Hvis mine ord kunne drept..

Facebook følger med meg, og ved enhver anledning de har for å ta meg, så gjør de det, uansett hvor feil det er!

Nå er jeg blokkert igjen. Søndag kveld fikk jeg 7 dager hvor jeg ikke kan publisere eller kommentere noe. Ikke engang trykke ‘like’. Dere klarer ikke gjette hvorfor, so here it comes:

Jeg skulle dele dette sitatet i bloggruppen min, og da gikk det under et sekund så kom det opp masse rart fra Facebook, og jeg screenshottet alt og det ligger lengre nede i dette innlegget.

Skal det liksom være greit at Facebook gjør som de vil? Skal det være greit at de i realiteten styrer vårt ytringsrom? Er det greit at de fratar oss vår ytringsfrihet?

Når man ikke engang kan skrive ‘gratulerer med dagen’ til venner på Facebook..

Sensuren er jo helt ute av kontroll!! Big Tech har blitt for mektig, det er helt klart. Altså, vi har latt Facebook erstatte det gamle hjørnet, benkene i parken, kjøkkenbordet til Gunnhild, altså steder hvor folk pratet sammen. Nå har vi private selskap som faktisk eier det ytringsrommet vi har. Og misbruker den makten.

Nå sitter vi her attpåtil i en pandemi og ikke skal være mer sosiale enn vi må, vi skal ikke fly rundt å møte folk in real life, og nå fratar Facebook meg det lille sosiale livet jeg har igjen her i verden, det fordi jeg delte et sitat jeg likte, og satte navnet til den som skapte sitatet under.

Ja denne personen var en tysk nasjonalsosialist og propagandaminister, det tenkte ikke jeg over i det øyeblikket jeg postet det, jeg er ingen fan, jeg bare likte sitatet.. det er ingen legitim grunn til å utestenge meg fra den eneste sosiale omgangen jeg har.

Jeg synes virkelig det er på høy tid at disse selskaper, i dette tilfellet Facebook, underlegges demokratisk kontroll. For å fungere i Norge må ytringsfriheten vår respekteres, hvis ikke så bør Facebookfjernes!

Noe bør skje nå!



Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#facebook #sosialemedia #ytringsfrihet

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg