I busskuret.

Tirsdag kveld tok komiker Atle Antonsen til Facebook for å unnskylde oppførselen sin overfor forfatter og samfunnsdebattant Sumaya Jirde Ali etter å ha blitt anklaget for rasisme og anmeldt for hatefulle ytringer og hensynsløs atferd. Det var ikke første gang han beklaget. På et utested i Oslo i oktober skal Antonsen blant annet ha sagt at hun var «for mørkhudet til å være her». Han har tatt tak i henne og hun skriver i sosiale media at hendelsen har etterlatt henne i sjokk.

Sjokk faktisk!!

Antonsen har beklaget flere ganger, men unnskyldningene slaktes av omdømmeeksperter. Saken er blitt henlagt, men likevel går folk helt bananas i kommentarfeltene. Antonsen er dømt av folket som en fæl, grusom rasist. Mennesker man antar sitter hjemme edru spyr ut av seg i «godhetens navn» om hvor grusom Antonsen er, og det er intet rom for tilgivelse. Rasiststemplet er satt.

I ABC Nyheter ytrer omdømmeekspert og dosent ved Høyskolen Kristiania, Trond Blindheim, og professor ved BI og omdømmeekspert Peggy Simcic Brønn at unnskyldningen til Antonsen ikke holder. Sitat: «Å bli beskyldt for rasisme er ved siden av gjerninger som voldtekt og lignende noe av det verste man kan anklages for. Dette er en skandale».

Det er her jeg stanser opp litt, «å bli beskyldt for rasisme er ved siden av gjerninger som voldtekt og lignende noe av det verste man kan anklages for. Dette er en skandale».

I går leste jeg at saken mot Antonsen er henlagt, og flere som liker å kaste rasistkortet mot andre tok til ordet og mente denne henleggelsen er helt bak mål. Vel, er den det? Antonsen sa og gjorde noe stygt. Dårlig oppførsel. Utidig og stygt. Ja. Men er det kriminelt? Myndighetene har sagt nei. Altså, Antonsen ble anklaget for å handle rasistisk, å være en rasist, men er han det? Noen mener å kunne bestemme at han er det, men er det sant? Hvis Antonsen skulle bli straffet som kriminell, burde ikke alle som kaster rasistkortet mot ikke-rasister også da bli straffet?

I mitt hode er det like ille å komme med rasistytringer som å anklage ikke-rasister for å være rasister. Når å anklage noen for å være rasister omtales som likestilt med anklager om voldtekt, så ser jeg på å kalle ikke-rasister for rasister som likestilt. Tenk litt på det. Da er det psykt mange som burde straffes og bøtelegges. Politiet hadde da blitt sittende med en uendelig rekke saker og håndtere. Jeg selv kunne jo da slengt inn noen anmeldelser, har til eksempel et par bloggere som offentlig har gått ut og kalt meg rasist, og for meg nytter det ikke å benekte anklagene og beskyldningene. Disse godhetstyrannene har jo allerede dømt meg. Hengt meg ut i sosiale media som rasist. Disse samme mener nok at Atle Antonsen burde straffes og bøtelegges. Dobbeltmoral much?!

Mine ytringer om at jeg ønsker strengere innvandring, stans av bygging av moskeer og min kritikk mot den politiske ideologen islam gjør at disse mener seg berettiget til å kalle meg rasist. Til og med min åpenhet om at jeg leser alternative medier gjør at disse mener seg berettiget til å kalle meg rasist. Altså det at jeg ønsker å være opplyst og se ting fra flere perspektiv gjør altså at noen føler seg berettiget til å kalle meg rasist – noe som ved siden av voldtektsanklager og lignende er det verste man kan anklages for. Og aldri har jeg gjort noen, sagt stygge ord, grepet tak i noen, vært utidig mot på grunn av hudfarge eller sådan. Tvert imot har jeg vært aktivist for likeverd, reist til land og satt meg inn i forskjeller. Jeg sender økonomiske bidrag til barn i utsatte områder i verden. Jeg betaler til norske støtteorganisasjoner mot urettferdighet og rasisme. Jeg vet faktisk ikke hva mer riktig jeg kan gjøre for å stå opp mot uretter i verden.

Det til side, nå har ihvertfall jeg fått nok om denne saken om Atle Antonsen og Sumaya Jirde Ali. Den dama har kommet med ganske mange hatytringer selv, så det tatt i betraktning så synes jeg ikke hun skulle startet denne ødeleggelsen av Antonsen med å både anmelde og starte en enorm heksejakt på nettet. Hva Antonsen gjorde var ikke riktig. Veldig lite Jirde Ali gjør er riktig. Hun støtter kvinneundertrykkelse og homohat. Hun burde heller bruke litt tid på å gå inn i seg selv. Nok er nok.

Fire menn i 20-årene er alle siktet for medvirkning til grov voldtekt av en kvinne ved et busskur i Vesterålen en tragisk morgen for vel to uker siden. Medieoppslagene har ikke vært i nærheten av Antonsen-saken. Diskusjonene i sosiale media likeså. Det var fire menn fra Afghanistan som sammen voldtok en trebarnsmor på Sortland. Folk sier lite og ingenting om dette. Jeg har observert til eksempel mange bloggere som har skrevet om Atle Antonsen og Sumaya Jirde Ali, men jeg har ikke sett et eneste innlegg hvor saken fra Sortland blir omtalt. Bortsett fra tullebloggen «NorgeOgVerdensNytt» som kopierer nyheter en uke i ettertid med så elendig norsk grammatikk at innhold farlig lett kan misforstås.

Samme med psykisk helse, i forrige måned så jeg utallige innlegg om psykisk helse, om å løfte blikket å se hverandre. Ja hvem ser man? Hvert år drar jeg på arrangementer for å sette fokus på psykisk helse. Hvor mange kvinner der tror dere jeg møter som har bodd på krisesentre, som har blitt utsatt for vold i hjemmene sine, overfalt på gatene, voldtatt. Hva tror dere det gjør med den psykiske helsen?

Når gjerningspersonene tilhører islams følgere så tør vi ikke stå frem og ytre ting på samme måte. Islam betyr underkastelse og vi nordmenn har underkastet oss. Vi kan angripe Atle Antonsen som dummet seg ut, og stå opp for Sumaya, men vi gjør ingenting for trebarnsmoren på Sortland som ble voldtatt av fire afghanere. Husker dere saken med disse seks som voldtok hun jenta på 15 år flere ganger? Grove gjengvoldtekter. Vi nordmenn sa ikke mye da heller, og disse voldtektsforbryterne fikk litt søppelplukking i straff for ugjerningene. De lever i full frihet til å gjenta dette, om ikke noen av dem har gjort det allerede. Samme med gjerningspersonene på Sortland, én er fri, og de tre andre slippes vel om en uke eller så. Og dette er bare to av utallige saker, det er så mange av disse overfalls- og gjengvoldtektene at myndighetene har valgt å ikke oppgi antall. Det er spinnvilt. Ingen sier noe, vi har underkastet oss.

Den overdådige sympatien for hva Sumaya ble utsatt for er blåst så ut av proporsjoner, hetsen av Atle Antonsen ser ut til å ingen ende ta. Hva er det ned folk? Hvor er perspektivet og medmenneskeligheten når vi hyller kvinneundertrykkelse, homohets og voldtekter og bruker så mye tid og energi på å forsøke ødelegge livet til en mann som dreit seg ut på byen? Dette er Norge, se dere rundt, tenk litt, vi henger oss opp i en kjedelig hendelse på en pub hvor en islamsk kvinne måtte tåle å bli tatt i og oppleve noen ukvemsord, men vi driter i at islamske gjenger voldtar norske småbarnsmødre over hele landet i busskur.

Sumaya påberoper seg å være i sjokk, enn kvinnene i busskurene….?

Islam betyr underkastelse, og vi har underkastet oss, det er mer synlig en noen gang. Urettferdigheten og feigheten blant nordmenn flest er til å ta og føle på.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#atleantonsen #sumayajirdeali #islam #norge #bunny #bunnytrash

16 kommentarer
    1. Spot on! Hvorfor blir det aldri rabalder nå hun åpner munnen og slenger rundt seg med rasistiske ting?

    2. Flott skrevet og du har helt rett👍Vi skal være så forbannet politisk korrekte at det blir helt kvalmt. Nesten ingen tør å stille spørsmål eller være kritiske til islam, for da blir man automatisk kalt rasist. Det er da jeg har ett spørsmål. Når i alle dager ble islam en rase ?

    3. Spot on 👍.
      Er ikkje kvinnemennesket islamfølgar?
      I så fall, kva hadde hu på pub å gjera?
      På pubar selger dei alkohol, og slik eg har forstått det, så er det haram å opphalda seg der det verte solgt alkohol. Iallefall for kvinner.
      Hu burde jo halde seg heima ved kjøkkenbenken.
      Ang Atle Antonsen, så var det mykje verre at han kalla ein i rullestol, for jævla grønnsak. Det burde han fått skambank for.

        1. Ja, det gjorde han 😡.
          Det var på ei prisutdeling, der dei begge var nominert til prisar. Denne gutten, som har CP, var stor fan av AA, ville ta kontakt med han, pikka litt på han, og fekk spørsmålet “Hvem er det som har sluppet deg inn, jævla grønnsak?”.
          Etterpå hadde han tatt tak i rullestolen, og gjordt som han ville trilla han utfor, og ned ei trapp. Og så kalla han det for humor 🤔.
          Vel, her skal han få litt “humor” frå meg.
          “Kven er det som har sluppet deg, AA, til på norske scener, degenererte fyllesvin av ein apekatt”.
          Nei, eg har heller ikkje vore fan av han nokon gong.

    4. Benny, – og alt dette beskyttet under “det demokratiske stempel”, for det er vel også demokratiet som åpner for å tillate Islam å nedbrytende demokratiet. Politikere og deres medløpere, både i Norge; Europa og U.S.A. roper høyt om at “Demokratiet er under angrep”; “Folket må verne om demokratiet”, samtidig benytter de samme dette for å totaliserende samfunnet, og å avdemokratisere det samme samfunnet.

      Efter Bering Breiviks utfoldelser ved regjeringsbygget og på Utøya, har jeg merket meg hvorledes politikere over hele den vestlige verden til nærmest det kjedelige gjentar hva som snart må ha blitt en floskel om “Angrep på Demokratiet”. Bering Brevik angrep ikke demokratiet, men han benyttet demokratiets mulighet til å kunne demonstrere mot demokratiet. I U.S.A. i dag ser vi helt klart hvorledes en bruker demokratiet til å rettferdiggjøre avslutningen av nettopp demokratiet. Det bør neppe være noen tvil om at demokratiet er demokratiets verste fiende, og således den statsform som er mest selvdestruktiv. Når det er nevnt så er det egentlig kanskje ikke så altfor mange statsformer som har overlevert gjennem historien.

    5. Jeg forstår ikke hvordan det har blitt sånn at hyggelige og lovlydige folk blir stemplet som onde og dårlige mennesker, bare fordi folk er imot kriminalitet, vold, drap, svindel, korrupsjon… alt det som egentlig er straffbart.
      Jeg mener at de som er moralsk sett de verste blant oss stempler andre som er mye bedre enn dem som dårlige mennesker.
      SV, Rødt og MDG, men også AP delvis, organiserer og tilrettelegger for drap, terrorisme, kriminalitet ….
      Dette kan jeg bevise.

    6. Helt fantastisk bra skrevet!!!! Du formulerer deg slik jeg mener. Takk for at du skriver dette.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg