Hva er normalt med dette?!

Performers, wearing a white mask and a protective outfit gesture during a demonstration against the government obliging health workers to get vaccinated. (Photo by Sebastien SEBASTIEN SALOM-GOMIS).

Det å få slike ideer tenker jeg sier mer om personene bak, enn selve ideen. Personlig blir jeg kvalm når jeg leser at det partiet som ligger høyest på meningsmålingene her til lands, nemlig Høyre, ønsker å stille strenge, i mine øyne helt absurde, krav til helsepersonell med pasientkontakt, om å vaksinere seg.

Argumentet er at helsepersonell jevnlig er i kontakt med pasienter som er sårbare eller i risikogruppen for smittsomme sykdommer.

Norge har et mål om en vaksinasjonsgrad på 75 prosent for helseansatte. Vaksinasjonsgraden i Norge er stigende, men likevel ønsker altså Høyre å tvinge helseansatte for å nå dette målet. Den som ikke vil, den skal. Hvis en nekter, så vil ytterste konsekvens være å miste jobben, bli sparket! I disse tider, hvem har råd til det? Litt av en trussel tenker jeg. For det er jo nettopp hva dette er!! Og så kommer ordkløveriet igjen, som vi ofte hørte iht covid og de såkalte covid-vaksinene: «dette er ikke tvang». Haha.. I Aftenposten og VG står det: «Dette er ikke vaksinetvang. Det er et yrkeskrav».

Igjen og igjen sies det at de setter pasientsikkerheten først. Det er mantraet. Jeg evner ikke skjønne hvordan sikkerhet det er i å for eksempel vedta en lov, eller et regelverk, som skal kunne tvinge noen til å gjøre ting med og mot ens kropp som en ikke ønsker? For meg er det overgrep. Dét er helseskadelig. Traumatiserende. Forkastelig!

Hvis noen nekter å la seg injisere, hvis sådan forslag blir innført, javel, gi vedkommende sparken. Men da med full lønn resten av livet! Kompensasjon, erstatning og lønnsøkning. Helsearbeidere får ikke nærheten av den lønnen de fortjener uansett! Og jeg tør påstå at det er ingen som har utdannet seg, viet sitt liv til å gjennomføre jobber for å hjelpe andre, bidra til samfunnet, for å bli tvunget til å være en del av diverse eksperimenter for forskning på vaksiner. Vi vet jo at covid-vaksinene var eksperimentelle, vi vet jo i dag at på tross av to, tre, fire og fem injiseringer så kan man likevel bli smittet og smitte videre. Så skal man bli tvunget til å ta sådanne «for å beskytte sårbare personer i risikogrupper» som ikke kan ta vaksiner? Hæ? Hvor tullete er ikke dette?

Det legges ned sykehjem, sykehusavdelinger og sykehus. Helsepersonell sliter og er utbrent. Psykiatrien er en flopp. Og så dette? Kan ikke nettopp dette medføre at enda færre utdanner innen helse? Er ikke dette en risiko for at enda færre vil jobbe innen helse? Og ikke minst, gagner det helsesektoren at sykepleiere og så videre blir oppsagt eller slutter? Et slikt forslag er veldig skremmende, for i dagens samfunn popper det jo opp sykdommer hist og her, det produseres og tas patent på virus, og det smekkes sammen «vaksiner» i rekordfart, med de bivirkninger og ettereffekter dét måtte ha. Hadde jeg enda jobbet som hjelpepleier så hadde jeg levd med frykt og angst etter et slik vedtak. Jeg hadde faktisk måttet slutte eller bli oppsagt.

Helsedirektoratet opplyser at 55 prosent av helsepersonell vaksinerte seg mot sesonginfluensa i 2021. Det var opp fra 51 prosent året før, og seks år tilbake var det under 20 prosent som tok samme vaksine. Så frivillig vaksinering er stigende, eller har ihvertfall vært særdeles stigende, så hvorfor tvang?

Er det slik at det kanskje er dalende nå etter covid? Når vi ser at uvaksinerte ikke faller død om i gatene, at de vaksinerte får covid likevel, på tross antall doser? Er tilliten til myndighetene totalt svekket, føler folk seg svindlet, misbrukt og lurt? Føler folk at det har blitt begått overgrep mot dem? Kan det være at dét er det årsaken til dette nonsenet? Jeg bare spør. Spekulerer. «Tenker høyt».

Nylig hadde Bildeberger-gruppen møte i Lisboa. Der møttes, lederne for de største legemiddelselskapene og vaksineindustrien, de største bankene, de mest dominerende selskapene i informasjonsteknologiindustrien, de som styrer hva vi skal vite og ikke vite, Alphabet (Google), Amazon, Apple, Meta (Facebook) og Microsoft. Ledende politikere var der og inviterte journalister fra msm. Hva snakket de om? Noen som vet? Børge Brende, Øyvind Eriksen og Jens Stoltenberg var der.

Høyre får støtte fra Hanne Andersen, representant for og fagdirektør i Apotekforeningen. Hun mener også at helsepersonell skal tvinges til vaksinere seg. Og i tillegg vil Høyre og Apotekerforeningen ha på plass et program for voksenvaksinering. Så her skal de ha folk til å brette opp armene i tide og utide for å teste ut sine labprodukter fra, Yupp, Bildeberger-gruppens eget Big Pharma!!

Statssekretær Ole Henrik Krat Bjørkholt fra Arbeiderpartiet er kritisk til Høyres forslag om vaksinepåbud. Regjeringen sier de er skeptisk til dette. De mener dette vil svekke tilliten til myndighetene. Statssekretæren sier at frivillighet og åpenhet om kunnskap er viktig for å opprettholde tillit til vaksinasjonsanbefalinger, og for en god oppslutning om vaksinering. Og til sist sier han at obligatorisk vaksinasjon er et inngripende virkemiddel som bør unngås under normale omstendigheter.

Jeg er enig i hva statssekretæren sier, men hva representater fra nåværende regjering sier, og hva de gjør, det er vidt forskjellige ting. Ikke sant? Nå er det vanlige folks tur. Sant?! Statssekretæren avsluttet med å si at tvangsvaksinering «bør unngås under normale omstendigheter». Det er da jeg spør, hva er normalt med dette, er det noe normalt med dette i det hele tatt?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#vaksinetvang #høyre #legemiddelindustri #vaksine #vaksineindustri #bigpharma #bildeberger #lisboa #helseansatte #helse #helsepersonell #helsenorge #norge #bunnytrash #bunny

11 kommentarer
    1. lmi.no/2017/04/24/vaksiner-redder-millioner/

      I mange yrker er det yrkeskrav. Heldigvis og takk for det.

      I enkelte kretser råder fortsatt den villfarelsen at koronavaksinen fortsatt er på et eksperimentelt nivå.
      På 1800 tallet døde 10% av alle spedbarn i Norge. Da loven om vaksinasjon mot kopper kom i 1810, fikk man etter hvert kontroll mot “barnekoppene” som var den alvorligste barnesykdommen.

      Takket være de titusenvis av dyktige forskere rund om i verden, har vi dag effektive vaksiner mot, influensa – kolera- difteri-kusma-pneumkokkinfeksjon- rotavirus-røde hunder- helvetesild- vannkopper-stivkrampe-tuberkulose-gulfeber- poliomyelitt – meslinger -stivkrampe malaria-ebola og seksuelt overførbare sykdommer. Og mye annet.

      Takket være den intense forskningen på koronavaksinen, har en positiv bieffekt vært at vi har kommet mye nærmere en kreftvaksine.

      1. Takk for innspill. Det er mange gode vaksiner, jeg er som sagt ikke vaksinemotstander. Har tatt flere av disse du nevner her, og en del du ikke har nevnt. Jeg har også sørget for mange vaksiner på hundene mine. Kan også nevne at jeg husker som barn at foreldre tok sine barn med til hverandre for å få barna smittet med kusma og denslags. Det jeg reager på her er er vaksinetvang av hva det måtte være av vaksiner. Når det kommer til kur for kreft, så har jeg hørt hele mitt liv at vi er nærmere løsningen. Jeg håper så er tilfelle, virkelig, men jeg vet jo at legemiddelindustrien tjener grovt på kreft. Jeg vet også at det er tatt patent på hiv. Det er mye rart i denne verden.

    2. Hei igjen 😊🌹👍🇳🇴
      Eg har lest om det du skriver her og eg er så enig at eg ikke får sagt det engang.
      En ting er helt sikkert : angrepet på menneskeheten,individualitet,verdighet,motivasjon,livslyst osv osv følger planen.Det har pågått lenge,men blei veldig synlig under «pandemien»
      Eg har lest meg opp på mye på derimot.no,det man leser og forstår der er rett og slett forbi djevelsk og ondskapsfullt.Hvordan kan vi la oss behandle sånn,er vi så lite interessert i hvordan vi lever vårt eget liv,hvor er stoltheten i å være «meg»,unike meg og hvorfor lar vi andre ta fra oss verdighet,livsverk og livslyst.Eg trodde at vi ville kjempet mer for det vi har kjært,men tydeligvis har man ikke noe kjært lenger,ikke engang seg selv.
      Kall «oss andre» hva man vil,konspirasjonsteoretikere,motstandere,selvgode egoister og hva som helst,men uansett hva vi får slengt i oss så slutter vi aldri å kjempe for oss selv og de som kommer etter.
      Vi får stadig små påminnelser,seinest i dag da man leser om «dødelig» flått på vei til Norge….denne historien om dødelig flått vil vi få høre mer og mer om i tiden som kommer og med stadig mer fryktinngytende og skremmende innhold og etterhvert vil det dukke opp bilder og film (med ukjent opphav) der folk ligger dødssyke (etter flåttbitt) for å skape enda mer frykt og nødvendigheten av å ta «vaksinen» opp til flere ganger…
      Noen av oss må tale galskapen midt imot,tørre å stå i det og vise folk andre sider av saken,men det har vist seg svært vanskelig å bekjempe massesuggesjon og hjernevasken som fritt har fått bre om seg i alle sammenhenger.
      For ca to år siden skreiv eg til deg om den røde tråden og litt om hva som ventet fremover,for å si det kort så fikk eg rett i svært mye så langt,men historien er ikke ferdig enda.
      Folk blir utsatt for overgrep daglig,flere ganger for dag,alt fra å kvele vanlige folks økonomi til jevnlig utsettes for frykt,forvirring og terror via bla.media.Man skylder på krig,klima osv osv,noe som er langt vekke fra selve sannheten om årsakene til at «vanlige folk» skal drives fra skanse til skanse til vi til slutt er i hjørnet hvor ingen fluktmulighet finnes.
      Tiden er inne for oss alle å slå tilbake,vi får ikke flere sjanser,valget til høsten vil til fulle avsløre hvor mange av oss som har forstått det.
      Husk at ingen kan ta makta fra folket om de ikke selv frivillig gir den fra seg – det er på tide å innse det no 😡

      Eg har ikke vært her på lenge så eg har mye eg skulle sagt,får ta det litt og litt 😊👍
      Hilsen synskepeggy.

    3. Det er en erkjennelse at mRna injekjonen ikke hindrer at du kan bli smittet og smitte andre = sant.
      Det påstås at injeksjonen gir mildere symptomer og at det så og si hindrer sykehusinnleggelse.
      Den “uvaksinerte” kan også bli smittet og få kraftigere symptomer, og blir da sannsynligvis ekstra syk med risiko for sykehusinnleggelse, påstand fra oven uten at det kan bevises.
      Lenge før covid kom inn i vårt land uten invitasjon var det rutiner og regler for helsepersonell som ble syke for å hindre å utsette sårbare mennesker, da skulle man holde seg hjemme til man var frisk nok til å ikke smitte noen. Ethvert individ vet at dette er helt naturlig med mindre iq statusen er ekstrem lav.
      Tenk scenario: 2 kollegaer blir smittet av covid…. den “uvaksinerte” får tidligere og sterkere symptomer og blir hjemme…den pliktoppfyllende “vaksinerte” merker ikke symptomer før etter flere dager….og går på jobb i denne perioden. Ganske logisk tankegang.
      All ære til de som har valgt å bli med på dette eksperimentet, men hvor mange var klar over at dette var et eksperiment i begynnelsen ? Eller ble de med på det for de ble skremt til det ?
      Hvor mange er villig til å fortsette med disse oppfriskningsdosene etter alt som kommer frem ?
      Uansett hva hver enkelt har valgt, ta vare på hverandre istede for å dømme hverandre. God sommer 🥰

      1. Hei hei 😊
        Det du skriver her er akkurat det som skjedde meg.Eg er uvaksinert (og stolt av det).
        Eg blei smittet på jobb av en fullvaksinert,altså en som hadde tatt tre doser.Eg blei oppringt fra jobben om at eg måtte ta en covidtest fordi at en på jobb hadde testet positivt.Eg hadde ingen symptomer,men testet positivt på testen,var ikke syk en dag,men måtte holde meg hjemme til eg testet negativt,to-tre dager,har ikke hatt noe ubehag,seinskader,longcovid eller noe som helst og hadde det ikke vært for at eg testet positivt så hadde eg ikke visst at eg hadde covid-19 engang.
        Vedkommende som smittet meg,derimot var skikkelig syk i ukesvis,hadde store pusteproblemer og klarte hoste på seg ribbeinsbrudd,var innlagt på sykehus en periode også på grunn av pusteproblemer.Vedkommende er fortsatt sterkt preget over et år etter og det verste er nok den fryktelige hosten vedkommende sliter med,vedkommende sier det selv at man blir utmattet av hostingen.Vedkommende har i seinere tid fått diagnosen utmattelsessyndrom.
        Hilsen synskepeggy.

    4. Dr Robert Malone, sjefsforskar, og leiar av forskarteamet som på – 90talet forska fram mRNA teknologien.
      Kva er det som er så forbanna vanskeleg å skjøna med det han seier om deisse vaksinane?
      Kan politikerar og økonomar meir om mRNA teknologien enn dei som forska den fram?
      Kan journalistar og “faktasjekkerane” meir om dette, enn dei som forska det fram?
      Det ser ut som den gemene hop trur det.
      World doctors alliance, leia av m.a. Dr Robert Malone.
      Eitt uavhengeg fagfelleorgan for helsepersonal frå heile verda.
      Dei har lagt ut statistikkar over helseplager som har oppstått i etterkant av vaksineprogramma, henta frå WHO, div statlege helseorgan, sjukehus, og fleire lands forsvar.
      Altså, når WHO og dei einskilde land legg det ut, då er det greit, men når WDA bruker same statistikkane, då er det misvisande og konspirasjonsteoriar.
      Går det ann å verta meir patetisk?
      Såg det var ei som nevnte trygge og effektive vaksiner mot influensa.
      For å ta effektiviteten fyrst.
      I beste fall har dei ein effektivitet på 30-35%. Kilde, FHI. Det kaller ikkje eg effektivt, men la gå.
      Trygge? Joda, om ein meiner det er trygt å sprøyte inn fleire kreftfremmande stoffer i kroppen, så er det vel det. I tillegg inneheld dei aluminiumnitrat, som kan føre til nevrologiske plager, som MS, og utvikling av demens. Kilde, The Medical Journal.
      Vel, kvar får tenka for seg, men at der er mykje kunnskapsløysa, mykje irrasjonelle handlingar grunna frykt, og svært liten vilje til å innrøma feil, der ute, det er heva over ein kvar tvil.

    5. Iveren etter å vaksinere seg hadde vært mange ganger større om vaksine selskap hadde vært tvunget til å ha full åpenhet om sine tester både angående det som går bra å det som går dårlig, pluss at når folk dør plutselig som har vaksinert seg så bør slike hendelser etterforskes av nøytrale forskere for å finne ut om dødsfallet skjedde pga vaksine eller pga andre grunner, om en finner ut at noen av årsakene er pga vaksine så må en finne ut hva som gjør at noen reagerer så voldsomt på vaksinen slik at en kan hindre det i framtiden. Ett siste punkt er å opplyse om hvorfor noen får alvorlige bivirkninger, om det er fordi de lever usunt at de reagerer negativt på vaksinen slik som røyking,alkohol fedme osv, å ikke minst hvilken aldersgruppe som oftest blir rammet pluss kjønn, slik at en kan ta en bedre avgjørelse om en skal ta vaksine eller ikke. Når en har for liten åpenhet rundt vaksiner slik som nå ender folk opp med å lese om vaksiner fra tvilsomme kilder.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg