Hipp hipp hurra for Vibbedille!

Den gale tanta som satte strikkerekord inn i Guinness rekordbok, veteran i bloggverdenen med Norges største strikkeblogg, den kuleste dama i Stavanger. Kvinnen som for tiden bestiger alle topper som kommer på hennes vei, grafisk designer og multitalent, tobarnsmor og gift kjerring i flere tiår, haha.. fargerik, løsningsorientert med så mange jern i ilden at en vanskelig skjønner hvordan hun får til alt. Min gode venninne og «adopterte søster», selveste Vibbedille har bursdag i dag!!

Hurra for deg som fyller ditt år!

Ja, deg vil vi gratulere!
Alle i ring omkring deg vi står,
og se, nå vil vi marsjere.
Bukke nikke neie, snu oss omkring,
danse for deg med hopp og sprett og spring.
Ønske deg av hjertet alle gode ting!
Si meg så, hva vil du mere?

Gratulere!

Høyt våre flagg vi svinger. Hurra!
Ja, nå vil vi riktig feste!
Dagen er din, og dagen er bra,
men du er den aller beste!
Se deg om i ringen, hvem du vil ta!
Dans en liten dans med den du helst vil ha!
Vi vil alle sammen svinge oss så glad:
En av oss skal bli den neste!

Til å feste!

Happy birthday to you
Happy birthday to you
Happy birthday, dear Vibbedille
Happy birthday to yooooooooooooooou.

Steike glad deg blitt du flotte fantastiske menneske. Din positivitet, din generøsitet, din evne til å se flere sider, din åpenhet, din omtanke, din fargerike sjel. Du er helt fantastisk. Og heldig er alle som møter deg på livets reise!!

Nå har vi gått flere fine turer du og jeg, i by, på landet, på stranda, opp lange bakker, sikk sakk og noen trappetrinn her og der, og full fart ned igjen med banen. Vi har gått i fakkeltog sammen og besøkt brun pub, haha.. Deilige måltider har vi spist på gode restauranter og i fjæra, kosa oss masse med sladder og prat, dypt, seriøst, lett og flytende. Om alt fra klosett og dass til kjærligheten og livet. Hilst på svaner og aliens har vi gjort, (du har) kjørt oss ville i boligfelt (hellige kaninmåne).. du og jeg på tur, det er helt supert!

Hvert minutt er verdsatt!!

Skulle egentlig ikke blogge i helga, men så plutselig, dæven søkke, Vibbedille har bursdag!! Synes virkelig du fortjener oppmerksomheten, så jeg måtte kaste meg rundt og samle bilder og ditt og datt, og så måtte jeg skrive noen ord rett fra levra – veldig glad i deg blitt, mer rett fra levra kan det ikke bli!

Så tar vi bursdagssang igjen:

Happy birthday to you
Happy birthday to you
Happy birthday, dear Vibbedille
Happy birthday to yooooooooooooooou.

Og så den norske:

Hurra for deg som fyller ditt år!

Ja, deg vil vi gratulere!
Alle i ring omkring deg vi står,
og se, nå vil vi marsjere.
Bukke nikke neie, snu oss omkring,
danse for deg med hopp og sprett og spring.
Ønske deg av hjertet alle gode ting!
Si meg så, hva vil du mere?

Gratulere!

Høyt våre flagg vi svinger. Hurra!

Ja, nå vil vi riktig feste!
Dagen er din, og dagen er bra,
men du er den aller beste!
Se deg om i ringen, hvem du vil ta!
Dans en liten dans med den du helst vil ha!
Vi vil alle sammen svinge oss så glad:
En av oss skal bli den neste!

Til å feste!

Yupp, snakker om å feste! Du har vel tyvstartet festen med taco og denslags, og masse is, og enda mer is!! Haha.. og kost deg med familyen. Snakker om fest og family, så er snuppen min og jeg på afrikansk grillfest nå (as we speak), mest fra Elfenbenkysten, men det er vel noen fra andre steder og Libanon her også – så da tar vi en skål med dem, for den flotte fruen i familien Najem!!

Og så tar vi bursdagssang igjen: Hurra for deg som fyller ditt år, for deg skal vi nå fylle våre mager og lår, haha.. yuhuu!!

Og så på engelsk: Happy birthday to Gro, happy birthday to Vibeke, happy birthday to Vibbedille, happy birthday to yooooooooou!!

عيد ميلاد سعيد
عيد ميلاد سعيد
عيد ميلاد سعيد يا عزيزي فيبيديل
عيد ميلاد سعيد ليوووووووووو.

eid milad saeid
eid milad saeid
eid milad saeid ya eazizi fibidil

eid milad saeid lywwwwwwwwww.

Ble det riktig? Første gangen jeg har tatt bursdagssang på arabisk (tror jeg), vanligvis blir det mest urdu og punjabi 🤪

Tusen takk for alle gode stunder sammen med deg kjære Vibbedille, mye har skjedd på kort tid. Det sier sitt når det blir tatt drosje fra ene siden av lille lungegårdsvann til andre siden i november, og et halvt år senere går man opp fra Bergen sentrum til toppen av Fløien 😜 yuhuuu!!

Du er tøff, du er rå, du lar deg ikke pelle på nesen, spiser reker og krabbe, kan banne og gå! Hekkan!!

Nei nå skal jeg slutte og tulle, før vi blir drita fulle. Vet ikke når du leser dette, men da er jeg nok enten i full dans, eller så ligger jeg på sofaen hjemme og fullfører  min søndagstradisjon liggende på rygg.

Snuppen min hilser, vi ønsker deg alt det beste, håper du koser deg masse i dag, det fortjener du virkelig. Gratulerer så masse med dagen snuppa, masse klemmer fra «yours truly» – Bunny 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#vibbedille #bursdag #fødselsdag #bunnytrash #bunny

10 kommentarer
    1. Tusen Takk Bunny! <3
      Så innlegget før eg la meg sent i natt, ble jo ganske satt ut da, men du er en hærlig fyr dag!
      Gla`deg også blitt så dette satte eg pris på 😀 Felte et par tårer og humret meg i seng <3
      Dagen i dag er bare min og eg skal nyte den. I går var det middag og masse kos med ungene
      og i dag skal eg ut på litt lang tur med venninna mi 🙂

      Go`klem Vibbe 😀

      1. Hehe.. laget innlegget litt nå og da, plutselig ble det masse bilder, og det måtte jo være tekst mellom alle, var litt brusen på slutten der kan man si, haha.. BURSDAGSKLEM 🥰🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg