Helt ærlig – bare en bløff!

Helt ærlig sier noen, men hvor ærlig da? Like ærlig som Amber Heard? Så dere for eksempel denne videoen Amber Heard filmet på kjøkkenet av sin den gang ektemann Johnny Depp. Det var en forferdelig Johnny Depp vi fikk se i videoen, sparket og slo i kjøkkenskap, drakk og var aggressiv mot inventaret. Framviste en ikke så bra oppførsel. Denne videoen fremla Amber Heard som bevis i retten. Men hvorfor hadde hun i det hele tatt filmet? Hun hadde gjort flere opptak, hvorfor? Hun hadde en plan, en agenda.

Etterforskere fant ut at denne videoen som jeg skriver om her som Amber Heard ville bruke som bevis mot Johnny Depp var klippet. Begynnelsen og slutten av videoen hadde hun fjernet. Så da videoen måtte fremlegges i sin helhet kom et annet bilde frem, en Amber Heard som provoserer, og en Amber Heard som fniste og lo.

Slik var det på blogg forleden dag. Jeg mottok beskjed i går om et blogginnlegg om klippede og limte  utklipp fra diverse innlegg fra bloggen min, plassert sammen med utklipp av uttalelser jeg har gjort på Facebook. Samtidig har vedkommende bevisst utelatt begynnelsen, slutten, og litt til, og alt hva vedkommende selv har skrevet og gjort i egne innlegg i denne dialogutvekslingen hvor kun noen av mine uttalelser blir framlagt, sammen med en hel søppelhaug av karakteristikker og lavmåls skittkasting fra vedkommende. Konteksten er fjernet. Hvorfor? Joda, en plan og en agenda.

I begynnelsen trodde alle på Amber Heard, så etterhvert endret ting seg. Nå sist onsdag ble dommen klar. Johnny Depp fikk medhold i samtlige punkter i søksmålet mot Amber Heard og hun ble dømt til å betale over 10,35 millioner dollar i erstatning, etter at de to saksøkte hverandre for ærekrenkelser. Nærmere 100 millioner kroner må dama punge ut med for hva hun hadde gjort som ble beskrevet utført med «onde hensikter».

Det er en del Amber Heards der ute. Jaggu har vi ikke en på blogg også. Jeg synes det er greit å se slike som Amber Heard avsløre seg mer og mer. Ikke fordi livet kommer til å bli et skikkelig helvete, som for Heard’ som får drapstrusler og noen hadde skrevet at barnet hennes burde brenne i mikrobølgeovnen, nei, slikt er grusomt. Men hva Amber Heard gjorde gikk ikke bare ut over Johnny Depp, men også familien hans, hans barn. Alle nære rundt han. Jeg tenker det er greit at slike som Amber Heard blir avslørte, for da vet man hvor man har dem, og de får så liten troverdighet at de ikke kan gjenta å forsøke ødelegge noens liv og virke.

Hva tenker dere om Amber Heard?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#loveislove #lovewins #bunny #bunnytrash

18 kommentarer
    1. Å klippe og lime, skape et bilde og kontekst som ikke er hele sannheten er forkastelig, uansett hvem som gjør det. Jeg har kun fulgt bruddstykker av saken Amber Heard og Johnny Depp. Det fremstår som en plan, ja, og hun ble avslørt gjennom sine egne handlinger. Sannheten kommer frem, den synes å gjøre det i de fleste tilfeller.

      Jeg har lite til overs for den uthengingene av deg som Vederhus holder på med på bloggen sin. Du har kun stilt relevante spørsmål ift. hva hun velger å legge ut av private anliggender om sine barn og sin nå demente far. Det handler om andre menneskers rett til privatliv, og å skjerme de som er sårbare på ulike måter. Jeg støtter deg i disse problemstillingene, og mener at hun tidvis har utfordret lovverket på disse punktene. Hun er ikke villig til å ta innspill eller kritikk for dette uten å dra krenkekort og nå også mobbekortet. På mange måter fremstår oppførselen noe umoden og lite gjennomtenkt, også når vi leser hvordan hun forsøker å rettferdiggjøre sine ord og handlinger omkring disse tingene. Hva hun skriver om seg selv er hennes eget valg. Jeg ser dog med forundring på alle disse tabloide og krisemaksimerte overskriftene, noe du også poengterte som et hamsterhjul på repeat. Det er som om det underliggende alvoret blir spilt opp og ut som klikkbait, og dermed mister den seriøsiteten tematikk omkring rus bør reflektere. Sykdom, rus og menneskeskjebner er dypt alvor. Det angår mange, og jeg tror at en respektfull og seriøs tilnærming tjener saken best.
      Vederhus måte å oute/angripe/trakassere deg i selektive klipp og lim publisering er en ufin greie. Det er åpenbart ikke mulig å mene annerledes enn henne selv. Hvor konstruktivt er det? Det bør hun spørre seg selv om?

      1. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke godta kommentarer hvor navn blir nevnt. For min hensikt her med hverken dette innlegget, tidligere innlegg og kommentarer, er ikke den samme som vedkommende har. Samtidig er det slik at når jeg ignorerte vedkommende over tid så ble det feil også og resulterte i et rabalder uten like forleden dag og i går, hvor jeg er navngitt med helt og fullt navn og bilde av meg i vedkommendes blogg, som deretter er delt over 40 ganger i diverse grupper av henne selv, og videre vet jeg ikke hvor mange delinger hatinnlegget har fått. Men siden din kommentar her er såpass reflektert med voksent perspektiv og forståelse så velger jeg å godkjenne. Jeg tenker at om folk absolutt må bruke navn, så ja vel, akkurat den steinen med navn og bilde var det ikke jeg som kastet først. Første stein kastet jeg, men det var mot en blogg, ikke en person. En blogg bør tåle (konstruktiv) kritikk.

    2. Helt ærlig – så har jeg bare sett små klipp på YouTube av saken med Depp og Heard. Jeg husker ikke helt uttrykket, men det er noe med å gi løgnere så langt rep de ønsker så viser resultatet seg til slutt. Sannhet har en tendens til å komme frem av den enkle grunn at den er lettere å huske enn alle ulike løgner. Det er mye som kan få uante konsekvenser om ikke helheten kommer frem, så kontekst er ofte smart.
      Jeg har innsett at det ikke er alle blogger jeg finner interessante, og som jeg dermed ikke har interaksjon med – ei heller å klikke meg inn på (så jeg mangler alltid litt av historien). Andre blogger derimot, setter jeg pris på av ulike grunner – små snutter fra dagliglivet, underholdning, opplysning og ny kunnskap 🙂

    3. Skjønner det er veldig kjipt å få uttalelser, som man selv, ikke har hatt intensjon om, eller føler henger på greip, referert i et annet blogginnlegg. Men -som utenforstående til ‘bloggblokka’ (og jeg har full forståelse for at bloggere kommenterer og kjenner hverandre langt bedre enn ‘oss utenforstående), så har jeg kjent ganske mye på greia igjennom en årrekke, at kommentarer fra oss (les meg), som har valgt å ikke blogge, ikke er særlig interessante og mindre viktige, og gjerne oppfattes som til dels ‘fiendlige’, til tross for skryt, råd og en hyggelig tone. Skjønner ikke? Da virker jo blogg mot sin hensikt – da kunne jo likegodt ‘samfunnet’ vært lukket. Dette gjelder jo overhodet ikke deg, og noen andre, bare så det er avklart 😊 De fleste ignorerer kommentarer fra ikkebloggere, eller føler seg som et offer for nettroll, bare fordi man hsr en annen mening eller vinkling, men kommentert i en høflig, saklig og gjerne humoristisk tone. Ikke rart om bloggkonseptet etterhvert dør ut, når 90% av bloggerne har denne holdningen. Og nei, dette er ikke et surt oppgulp, men en nøye og følt observasjon gjennom år. Når det gjelder medbloggere og uenigheter og div. på denne ‘fantastiske’ bloggtopplista’ 😅, for å si det rett fra levra ‘drit i det’. For oss utenforstående er det bare utidig støy, tull og mas å lese om dere bloggeres, i den berømte bloggblokkas uoverensstemmelser (personlig hadde jeg ikke giddet å få varsler eller what ever fra noen som bare er en intens kløe)og vi som leser, leser dere som har noe å si og gi, på den ene eller andre måten, uavhengig av hvor pokker dere befinner dere på ‘listen’. Mulig ikke blogglesing, og da spesielt kommentering, er for folk flest, altså oss som ikke har blogg – har alltid lurt på det 🤔 Du er som sagt, én av få, hvor man føler seg hørt og sett som en utenforstående ‘blokka’. Det betyr ikke at man alltid er enig i alt – bare sånn hvis noen skulle være av den oppfatning 🙄😅 Takk for oppmerksomheten og god pinsehelg 😊

      1. Vet du, det du skriver er jeg helt enig med deg om, det du skriver er det ikke bare ‘ikke-bloggere’ som opplever. Det er mange bloggere som ikke svarer eller godkjenner kommentarer fra meg. Noen fordi de bruker blogg utelukkende for reklame, og inntekt, da ignorerer de alle kommentarer. I begynnelsen likte jeg Vederhus sin blogg, jeg mente hun tok opp noe viktig. Jeg kommenterte og etter fem uker ble kommentaren omsider godkjent med et kort svar. Hun fremstiller seg som glad for sine lesere, at de betyr då mye osv, men personlig tror jeg det bare er klikkene og oppmerksomheten. Etterhvert er den bloggen blitt et hamsterhjul osv, du vet.. Det verste med blogging har egentlig aldri vært nettroll som kommenterer anonymt, eller vanlige kommentatorer som kommer med kritikk, for de er bare å legge inn i innstillinger at kommentarer går rett i søpla, det verste er andre bloggere med giftige tunger. Du kan ikke hindre noen å skrive urettferdige innlegg uten kontekst om deg, du kan ikke hindre noen å vri og vende på det du skriver og poste som egne innlegg. Jeg har nå to slike som bedriver den slags. Bloggere forsvinner herfra pga andre bloggere, derfor dør blogg ut som konsept. Kokkejævel, ChristineEmilie, MetteAsk mfl pakket sammen pga et giftig miljø. At Kokkejævel takket for seg tror jeg ble steinen på graven for blogg. Han ble mobbet ut herfra av medbloggere. Joda, han klikkbaitet og kranglet, kommentarfeltet var vannvittig, men han sier selv, at dét var ikke problemet, problemet var den psykiske belastningen med å bli ‘vridd og vendt’ på og forfulgt av Kjerringa og hennes entourage. Jeg har ingen problemer heller med kritiske røster og den slags, jeg slipper gjennom alle i kommentarfeltet unntatt ‘Bien’ som ønsker meg død av korona. Daglig hets er patetisk. Når det gjelder den listen så driter jeg i den, jeg vil gjerne ha flere lesere, men om jeg har 500 lesere og ligger som nummer to eller tyve utgjør ingen forskjell. For tiden klikker jeg ikke mye inn på den siden listen står, der kommer også siste innlegg fra andre bloggere opp, og jeg orker ikke oppdateringene fra de to som ønsker «ta meg». Bunny ditt og Bunny datt overskrifter.. jeg har meldt meg litt ut fra det sosiale bloggere imellom. Litt for mye ‘kyss og klem’ litt for lite solidaritet. Takk for gode innspill og verdifull lesing 🥰

    4. Hvorfor i det hele tatt gidde å bry seg om hva andre skriver? Jeg bare spør….de fleste har mer enn nok med seg selv, mange andre ting som man kan ta tak i som er viktigere enn det?

      1. I all hovedsak handler denne bloggen om helt andre ting, men jeg tror det er litt i oss mennesker å bry oss når noen skriver usannheter og fremstillinger om en med fullt navn og bilde. Dette kom jo frem til noen som står meg nær før det kom til meg, og når folk nært meg blir såret så bryr jeg meg enda mer enn jeg ville gjort ellers. Du må gjerne si at du ikke ville brydd deg, men da er det ganske enkelt en av forskjellene på meg og deg. Hyggelig at du stakk innom og kom gjerne tilbake og kommenter hvis du finner annet du synes er interessant nok til å kommentere 🥰

      2. Nå kan jeg selvsagt kun svare for meg selv, men jeg vil nå allikevel tro jeg kan bidra til at du får en viss anelse om hva som ligger bak.
        Jeg er vel den som er mest uberørt av ‘troll’ og andre negative skriverier og omtaler blant bloggerne på blogg.no, så jeg kan med hånden på hjertet si at hva den- og den måtte syntes og mene om min utgivelse så vel som meg som person, er meg revnende likegyldig. Faktisk er det slik at jeg syntes slikt som troll o.l kommer med underholdning av beste merke. – Å ‘parkere’ disse, er nemlig mer moro enn du aner. I tillegg, må jeg ærlig innrømme at jeg er blant de som er usjarmerende glad i å ha rett, *hehe* slik at jeg aldri legger ut et innlegg hvor jeg ikke har lest meg opp såpass at jeg kan svare for det som måtte komme.
        – Men selv jeg er trolig til å ha reagert på det Bunny’en omtaler her dersom det var det ‘rette’ emnet. For her konstrueres en mening/oppfatning ved hjelp av å ‘klippe og lime’ etter eget forgodtbefinnende som slettes ikke stemmer overrens med det han står for, og som dermed er omtalt i bloggen. Jeg har, i likhet med Bunny, en blogg som i vesentlig grad bæres av meningsytringer, samt at sånt som politisk korrekte rammer heller aldri har vært min greie. Når en i tillegg kan legge til at det gjerne er de kontroversielle synspunktene mine jeg bringer på bane, da det jo er i DISSE sakene jeg føler behov for å nå ut med mine argumenter, og derav få presentert saken fra en annen vinkel enn den ellers gjør. – For der jeg deler flertallsoppfatningen, så er det jo intet behov for meg å argumentere for en sak som støttes av de jeg når ut til!..
        – Og her ligger det ikke bare kontroversielle meninger, men ofte så er det kontroversielle meninger angående de mest eksplosive emner, slik som f.eks COVID-anliggende og innvandringsspørsmål. Det jeg uttaler, står jeg 100% inne for, samt at jeg i de mest kontroversielle tilfellene er klar over prisen jeg risikerer å måtte betale. Der det imidlertid blir problematisk, er de tilfeller hvor ens uttalelse enten blir bragt på bvane i en annen utgivelse, og det her blir vridd og vrengt på slik at det fremkommer som noe annet enn det i realiteten er, eller hvor de altså går så drastisk til verks som det Bunny tar opp her. For en ting er den prisen jeg eventuelt må betale for å ytre min mening (- noe som virkelig gjorde seg gjeldende i C19 -debatten). Noe ganske annet, er det f.eks å måtte frykte for jobben og slike essensielle ting i livet pga en versjon av deg som er konstruert av andre! Å uttale seg kritisk til innvandringspolitikken, for ikke snakke om sånt som å inkludere stadig flere element fra fremmede kulturer, hvilket fortrinnsvis dreier seg om muslimske skikker, kan nemlig faderlig fort bli vridd om- og blåst opp slik at du blir stående igjen som en reinspikket nazi-sympatisør! – For det er vitterlig svært langt imellom det å f.eks si seg uenig i at Id-feiringen inkluderes i det offisielle Norge og/eller motstand mot statlig subsidiering av religion generelt og de som ikke er del av den norske kulturen spesielt, og det å inneha et menneskesyn a-la Donald Trump. Samtidig er det så forbannet enkelt å vri det dit! Likeså kan det være vrient å få rettet opp den skaden en påføres, da det for det første er dine egne ord som er ilagt en annen betydning enn hva som er ment ut i fra kontekst, og for det andre, er det skandaleerklæringene som selger, og ikke forklaringen som gjør det ‘stuerent’.
        Men som sagt.. Jeg går selv svært så langt i hht å gi flatt faen, men selv jeg ville reagert dersom det var fare for å falle uheldig ut i hht jobben, at jeg risikerte å tape ett eller annet som ville skade livskvaliteten, e.l..

        1. Hadde jeg brydd meg så meget om hva andre måtte mene OM meg, så hadde jeg aldri vært her vært her enda om så var tilfelle. Jeg ligger ikke å griner som noen ser ut til å forestille seg, jeg er ikke Vederhus, men jeg lar meg påvirke, jeg har følelser. Det å konstruere, klippe og lime, og bevisst gjøre ting for å sverte et kaninbunnys pels synes jeg er utidig. Det er ingen som har anelse om hvor mye tran som må drikkes for å opprettholde den smidighet som kreves for å være en sjefskanin bosatt i midtøstens jungel.

    5. Du har mye interessant, men en slik konflikt starter vel et sted? Jeg aner ikke hvem som har begynt med hva, men for min del så mister jeg interessen ( noe som er veldig synd, for du skriver bra❤️) men orker ikke lese om hva bloggere mener om andre bloggere. Fortsett som du gjør, fortsett å engasjere😊 når det gjelder de to på andre siden av havet, så tror jeg ikke de har vært bra for hverandre, ha en fin pinsehelg🌞🌞

      1. Vel, jeg tenker at uansett om dette ble tatt opp i dag, så er du vel uansett ikke interessert i alt jeg poster? Jeg mener, ingen liker vel alt, på samme måte som ingen er enige om alt? Men takk for hyggelig tilbakemelding 🥰

    6. Eg har ikkje fulgt med på saka mellom Depp og Heard, men det sviende nederlaget Heard opplevde, seier jo sitt.
      Det gjekk jo ikkje ann å ikkje få dèt med seg, for oss som les amerikanske aviser. Der borte brukte mesteparten av avisene krigsoverskrifter om utfallet av saka.
      Når det gjeld dei to furiene på blogg.no plattforma, så gidd eg ikkje å klikka inn på dei heller. Patetisk og ondsinna sladder gidd eg ikkje å lese, då eg har betre ting å bruke tida mi på. Og ikkje finn eg dei så personleg interessante heller, at det er verdt å bruke tid på.
      At dei bruker tid på ein ondsinna agenda, forteller vel det meste om dei, og at dei har det lite godt med seg sjølv.
      Ellers er det jo godt dei har nokon vituge å ryka seg ut på, tenk om dei berre hadde hatt sine likesinna, då hadde det vore gale, då.

      1. Her i Norge florerte det med Depp/Heard-overskrifter også. De startet jo med å svartmale Depp og støtte Heard. Etter dommen er det ro-ro-til-fiskeskjær fra dem alle. Utmerkede paralleller kan trekkes til blogg.

    7. Jeg kjenner at løgn, og dens mulige konsekvenser blir for nært til at jeg klarer skrive noe særlig. For en ting er de som blir gjennomskuet, en annen de som er så bevisste og hensynsløse at de får sitte i nettet sitt å spinne videre.

      Amber Heard viklet seg inn i eget nett for alle å se – men hun rakk å såre mange fler enn Depp før det raknet. Sånt er veldig, veldig trist.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg