Hverdagsliv: vorspiel, uteliv, kjøttkaker, konsert og ferie!!

I noen dager nå har jeg avsluttet bloggingen med et siste innlegg under sjangeren ‘hverdagsliv’. Flere har etterlyst innlegg som handler mer om meg og mitt liv, så derfor har jeg bestemt meg for å prøve å få til et slikt innlegg daglig, og da blir det utpå kvelden. Noen ønsker at jeg skal skrive om meg selv, andre liker godt de samfunnsaktuelle og kritiske innleggene mine, så da forsøker jeg begge deler. Men i går gikk det skeis, det siste innlegget som skulle være om nettopp ‘hverdagsliv’ utgikk. De fleste skjønner vel hvorfor, her var det vorspiel på balkongen, og rundt midnatt dro vi ut på byen.

Ute på byen møtte vi noen venner, og kvelden og natta ble kjempemoro. Det eneste var at jeg kunne blitt spart for de to «tullingene» som lekeslåss inne på Old Irish. Så utrolig barnslig. Folk bare måpte og man visste ikke helt hva man skulle tro. Lek eller alvor? Enda mer tåpelig var det at han ene, den mest aktive part i «slåssingen» fungerer tidvis som vakt på stedet. Bryting og kvelertak. Helt idiotisk.. normalt hadde dem blitt kastet ut, men jeg antar at siden han ene er «vakt» så var det greit liksom. Vi snakker voksne folk på min alder. Hellige kaninmåne.. hadde det vært meg så hadde jeg vel aldri fått lov til å sette mine bein der mer. Men nå er ikke jeg med på denslags, det blir for dumt.

Bussen hjem i natt, snuppen og jeg, etter vi hadde rundet av det hele med bakt potet på torget. Morgenen i dag startet sløvt, men etterhvert ble det deilig frokost med kokte egg, luftfriterte grove rundstykker påsmurt med krydderost toppet med røyket laks. Sånn ellers etter det har vi bare sløvet her i huset, søndager er til for sløving og kos, hente seg inn og gjøre seg klar for ei ny og innholdsrik uke.

Øverst ser dere bilde av dagens middag, en real porsjon kan man si. Hjemmelagde kjøttkaker a la snuppen. Jeg har ingen oppskrift, for snuppen følger ingen oppskrift, disse kakene lages på automatgir som han lærte av sin mamma i yngre dager. Kjøttkakene ble servert med kokte poteter, blomkål og bringebærsyltetøy. Og brun kjøttkake saus som jeg laget fra bånn av, snuppen min lager ikke sauser, hehe.. sånn er det med det. Ser dere også gryteklutene fra «Solliv», brukes også som kjeleunderlag. Nyttige de der, tusen takk Solveig!!

Ellers da er det ikke så mye å melde. Vi er snart i september og det kiler i magen. I september skal det skje ting, konsert med LP neste helg, og nå er det under tre uker til vi reiser på ferie, en tur som inkluderer to land, deilig sjømat, og mer sol og varme.

Takk for titten, fortsatt fin kveld til dere alle, riktig god natt når den tid kommer, og drøm ufint 😜

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#hverdagsliv #helg #søndag #bunny #bunnytrash

12 kommentarer
    1. Koselig hverdagsinnlegg. Så for meg både utekvelden og middagen hos dere 😊 Jeg liker slåssing, men bare når det er lekeslåssing! Likte å bryte med guttene da jeg var ung, og senere ble det karate og kampkonkurranser. Men bruker lite krefter på slikt nå lenger 😜😂😊

    2. Jeg er heller ingen reser på å lage mat, og det har lett for å bli halvfabrikat. Så glimter jeg til innimellom da 😉 Bra med varierte innlegg, så blir det litt for alle å lese. Selv styrer jeg nok litt unna temaer som skaper mye diskusjon, men ikke for at jeg ikke har noe å mene om det. Syntes bare det er så vanskelig å få sagt det jeg mener på en saklig måte når det skal skrives, mye enklere å sitte ovenfor hverandre å diskutere 🤔

    3. Kjøttkaker i brun saus er en stor favoritt her i huset – men da med kålstuing til! Det så kjempegodt ut altså! Varierte innlegg er nok ikke dumt – jeg prøver på det jeg også så godt jeg kan, hihi! Høres ut som du har hatt ei skikkelig innholdsrik helg – og søndagene er til for å nytes! 🙂

      1. Kålstuing er godt det altså, selv bruker vi egentlig å ha ertestuing til kjøttkakene, titt sånn man tager hva man haver, for jeg tenkte ikke på de ertene da jeg var på butikken sist. Men dette var knallgodt uansett. Kan egentlig sitte og mævle kjøttkaker. Helga var knallbra, og jeg tror den neste blir enda bedre 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg