Høster fremdeles tomater.

Dagens skål nyhøstet.

De er fine, og veldig gode små tomater. Snackstomater, fire varianter, og de kommer enda her på balkongen min. Og litt chilli da. Tenker jeg kan høste enda ei skål til før jul, eller to skåler.

Det er rart, da covid sto på som verst, altså når myndighetene herjet som verst med befolkningen, med nedstenginger, restriksjoner og vaksinepress, så var jeg på noen demonstrasjoner i Oslo. Det var demonstrasjoner mot lockdowns, mot å injisere eksperimentelle vaksiner i barn, nei til koronapass og den slags. Folk fikk holde appeller og fortelle om sine opplevelser. Det var mye trist og skremmende. Samtidig var der masse kjærlighet og et samhold man sjelden ser ellers. Og et av disse fakkeltogene jeg gikk i var jo bare helt fantastisk, med tårer øynene gikk jeg, tydelig beveget.

Hjemmedyrket av Kongen av Balkongen.

Anyways, der var noen opplevelser jeg ikke tenkte så mye på der og da, men mer i ettertid. Der var flere som snakket om at de hadde kjøpt masse frø og diverse, for å dyrke mat rett og slett, de hadde investert i digitale penger, og snakket som om samfunnet skulle omveltes totalt. At folk ikke ville ha råd til mat, at man ville måtte velge mellom å spise eller ha strøm og et tak over hodet. Inni meg tror jeg at jeg blåste det litt bort. Jeg har sett en rød tråd fra mars 2020 til nå. Men noen ser ut til å ha sett den røde tråden langt mer tydelig enn jeg gjorde. Det er utrolig hva folk har gjordt i hjemmene sine, og tiltak i forkant av tiden vi lever under. Det skulle vise seg å lønne seg ser jeg jo nå.

Nei til koronasertifikat, fakkeltog 11/12-21, Karl Johan i Oslo.

Her sitter jeg da med min skål av tomater, og litt chilli, men dette er jo sunn mat da. Koster en del på butikkene nå, og hver krone teller. Har jo blitt noen skåler etterhvert. Tenker jeg skal plante litt mer til våren enn jeg gjorde sist vår. Tomater og chilli vokser godt her, paprika er så som så.

Noen som har noe å anbefale som kan vokse lett i vårt klima på balkongen min? Er det noen som leser som bruker plante frukt, grønnsaker og/eller noe?

Link: Tiden vi er i nå.

Hva har du høstet i år?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#tomater #chilli #hjemmedyrking #bunny #bunnytrash

17 kommentarer
    1. Så flotte tomater, og chilli! 🙂 Da jeg enda bodde i hus, dvs inntil for et par år siden, dyrket jeg både det ene og det andre. På balkongen her på Ranheim dyrker vi bare rips, og hittil har det vært for lite til at det har blitt til syltetøy eller dessert 😀

      1. Rips er godt det. Men tror ikke det går på balkongen min. Skulle gjerne dyrket bananer, men tror ikke det heller går, haha.. 😜

    2. Gøy å kunne høste tomater og chili fortsatt da – og helt fram til jul! Jeg har bare jordbær, jeg – men det er til gjengjeld veeeeldig godt! Har du det da?? Alt blir bare hinsides mye dyrere og dyrere, ja – det hadde nok vært lurt å vært bedre forberedt enn jeg er! 🙂

          1. Tror ikke jeg skal ha noen pyramide på balkongen, hørtes veldig stort ut 😳😂 har en Buddha på balkongen, han er stor nok.

    3. Det må jeg si!🤩👍🏻
      Imponerende at du enda kan høste tomater.🤗
      Hvis du har et lite minidrivhus og kan ha litt inne, kan du jo dyrke nesten hva som helst: agurker, paprika, jordbær og gulrøtter i melkekartonger.😀 Gulrøtter er blitt svindyre, så det er nok lønnsomt å dyrke selv.🤗

      1. Jeg tenker jordbær kan fungere her. Gulrøtter, er vel for liten plass hos oss til at det skal være gunstig. Agurker er jeg nysgjerrig på..

    4. så deilig å høste tomater og chili ennå da ,tar du noen frø fra en vanlig spisspaprika som du kjøper på kolonialen ,plant frøa i slutten av januarså lover jeg du får paprika ,spisspaprika gir mye mer frukt enn runde paprika ,jeg har plantet slike frø mange ganger :=) helt gratis siden du ikke trenger kjøpe frøpose på butikken ,og paprika trenger lang tid ,derfor en skal så i slutten av januar:=)

    5. Salat kan du få mye av på liten plass..Agurk og squash har vi hatt mye av på friland, men de er litt plasskrevende.Gulrot, løk og potet kan settes i bøtte eller melkekartong. Du får bare bygge på balkongen😉

      1. Hmm.. kanskje kan jeg sette ei bøtte gulrot da.. skal jo ikke bli helt vilt der ute da balkongen er et koselig fristed også, med salong, varmelampe og stereo 🥰

    6. Bor jo i nord, og vi satte poteter i jorda. De slipper vi å kjøpe. Har drivhus, ikke stort men i år planter jeg ikke noe siden jeg brakk armen.Året før sådde jeg bifftomat, og cherry tomat, agurk og paprika med godt resultat. Men strømregninga ble høy. Kjekt at du kan høste helt fram til jul. Ha fin feiring i helga.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg