Hun er Hjernevasket!


Jeg kom over en ny blogg i går, eller ny og ny, den er ny for meg. Bloggen heter Hjernevasket og fremføres av Nina, en firebarnsmor på snart 44 år. Eller.. å si at hun har fire barn kan lett misforstås, hun er mamma til to voksne og to små. De er jo uansett barna hennes, alle fire. Nina har også samboer, hun er tydelig stolt av han og omtaler han som «verdens fineste og tålmodigste mann».

Nina strever med mye, da spesielt angst og depresjon. Hun er åpen om sin angst og det hun sliter med, og hun har blitt diagnosert med Posttraumatisk stresslidelse (PTSD) som følge av traumaer i barndommen sin.

Ninas psykiske helse er hovedgrunnen til at hun begynte å skrive blogg, hun ville bruke det som terapi og skrive seg frisk. Jeg vet ikke om hun kan skrive seg frisk. Jeg selv har en del bakgrunn med rus, slitt med psykisk helse på grunn av traumaer i barndom og oppveksten og.. nå skulle ikke dette handle om meg, men med min bakgrunn som ikke er så veldig ulik Ninas på enkelte områder, og det faktum at jeg har ført blogg i mange år, så kan jeg si at dette faktisk kan være til hjelp for Nina. Jeg håper det. Skriving og blogging kan faktisk være veldig terapeutisk.

Nina ønsker mer åpenhet rundt psykisk helse, og hun skriver mye om dette for at andre skal få grunnleggende forståelse for hvordan det er å leve med psykiske lidelser. Det er dét jeg synes er det beste med å oppdage denne bloggen. En person som kan bidra med forståelse og være med på å fjerne det tabubelagte rundt dette. Det kan faktisk bidra til bedre psykisk helse, eller bedre mental helse for andre, for folk «der ute».

Det er viktig å huske at mennesker som sliter psykisk er ikke bare sine diagnoser, man er mye mer, og gjerne ofte mer empatiske, følsomme og jordnære enn man kanskje opplever at andre er. I Ninas blogg deler hun også om det. Hun gir av seg selv og er tydelig og ærlig på hvem hun er. Det er inntrykket og følelsen jeg får, og derfor ønsker jeg å fremme akkurat denne bloggen.

Vi får være med Nina på innhøsting fra naturen, hennes fascinasjon for møbler, stilige gamle møbler som har historie, hun har høns og reptil som vi får hilse på. Jeg elsker reptiler, de er kule. Vi får også vite mer om hennes hobbyer, som for eksempel å lage egne accessories, og andre interesser.

Det som muligens er mest tabu i vårt samfunn som Nina skriver åpent om i sin blogg er det å være sin egen mobber, det å bedrive psykisk selvskading over lang tid. Hva det gjør med en og hvordan mestre livet med slike plager.

Jeg ser litt av meg selv i Nina, og det vet jeg at faktisk flere enn man tror også gjør. Enda flere har nære og kjære som lever med belastninger som denne damen har, så vi trenger mer kunnskaper og forståelse rundt disse temaer og det å være mer bevisst på virkeligheten. For dette er en blogg som representerer det virkelige liv, ikke noen konstruert virkelighet med fjas, glansbilder og rosablogging som denne bloggerverdenen en stund var veldig preget, og nesten ødelagt av.

Besøk Hjernevasket her: Link!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#hjernevasket #blogg #bunnytrash

7 kommentarer
    1. Å nå ble jeg så glad og rørt at tårene spruter her. Jeg ble helt tom for ord. Det betyr så mye for meg at jeg kan være til hjelp for andre, da gir min historie litt mening. Tusen hjertelig takk for fremsnakk og gode ord. ❤️

      Stor klem fra Nina

      1. Gleden er på min side Nina, vi trenger et mediefokus på psykisk helse. Det er noe jeg brenner for, og tidvis skriver om. Når slike som deg dukker opp så må det fremmes, for da får man flere perspektiver og vinklinger. Vi er jo ingen like, vi har likheter. Gleder meg til jeg finner bilde av din reptil 😜 fin fin dag til deg 😘

        1. Nettopp, vi er ingen som er like, så det er heller ingen fasit på hvordan man skal bli frisk. Jeg leter enda etter min, men skriving og åpenhet har hjulpet meg enormt mye.
          Skal få hilse på Lemmy (reptil) ganske så snart 😁
          Han en fin dag du også, og tusen takk igjen ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg