Hamsterhjulet.

Da jeg var 8 år gammel ble jeg vekket midt på natten. Vi måtte flykte, min mamma og jeg. Vi måtte på landet, ut av byen.. der bodde vi i et rom i en gammel muggen kjeller. Det var en tid jeg kunne vært foruten, en tid som hører en annen historie til.

Anyways, det var få barn der. Ingen faktisk. Jeg var mye for meg selv. Naboen katt brukte følge meg til og fra bussen når jeg kom fra eller skulle til skolen. Det var en laaaang skolevei. Jeg forundrer meg i ettertid over den katten. Den skjønte noe, det har jeg innsett i ettertid.

Mamma skaffet meg en liten brun hamster. Den kunne kanskje gjøre dagene mine bedre. Den gjorde jo det en tid. Jeg ble jo glad i den hamsteren. Mitt første kjæledyr. Glemmer henne aldri. Men i ettertid kunne jeg aldri hatt en hamster igjen. Den sover på dagen, er våken om natta, og da trenger den trim. Og den løp, og løp, og løp, og løp i dette hamsterhjulet hele natta. Et leven uten like egentlig, hehe.. I dag liker jeg hverken gnål eller hamsterhjul.

Hva var ditt første kjæledyr?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#hamster #dyr #kjæledyr #natur #bunny #bunnytrash

20 kommentarer
    1. Hamster har vi aldri hatt i hus, akkurat på grunn av at de sover på dagen og er våken på natta. Da jeg var lita var vårt første kjæledyr katt og så fikk vi hund noen år senere. Nå har vi både hund og katter. Jeg kunne aldri tenkt meg et liv uten dyr i huset. Barn har også godt av å vokse opp med dyr. Det er mye selskap i dem, særlig når man bor litt langt unna andre barn. Minstemann i huset har ikke hatt lekekamerater i gangavstand, så han må kjøres hvis han skal være sammen med andre utenom skolen. Da er det godt at vi har dur i huset.🤗Nyt lørdagskvelden!😊

      1. Hund, katt og marsvin er fantastiske kjæledyr i hjemmet. Hamstre er søte, men en får ikke kontakt med dem, og de bråker hele natten. Hvem fant på at hamstre skulle være kjæledyr? Til og med rotter er mer kjælete! 😂

    2. Uffameg – det var triste saker for lille Bunny… godt du hadde naboens katt – og hamsteren etterhvert! Høres ut som et slitsomt løperliv for den…! God klem 🙂

    3. Vi har bestandig hatt katt.
      Men hva som må ha vært i 13 årsalderen, fikk broren min seg en hamster; Billy. Jeg sverger.. Aldri noensinne har en smågnager av denne typen blitt elsket tilsvarende broder’ns altoverskyggende kjærlighet for denne melkehvite lille tassen. Billy ble luftet ute sommerstid, han var med på ferier og gud vet hva, hvor jeg i ettertid anser det som et mirakel at han ikke gikk tapt på noen av disse talløse utfluktene sine.. Billy fikk seg etterhvert også ei lita ‘frue’ ved navn Bodil, og da disse får unger, beholdt han sønnen Kurt selv.
      Men til tross for at Bodil, -og forsåvidt også Kurt var hinsides vakrere enn denne Billy, ble disse mer som unger flest jo er glad i dyrene sine, og (heldigvis) ikke forgudet som om det var en hund, katt, e.l
      For Billy blir jo, forståelig nok ikke spesielt gammel. Smågnageres korte livssyklus kombinert med det kjøret av et liv han hadde levd, så tror jeg faktisk ikke han engang rakk å feire sin toårsdag, ellers var det iallefall ikke lenge etterpå at broder’n ikke fikk vekket Billy etter skoletid. – Og utkommet ble intet mindre enn landesorg!
      Den dag i dag kan jeg ikke se- eller høre snakk om hamster uten at tanken går rett tilbake til Billy & brosjan 😀 😀

      1. Det som er vanvittig her er at jeg ler når du forteller, hvilket jeg ikke burde, fordi dette er trist, men det er noe med hvordan du forteller ting. Du Gry, du Gry.. 😂

    4. Er ikke vi mennesker i samfunnet litt hamster… Jeg tenker i alle fall det. Det var sørgelig hva en 8 år gammel gutt måtte oppleve og jeg kan forstå hamsteren ble litt trøst.
      Mitt først kjæledyr var en liten pus, jeg var 6-7 år og lykkelig for at moren min til slutt sa ja. Pusen het Frøken Katrine Jamsegråten. Den var fin. Og så døde den pga. kattkleinhet, som det ble kaldt, før den var voksen.

    5. Donald var mitt første kjæledyr…en knall gul undulat…En dag fant me han død i buret, han hadde verpet seg ihjel og lå på 4 egg…Mulig det var Dolly eg fikk med hjem fra butikken haha
      Fikk aldri hund som eg ønsket meg, fikk eg meg katt når ungene var små…Ali ville jo heller ikkje ha hund…Ønsker meg fortsatt en hund 🙂

      Vibbe 😀

      1. Søsteren min fikk to undulater, Dolly og Donald, så stakk Dolly av, da fikk hun Ina og Donald ble omdøpt til Bob. Ina døde og Bob begynte å legge egg 😂

        Skaff deg hund, garantert mer kosete enn libanesere 😂

    6. Har hatt en fantastisk katt i hele 16 år. Sist fredag måtte vi gå til det tunge skritt å avlive han på grunn av sykdom. Det var og er brutalt,så denne helga har vært tung og trist😢

    7. Jeg har vokst opp på gård og alltid hatt dyr. Det første jeg fikk, som 5-åring, var kyllinger som seinere ble til høner. De gikk ute hele sommeren og jeg var med dem overalt. Etterhvert ble det kalkuner, kaniner og en katt som flyttet til oss. Katt har det alltid vært siden og også hund en periode. ♥️ Utrolig glad i dyr, men tror ikke jeg ville hatt hamster, rotter eller mus 😊

      1. Hetterotter er ikke så dumme. Til motsetning til hamster og mus så kan du rope på dem så kommer de, de vil kose og er sosiale. Hamster og mus lever i sin egen verden.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg