La Pergola, italiensk restaurant, Tønsberg.

Som jeg fortalte i forrige innlegg så ble planene for helga totalt snudd på hodet da det ble slik at det ene etter det andre ble kansellert. Snuppen min og jeg måtte heller finne på noe annet, og jeg fortalte at fredag var vi i Tønsberg på dagtid. Det ble en fin tur, og vi spiste på et sted som heter La Pergola.

La Pergola er et italiensk sted, en restaurant som ligger ved bryggene i Tønsberg, og det er hva dette innlegget skal handle om. Dette var første gang vi spiste her, og da bruker jeg skrive om opplevelsen, bare sånn i tilfelle noen lesere skal til Tønsberg, så vet dere hva jeg mener om å besøke denne plassen.

Vi ble vist til bord ute, for denne dagen var det jo absolutt nydelig å sitte ute. En mannlig servitør kom til bordet vårt med menyene, og vi bestemte oss raskt for å spise pizza, da dette som nevnt, er et italiensk sted. Vi bestemte oss også like raskt for hvilke pizza vi ville ha. Så kom en kvinnelig servitør til bordet og spurte om vi ville bestille drikke. Vi bestilte hver vår Coca-Cola, og vips før vi visste ordet av det så var hun borte. Vi rakk ikke engang å si at vi kunne bestille mat samtidig da vi hadde bestemt oss. Jeg tenker de vil ha mersalg om de kommer med drikke lenge før mat. Vi snakker jo tross alt om Coca-Cola på bittesmå flasker til 62 kroner stykket. I varmen kunne det lett ha blitt at vi bestilte en til hver, men det gjorde vi ikke.

Drikken kom og vi fikk bestilt hver vår pizza. Snuppen min bestilte den med biff og champignon, jeg bestilte den med biff og gorgonzola. Det tok ikke lang tid før maten kom på bordet, og begge pizzaene både så gode ut, og smakte veldig godt. Biffstrimlene var helt nydelige, noe vi begge la veldig godt merke til. Bunnene var gode, og det var ellers mye smak. Disse koster 189 kroner stykket, og det er da rimeligste pizzaene vi har spist på bryggen i Tønsberg.

Dere kan selv sammenligne min anmeldelse her av Esmeralda Restaurant som også ligger på bryggen i Tønsberg og går for å være et mer populært sted enn La Pergola. Så personlig, ut fra god mat, grei nok service, og prisene på maten, så går jeg nok heller til La Pergola igjen om jeg vil ha pizza på bryggen. Lun atmosfære og sjarmerende beliggenhet. De serverer også grillretter, fiskeretter med mer. Etter fredagens opplevelse får stedet en sterk firer fra meg!

Eneste jeg vil legge til for jeg avslutter er at hvis dere skal spise pizza på La Pergola, så bare be om biffkniver med en gang, ikke noen vits å slite seg ut med de vanlige knivene der, kast dem heller på havet, haha..

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#lapergola #italiensk #restaurant #tønsberg #bunny #bunnytrash

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg