Gode råd om ekteskapet!

Snuppen min og jeg har det virkelig helt topp sammen, det sier jeg rett fra hjertet, og rett fra hjertet vil jeg også si at det ville vært helt fantastisk å få gå inn i våre eldre år sammen, at vi faktisk blir så gamle som vi er ment å bli, sammen! Men livet er en reise, og man kan ikke bestemme framtiden, det eneste vi vet er at det er døden som skiller oss ad.

17 år sammen har vi snart lagt bak oss.

Tenk deg om du og din betydelige andre kan være i stand til å elske hverandre ved å ta vare på hverandre og gi et eksempel på tillit, respekt, lojalitet og toleranse. Disse egenskapene har vi, snuppen min og jeg, og med det så har vi de verktøy som skal til for å overvinne enhver hindring som kan oppstå i et ekteskap. Bare det at vi har ikke inngått noe ekteskap, hehe.. altså ikke i den forstand at vi har signert en skriftlig juridisk kontrakt. Vårt ekteskap er i hjertene våre.

Vi har ikke behov for å gjøre så meget ut av alt, vi trenger ikke dramaet. Nøkkelen til et godt ekteskap, eller forhold om dere vil, er kommunikasjon, tillit og respekt. At begge parter beholder sin selvstendighet og samtidig har intimitet. Folk som skal lage drama av alt i et forhold lager bare trøbbel for seg selv med sin dumhet. Husk at lykke ikke er et mål, men en vei å ta. Et livslangt samhold er mulig, jeg har sett det hos par som ikke hyler, skriker, overdriver og tar helt av på de minste ting.. slapp av kos dere folkens!

Og en liten ting til, et ekteskap, eller forhold, er mellom deg og din betydelige andre, kun dere to, når en drar alle andre inn i sitt eget private forhold, er mer opptatt av dramaet enn forholdet, da har en lagt veien for seg selv å feile..

Med det sagt så fortsetter snuppen min og jeg på vår reise, vår fantastiske reise sammen – livet vårt 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#loveislove #holland #bunnytrash #bunny

18 kommentarer
    1. Dere er et flott par, som kler hverandre veldig 🙂 Og jeg ser dere koser dere sammen, det ser man 🙂 Fortsett reisen, både bokstavelig og overført betydning 🙂

      1. Takk, vi skjønner ikke helt hvor årene har blitt av, men får vi muligheten så kan vi doble tiden vår sammen, på strak arm 🥰

    2. Kloke ord, men er nok mange som ikke får dem med seg. Synes det er mange som er alt for egoistiske i sine forhold og en som må gi og gi, uten at det blir verdsatt.

      1. Jeg har bitt meg merke i disse som skaper drama for oppmerksomhet, og er mer opptatt av dramaet enn selve forholdet til sin utvalgte betydelige andre. Det er vel egoisme det handler om, mest sannsynlig. Synd å ødelegge (for) seg selv på den måten.

        1. Hmm, ja merkelig det der med at noen har en tendens til å fokusere på drama for å få oppmerksomhet. 🙂 Det må være noen fryktelige egoister. :)) <3

        2. Kloke ord fra deg om samliv, gjensidig respekt, og det å leve sammen som voksne mennesker.
          Det er egentlig utrolig at noen velger å tømme seg, tilsynelatende hemningsløst, i offentligheten omkring et privat samliv. Det er ikke lojalt ovenfor en partner, ei heller uttrykk for det som ideelt sett skal være grunnleggende respekt. Halvkvedede antydninger om svik og negativ omtale er å kaste partner under bussen. Hva med barn som eventuelt leser farsen som får lov å spille seg ut? Nå kan de fleste spå at innen kort tid får vi igjen vite hvor fantastisk flott og vidunderlig paret har det – for etterhvert gjenkjenner vi taktene. I bunn og grunn er det forstemmende å registrere hvor langt folk er villige til å gå for flere klikk.

          Ellers er det fint å se små fortellinger fra reisen. Du er god på å dele fra livet ditt og deres, dyktig til å formidle på en informativ, autentisk og levende måte.
          Fortsatt god ferie.

          1. Jeg er med deg på hva du skriver. Nå tenkte ikke jeg på klikk, men rent generelt utfra mitt ståsted. Var jo gift noen år selv, og nå har jeg jo vært sammen med nåværende i over 16 år, så vi er jo på en måte gift. Har man litt drama i heimen så er det fånyttes å bringe det ut i nabolaget, det blir det bare mer drama av. Vil man ha drama, så får man nettopp det, og det er feil fokus, mener nå jeg.

    3. Takk for klokt og godt innlegg. Er så enig i det du skriver. Drama og skål redder ikke et ekteskap, det er iallefall sikkert.
      Ønsker deg og snuppen din en super 17.mai 🇧🇻
      Jeg lar meg skjemme bort av barn og barnebarn 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg