HELT KLART DU KAN!!!

Det er noe med dette «bra nok» som ikke henger helt på greip for meg, hvorfor skal man være «bra nok», hvorfor ikke bedre enn det? Så dukket det opp en mann i en TikTok som sa hva jeg tenker, og jeg må bare skrive dette.

Jeg må understreke først, jeg skjønner jo at det er godt ment, for all del, men det er så mange som driver og sier at du er «bra nok som du er». Jeg synes ikke det er greit. Selvfølgelig, hvis du jager imot det perfekte da er du jo trang i nøtta, det er jo ingen som blir perfekte, men det er så mange som sliter, det er så mange som ikke synes livet er greit. Det er så utrolig mange som synes bare livet er ‘ok’, de synes ikke det er bra det heller. Da kan man ikke bare drive å si at «du er bra nok som du er», da har du det ikke bra nok som du er da. Men du kan utvikle deg, du kan endre deg, ting kan bli bedre!

Hvis du hele tiden driver og formaner deg at du er «bra nok som du er» da blir du på status quo da. Bra nok. En kan ikke drive å ta vekk håp og tro om at ting kan bli bedre, at en selv kan bli bedre!

Du kan utvikle deg, du kan endre deg du kan få til en helt fantastisk reise, men da må du ha troen på det motsatte av at «du er bra nok som du er». Da, og kun da kan du få det bedre, du kan faktisk bli helt rå, du kan i realiteten bli helt fantastisk rå, du kan bli helt forbløffende dritkul, majestetisk, imponerende spektakulær, helt fantasmagorisk!!

Helt Bunny, ihvertfall nesten 😜👍🏾

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kongenpåbalkongen #branok #blibedre #pride #fantasmagorisk #norge #bunny #bunnytrash

22 kommentarer
    1. Men er det ikke en vesensforskjell mellom «å være bra nok» og det å «ikke ha det bra nok»? Jeg vil påstå det.

      Altså : jeg er bra nok som jeg er. Det er ikke det samme som at jeg vil slutte å lete etter forbedringspotensiale i det som betyr noe for meg, slutte å utvikle meg som menneske.

          1. Tror du har mange talenter. Med det sagt så synes jeg det er trist med de som stopper opp, slutter å lete etter forbedringspotensiale, slutter å utvikle seg som mennesker ❤️

            1. Takk for gode ord 🥰.

              Jeg synes også det er trist med de som stopper opp. En ting er at de kan slite litt på omgivelsene sine, men den de skader aller mest – er seg sjøl.

      1. Du sier noe.. men folk tolker så forskjellig, fikk nettopp ei Kjersti på nakken som mener at jeg sier ingen er bra nok, at hun ikke er bra nok 🤪 som om jeg ville sagt det liksom.

          1. Pissmegger bare elsker meg, de finner meg meget tiltrekkende, hellige kaninmåne jeg er glad jeg er homo. Hadde vel måttet tilbragt ukesvis i rettsaker som Johnny Depp om jeg hadde vært hetero.

    2. Joda, du er sikkert bra nok som du er 🤔, men er det der du har lyst til å vera?
      Ynskjer du noko meir enn berre vera bra nok? Eller er det godt nok å berre vera bra nok?
      Dette er spørsmål eg fekk i heimelekse av ein psykiater eg gjekk til.
      Det handlar ikkje så mykje om å vera bra nok, men om kven du ynskjer å vera, og om du er komfortabel med den du er.
      Ok, så klarer du ikkje alltid å leva opp til den du ynskjer å vera. Er det einsbetydande med å vera mislykka?
      Nei så visst ikkje, men det er ofte her dei kjem inn med det misforståtte “du er bra nok som du er”.
      Indirekte seier dei då, du evner ikkje å leva opp til den du ynskjer å vera, så slutt å prøve å gjera deg betre enn du er.
      Er du derimot komfortabel med at du ikkje alltid klarer det, når du vil, så vil du alltid prøve igjen, og til slutt vil du klare det.
      “Å vera god nok som ein er”, er ei av dei mest nedverdegande, og misbrukte frasene som finnes.
      Direkte avskrift frå noko av det psykiateren min skreiv til meg.

    3. Skjønner absolutt tanken din her 😊 Ellers må jeg bare si at de ordene har noen ganger ei anna betydning for meg..og i enkelte tilfeller elsker jeg den setninga…for når jeg har en av nedturene mine, og får det for meg at alt er galt med meg og at jeg ikke er verdt 5 sure sild.. DA er det godt at noen minner meg på at jeg ER faktisk god nok sånn som jeg er..at jeg ikke trenger å endre meg for at andre mener at jeg ikke er god nok etter deres normer. I de tilfellene minner de ordene meg på at jeg har egenverdi..faktisk 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg