Indisk mat, restauranter i Drammen.

Safran Indisk Restaurant

Taj Mahal (Nedre Storgate 23) heter en av de indiske restaurantene her i Drammen, den har vært i mange år, og det er mange år siden jeg har vært der, og det er det en bestemt grunn for. God mat husker jeg så absolutt de hadde, men kundebehandlingen var ikke bra. Den siste gangen jeg var der var sammen med ei venninne og snuppen min. Der var ikke mange gjester. Vi satt der i én time så reiste vi oss og gikk, og drar aldri dit igjen. Vi fikk aldri bestilt mat, vi fikk ikke en gang forespørsel om drikke. Da klokken viste at vi hadde sittet der nøyaktig én time så takket vi for oss. Hvis man leser anmeldelsene på deres hjemmeside så leser man at dette er en gjentakende adferd fra de ansatte der. Og siden det er samme folka som jobber der ser jeg ingen poeng i å dra dit, og jeg vil heller aldri anbefale noen å dra dit.

Dezi Grill (Tollbugata 12) var en periode et fast stoppested etter en tur på byen kveld og natterstid. De har åpent til 02:00 på hverdagene, og 05:00 i helgene. Maten er god, har ingenting å utsette på hverken det estetiske eller smak. Store porsjoner og billigere enn de andre indiske restaurantene. For tre-isj år siden ble de stengt noen uker av mattilsynet. Det hadde noe med hygiene å gjøre på kjøkkenet. Det kan gjøre en skeptisk selv nå flere år etter. Så etter det har vi ikke vært der. Men her for et par uker siden, noe sånt, så bestilte jeg hjemlevering derfra, og maten er jo god, og som sagt billigere enn andre steder. Jeg mistenker at sausene er ferdigsauser.

Punjabi Tikka (Griffenfeldsgate 5) er det noen år siden jeg har vært, maten var kjedelig og de serverte mindre porsjoner enn andre indiske restauranter. Dette betyr jo også at de da er en del dyrere enn konkurrentene, så det har aldri vært verdt det å dra dit igjen. Såvidt jeg skjønner så er der nå kommet nye eiere og besetning som driver, ny kokk. Så da kanskje drar vi dit en gang snart og prøver.

Singh Saab (Vårveien 25) hadde lokaler på Torget vest kjøpesenter her i Drammen. Da spiste snuppen min og jeg der, og det var helt nydelig. Ingenting å kritisere. En kamerat som elsker indisk mener at denne restauranten er den beste indiske i byen her. Så flyttet de da ut av sentrum, et godt stykke faktisk, og nå er de ikke bare på andre siden av elva, men helt på andre siden av byen og litt til, så der har jeg dessverre aldri vært og spist. Det er samme folka som driver, så jeg regner med at maten fremdeles er like nydelig som den gang da.

Masalabar Indisk Restaurant

Shahi Grill Konnerud (Bernåsbakken 2) er et sted jeg aldri har vært, så jeg kan ikke uttale meg utfra personlig erfaring. Konnerud er en bydel jeg aldri er, har intet der å gjøre. Hva andre sier om stedet er at de har god kebab og pizza, og det er ikke hva jeg vil ha når jeg drar på indisk restaurant. Det er jo ikke indisk engang. Den maten som er Indisk får ikke mye skryt, det sies at maten bærer preg av å ha blitt varmet i mikrobølgeovn. Dét betakker jeg meg for.

Masalabar (Strømsø Torg 1) er den indiske restauranten snuppen min og jeg besøkte i går. Vi var de eneste gjestene og måtte likevel vente lenge. Alt kjøtt var mørt godt og saftig. Estetisk flott, men mangler det lille ekstra. Som jeg nevnte lengre opp her om Dezi Grill, at jeg mistenker at de bruker ferdigsauser, det handler rett og slett om at sausen på Masalabar og Dezi Grill er helt lik, absolutt null niks forskjell, helt lik konsistens, helt lik farge, helt lik smak. Dette må komme fra kartonger. Masalabar duger, men slik jeg ser det så er de overflødig her i Drammen.
Safran (Øvre Torggate 12) til slutt. Sist men ikke minst, er ikke det hva man sier? Dette er min absolutte favoritt av indiske restauranter her i Drammen. Maten er perfekt, helt perfekt. Jeg kan spise meg ihjel her. Minuset her er at han som driver stedet kan virke som om han er litt høy på seg selv, han skal liksom gjøre alt selv, og tror han kan bedre enn han faktisk gjør. Hvis man kommer et større lag, som vi en gang gjorde, vi var 11 stykker. Da kom han og tok bestillingene. Han noterer ikke, han skal liksom vise at han husker. Jeg sa at det kom det til å bli rot av, og det ble det. En feil rett til en, feil drikke til en annen. Han mener at det er en svakhet med notatblokk. Jeg har prøvd å forklare at det er det ikke, notatblokk er en del av uniformen. Hadde jeg drevet en restaurant så hadde jeg stilt som krav til mine ansatte at de til enhver tid har notatblokk. Og hadde jeg selv jobbet ute i restauranten hadde jeg selvfølgelig også brukt notatblokk. Det er ikke en svakhet, det er motsatt. Men daglig leder til side, på kjøkkenet er det noen som virkelig behersker indisk kokkekunst. Magisk! Maten er fantastisk på alle måter!!
De to bildene som her presenteres er samme retten på to forskjellige steder. Takk for titten!!


Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#indisk #restaurant #mat #drammen #bunny #bunnytrash

16 kommentarer

Siste innlegg