Hverdagsliv: tøff dag!

Klokken er over ni på kvelden, og nå er jeg hjemme for å være hjemme. Som jeg skreiv i bloggen her i går kveld så hadde jeg blitt oppringt rett før jeg skrev akkurat dét innlegget, og den samtalen gikk ut på noen veldig dårlige nyheter. Dere husker «Dimple», hun vesle mopsejenta som snuppen min og jeg passet en måned i sommer. Det har seg slik at det var ‘mammaen’ hennes som ringte i går kveld. Dimple var blitt syk, farlig livmorbetennelse, og det var i bunn og grunn bare to valg å velge mellom, og ikke så lette sådanne. Dra til dyreklinikken i dag og enten utføre en omfattende operasjon, eller avlive.

Link: Dette er Dimple

Det skal jeg si, at det er jo ikke enkelt. Selvsagt vil man helst gjennomføre en slik operasjon, men så er det slik at Dimple er ei aldrende jente, hun blir 11 år om to måneder. Hun er også mops, med hva det innebærer. ‘Mammaen’ hennes har jo hatt det tøft lenge nå, derfor det ble slik at Dimple var hos oss den måneden. Her er masse greier, som dere sikkert skjønner, og Dimples mamma gikk vel i kjelleren i går, hva skulle hun gjøre?

I dag dro jeg til Dimple og mammaen hennes. Tok Dimple med på en luftetur før vi skulle dra til dyreklinikken. Og det må sies, var det ikke det ene, så var det noe annet. Vi skulle inn i en heis Dimple og jeg. Meg først, så Dimple, og det var en skummel heis, for der smalt døra igjen, og Dimple stod utenfor. Det som verre var, var at jeg holdt henne i lenke, og heisen var på vei opp. Jeg satte klørne i den lille sprekken som var og greide holde heisdøren åpen en centimeter. Jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd med Dimple om den heisen hadde klart å lukket seg helt og gått opp. Ikke kunne jeg slippe taket jeg hadde heller, for å presse båndet ut sprekken. Så der stod jeg da og presset fingre inn i denne sprekken mens jeg hadde en fot opp etter den andre veggen og trykket på alarmen. Omsider kom ei dame på utsiden og fikk dratt båndet ut av heisen.

Hellige kaninmåne..

Så var det innom å hente mammaen til Dimple, og ta taxi til Dyreklinikken. Og taxituren var jo også noe spesiell, jeg rakk å skrive et innlegg om det, som dere kan lese HER. Så var vi fremme på Dyreklinikken da, papirer ble signert, så sa vi ‘hade’ til lille godjenta og så henne forsvinne inn i et annet rom sammen med en pleier. Det er ikke lett sånt altså, veldig tungt i brystet.

Derfra dro vi til Ligo-Stua som dere kan lese om HER. Vi fikk satt oss, spist litt, pratet og avledet tankene en stund. Klokken var 13:30 da vi var på Dyreklinikken med Dimple, klokken 19:05 hentet vi henne igjen. Nå har hun ikke livmor, men alt ser ut til å ha gått veldig bra, hun er barbert og ikledd en «body», må gå på flere medisiner en stund, både antibiotika, betennelsesdempende og smertestillende.

Hun var så god, snorket i armene mine hele veien hjem til mammaen sin. Der fikk hun ligge i sengen sin og slappe av. Tenker hun ligger der enda, pissa stein som ei nepe, haha.. stakkar, hun får kjørt seg. Får se i morgen hvordan formen hennes er….

Selv ble jeg noe sliten av dette, så på hjemveien var jeg innom Kiwi og kjøpte pizzabaguetter som snuppen min og jeg kan spise til kveldsmiddag når han kommer hjem fra kveldsvakt. Nå har jeg gått tur med jentene mine, og nå skal vi kose masse, for dem har vart mye alene i dag altså.

Riktig god kveld videre til alle som titter innom, og ha en behagelig fin natt når den tid kommer 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#dyreklinikk #hverdagsliv #onsdag #hund #mops #drammen #bunny #bunnytrash

8 kommentarer
    1. Så godt å høre at det endte bra, tross alt! ❤️ Kan levende forestille meg den panikken du må ha kjent da heisdøren gikk igjen og hunden sto utenfor…

    2. Wow for en situasjon med den heisen 😳 Godt det gikk bra (men skal innrømme at jeg er ikke likere enn at jeg fikk DEN tegnefilmen i hodet mitt et øyeblikk 🙈) Og veldig godt å lese om Dimple, at det går bra så langt ❤️❤️❤️

    3. Der kjente eg at panikken tok meg litt 🥵.
      Uff, den situasjonen takla du igrunnen godt, men må ha vore ei traumatisk oppleving.
      Godt at det gjekk såpass bra med Dimple, så får me berre vona hu kjem seg oppå igjen, etter det hu har gått igjennom.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg