Hverdagsliv: ja til livet!

Så herlig fantastisk dag å våkne til, sol og blå himmel, varme og deilig. Shortsen jeg skulle pakke bort ble tatt frem igjen. Folk snakker og skriver om at det er kaldt og det er høst. Vet ikke helt jeg, for meg er det enda en nydelig sommerdag, og jeg tror ikke det er helt over enda, selv om det meldes regn i morgen.

September har startet knallbra for min del, i morges skrev jeg et innlegg om hva som skjer i Sverige nå i forbindelse med og i forkant av det kommende valget. Det er kanskje håp for Sverige, og det kan dere lese mer om HER.

Var ute i finværet og gikk formiddagstur med jentene, den turen ble litt lengre enn vanlig, vi kosa oss, både jentene og jeg har vært i strålende godt humør fra vi stod opp, og det humøret har vedvart, og vi koser oss enda.

I postkassen lå det en hentelapp da vi kom hjem igjen, jeg hadde endelig og omsider fått pakken min fra Amerika. Jeg var snar i vendingen og dro sporenstraks avsted for å hente den. Hva den inneholdt kan dere lese om HER.

Da jeg likevel var i området for matbutikken så stakk jeg innom der for å sjekke tilbud og sådan. Og jaggu så oppdaget jeg at First Price sin røykalaks er kommet tilbake i hyllene etter å ikke ha vært å oppdrive på flere måneder. Jeg kastet flere pakker i kurven i sann gledesrus. Det billigste alternativet for røykalaks er faktisk over dobbelt så dyrt, det er helt sjukt. Og jeg merker ikke smak- eller konsistensforskjell på disse.

I morgen har snuppen min fri fra jobb, det blir eggerøre til frokost (eller brunsj), friterte grove rundstykker påsmurt krydderost fra Tine, og røykalaks. Gleder meg til frokost allerede jeg. Ellers er intet planlagt for morgendagen (tror jeg).

Snakker om mat, så hoppet jeg over frokost og lunsj i dag. Første måltid ble middag sammen med snuppen min da han kom hjem. Vi spiste en fantasimix, altså jeg stekte masse diverse i stekepanna, kyllingbog, skinkebog, sopp, poteter, rotgrønnsaker og løk. Muligens noe mer, kommer ikke på det. Hadde passe porsjon på hver vår tallerken og krydret så med pommes-frites-krydder på toppen. Så stekte jeg to speilegg til oss hver og hadde over. Ble godt det, haha..

Joda, så har jeg lest noen blogger, en novelle, og ellers ikke gjort så mye mer spennende akkurat. Forresten jo, i dag sendte jeg passinformasjon til reiseselskapet vi har ordnet reise hos. Det er noen regler med de landene vi skal veksle mellom, så nå er det gjort. Snuppen min har laget kveldsmat nå. Brødskiver med krydret makrell i tomat på, toppet med ost.

Nå skal vi bruke resten av kvelden til å se en spansk serie på NetFlix og chille. Og for dere som lurer, jo det har gått veldig bra med «Dimple», hun får i seg medisinene sine, har god appetitt, er i godt humør og veldig seg selv. Fortsatt fin kveld til dere alle! Ja til livet 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#hverdagsliv #torsdag #drammen #bunny #bunnytrash

11 kommentarer
    1. Sidan du nevnte sopp 😊. Eg var ein tur i soppskogen på mandag. Har nokre faste plasser eg går, som eg stort sett får ha i fred 😊. O du fryd og glede, der var sopp. Plukka meir kantarell og piggsopp på mandag, enn på dei tri føregåande åra tilsaman. Eg måtte til og med ned i bilen å losse, for å frigjera ei bøtte, og gå opp igjen for å få med meg slutten.
      Etter 12-13t arbeid med rensing og forvelling, sat eg igjen med 21 porsjonar á 150g kantarell, og 6 porsjonar á 300g med blanding av kantarell og piggsopp, + eitt par slumpar.
      Du kan seia det slik, at “kvota” for kantarell vart fyllt på fyrste tur 😊. Det har aldreg skjedd før.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg