Holder koken!

Neida, jeg har ikke skeiet fullstendig ut og havnet på «latsiden». De 28 kiloene jeg tok av meg på 6-7 måneder fra oktober i fjor, de er ikke kommet tilbake. Jeg har enda «kontroll», og helsa er bedre enn den har vært på over 10 år. Så vet dere det 😜

Det er selvfølgelig dager som jeg ikke har energi i det hele tatt, men med mitt stoffskifte, diagnosene fatique og obstruktivt søvnapné syndrom er det ikke annet å forvente. Når jeg ikke greier å stå opp, ikke greier å fokusere eller forholde meg til hverdagen da holder jeg meg stort sett hjemme eller prøver fokusere på andre ting. Heldigvis er min stahet mer en fordel enn en ulempe, if you know what I mean 😜

Jeg er også blitt veldig god på å stenge ute negativitet. Jeg orker ikke høre på folk som klager på smerter, sykdommer og hvor vanskelig dem har det, hvor fælt alt er. Jeg er så drita lei av den slags. Jeg har tatt valg på hvem jeg ønsker i livet mitt, og tilbringer mer tid sammen med de som gir meg energi, og mindre sammen med de som tapper meg. Jeg doserer 😂

Jeg vet hvordan jeg selv reagerer når andre beklager seg titt og stadig, så jeg orker i hvert fall ikke være slik selv. Så i forhold til den slags vil jeg påstå jeg har bygget opp god selvinnsikt og er oppmerksom. Jeg orker ikke belemre folk med mine problemer, ingen blir bedre av det, hverken de rundt en, eller en selv. Det som derimot fungerer er å ta tak, det er noe med å være sin egen rex, ta kontroll over seg selv og sitt 🤩

Jeg har fastet i over et halvt år, etter hvert økt aktivitetsnivået mer og mer, blitt flinkere å følge opp legekontroller, blodprøver og tester. Jeg har kontroll på medisinering og den er riktig. Jeg har sunnere kosthold, er gladere og har god samvittighet. Det er ene og alene takket være meg selv. At jeg har tatt tak og stått på. Jeg må skryte litt av meg selv her nå, blant folk er jeg ikke så god på dét. Skryt fra andre og selvskryt synes jeg er veldig kleint 😂

Jeg har prøvd å få dette til i mange år, kjempe mot sykdommer og trauma. Det har vært og er enda en kamp, det har vært masse prøving og feiling før jeg fant en måte som fungerer for meg og som gir balanse. Den hardeste kampen har vært den indre. Frustrasjonen, og en uendelig mangel på forståelse 😢

Jeg har alltid prøvd å unngå å beklage meg, men når folk spør hvordan en har det, så bør de tåle få et ærlig svar. Hvis en liksom skal vise at en bryr seg, så må en også mene det. Virkelig mene det! Det er det altfor mange som ikke gjør, de bare vil at folk skal tro at de mener det! Orker ikke slike folk jeg, og har ryddet mange ut av livet mitt 🤭

Uansett.. å klage på smerter og lidelser gjør at en fokuserer feil, en bryter seg selv ned psykisk i stedet for å bygge seg opp. Det påvirker det fysiske og hverdagen blir tyngre på absolutt alle måter. De en har rundt seg, som en bryr seg om, de blir også brutt ned. Er man glade i noen og bryr seg om dem, så unngår man dét! 🥰

En må alltid huske at negativt bygger mer negativt, og positivt bygger mer positivt. Vi lever bare én gang, det å gi etter for det negative er en felle en må unngå. Og viktigst av alt, uansett, det er å aldri gi opp!! ❤️

Nå er jeg nettopp kommet hjem fra skogstur med snuppen min. Bildene i innlegget her er fra turen i dag, og vi har gått litt over ei mil i trapper og terreng. Sugd til oss frisk luft, solenergi med D-vitaminer og tatt til oss gleden naturen så gavmildt gir oss 🥰

Turen gikk fra leiligheten vår her på Fjell og videre mot Skævver, opp til hoppbakken på Gjærpen. Der tok vi trappene opp hoppbakken og til toppen, altså Fjell Platå. Så tok vi skogsveien inn mot Hellashytta, passerte Gapahuken og ned til øvre Austad. Innom butikken og så hjem igjen. Skikkelig digg å slenge seg på sofaen nå 😂

I kveld blir det musikk, drinker og snacks. Vi har kjøpt inn potetgull, ostepop og spekemat, og jeg har laget dipp klart og satt i kjøleskapet sammen med ei flaske rosévin. Så da tenker jeg vi starter med rosévin, så blir det drinker og kanskje en Irish Coffee og noen shots etterhvert utpå kvelden.

Ha en riktig fin lørdag alle sammen 😘


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#trim #helse #mosjon #fjell #gjerpen #fjellplataa #skoger #austad #livsglede #nytelse #kos #lykke #jatillivet ❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg