og ‘kællen’ definerer som sarkastisk *hehe*
      – Alvorlig talt.. Sånn oppførsel går jo rett og slett ikke an! I det du møter mennesker for første gang på DRES hjemmebane, er man da i det minste varsom med hva en buser ut med!

      1. Det virker som om vaksinefanatikerene tror det er slik det skal være. I går holdt jeg kjeft fordi jeg ikke skulle ødelegge kvelden. Samtidig jobber snuppen min med disse menneskene, så jeg tenker at det er greit at jeg forklarer dem et par ting på en rolig måte. Hadde saksa mi satt i gang i går ville det blitt riktig ubehagelig for enhver. Jeg vil tro jeg har valgt den smarteste løsningen, og tenker at jeg ikke kommer til å ha noe med disse i framtiden, da spesielt han, når jeg nå er inneforstått med hans holdninger som ikke-medmenneske.

    5. Der er eitt gamalt ordtøkje som seier at på seg sjølv kjenner man andre. Altså det du kaller, seier om andre, slik ein handsamar andre, det er du sjølv.
      Berre for å sette fyren i perspektiv.
      Altså, handsamar ein andre som B-mennesker, er det fordi ein er B-menneske sjølv.
      Ellers er det jo typisk norsk å vera sjølvgod 🤣🤣🤣. Audmjukheit verte ofta sett på som ein skavank, av folk som ikkje forstår forskjellen på det og veikskap.
      Eg misunner deg å kunne skrive slik du gjer, og gleder meg til å lese, når eg ser der er nytt innlegg frå Bunny Trash. Stå på ♥️.

    6. Hehe vi demonstrerte mot vaksinepass for litt siden, da gikk vi fra frognerparken med mini p.a. og plakater og hørings svar siden på mobilen til kompisen min, først skreik noen etter vektere, så ringte vekterne til politiet når vi var på vei ut av parken, dette var etter en episode hvor ca 10 av coronas vitner sto og skreik til oss att vi måtte pelle oss ut, samt att de vrei barna sine mot oss. Så kom det typiske rælet “jeg jobber for fhi”, “jeg kjenner noen som er på respirator”, “kjenner noen som døde på gran”, gjeeesp, klisjeene hagler. Så begynte vi gå nedover bogstadveien for å “misjonere” så kommer det en nuddelmann og skriker meg i ansiktet, han skriker att jeg er ett jævla rassehøl, de som ikke vaksinerer seg er skittne smittespredere og fortjener straff, de fortjenere å være utenfor sammfunnet. Alt dette mens kaptein-kårånna står 30cm fra trynet mitt uten magimaska si og jeg kjenner spyttet bare hagler over panna og solbrillene mine,så der er vi altså nå..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg