God underholdning på Netflix!

Jeg har nettopp nå sett en miniserie på Netflix som heter «Devil in Ohio». Og denne likte jeg djevelsk godt! Bokstavelig talt! Serien består av 8 episoder og handlingen er som følgende:

Mae er en tenåringingsjente som dukker opp på et sykehus i Ohio, tydelig traumatisert med et omvendt pentagram skåret inn i ryggen. Dr. Suzanne Mathis som selv har vært utsatt for vold i nære relasjoner engasjerer seg veldig i denne unge jentas velbefinnende og tilbyr tenåringen å bo hjemme hos henne og hennes familie mens systemet søker etter en passende fosterfamilie. Det blir etterhvert oppdaget at Mae slapp unna en kult i det landlige nabofylket som har stengt seg ute fra omverdenen. Myndighetene har ved flere anledninger forsøkt å etterforske kulten, men har blitt blokkert av religionsfrihetsspørsmål og en voldsomt beskyttende fylkesmann. Det heter seg at tenåringsjenta Mae har «brutt kjeden» da hun flyktet fra kulten, hvilket forårsaker omveltninger i Mathis-familien. Dette er en litt annerledes serie som tar opp vold i nære relasjoner, okkultisme og religiøs fanatisme. Drama og spenning hele veien. Har lagt ved en trailer. Denne anbefaler jeg virkelig, veldig god underholdning!

Ellers nytt fra Netflix har jeg sett miniserien «Echoes» som består av 7 episoder, denne synes jeg også er ganske bra, og handlingen er som følgende:

De eneggede tvillingene Leni og Gina deler en farlig hemmelighet: De har i all hemmelighet byttet liv siden de var barn, og kulminerte i et dobbeltliv som voksne der de deler to hjem, to ektemenn og et barn. Verden deres blir kastet i uorden når en av tvillingene forsvinner. Mystisk triller som på et punkt blir litt forvirrende når en forsøker skjønne hvem som er hvem, men så plutselig kommer man inn i det.

Nok en god serie er den spanske serien «Alba» som er på 13 episoder og handler om Alba som flytter inn med ny kjæreste, kort etter blir hun voldtatt av flere menn, en gruppevoldtekt. Hun våkner på stranden om morgenen uten å huske hendelsen. Alba får snart vite at de tre mannlige gjerningsmennene er hennes kjærestes beste venner, og at kjæresten selv også var på stedet under forbrytelsen. Alba søker rettferdighet, men det viser seg at gjerningspersonene tilhører den mektige Entrerríos-familien. Dette er sterkt drama.

Jeg har også sett en film på Netflix. Den heter «Me Time» og er en komedie med Mark Wahlberg og Kevin Heart i hovedrollene. Sistnevnte er en familiefar som blir invitert til en stor bursdagsfeiring til en nær venn fra ungdomstiden. Det hele eskalerer noe veldig og blir nærmest hysterisk. Personlig synes jeg denne var sånn midt på treet, men vet de som elsker denne type overdreven humor, så den kan være verdt en titt om du ikke har sett den fra før.

Jeg liker god underholdning i alle sjangre. Ser du på Netflix? Noen serier eller filmer du likte veldig godt og vil anbefale?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#netflix #devilinohio #echoes #alba #metime #underholdning #miniserie #serie #film #bunny #bunnytrash

8 kommentarer
    1. Ja, ser litt på nettflix.
      Liker godt franske krimseriar, men hugser ikkje navnet på alle nå. Den eine heiter Kapitan (Kapteinen), den syntes eg var bra.
      Akkurat nå held eg på med ein dansk serie, men det er på tv2 sumo, Rejseholdet på dansk, Mordkommisjonen på norsk. Den er basert på verkelege hendingar, og er slett ikkje så verst.

      1. Kapitan har jeg vært borti, norske filmer ser jeg sjelden, stort sett bare når jeg med selv. Siste året har jeg oppdaget mange bra spanske serier, som Vis a Vis og Sydens Dronning.

    2. Har du sett Et liv på vår plane med David Attenborough nå? 😉
      Akkurat nå har jeg ikke Netflix, jeg bytter i mellom streamingtjenestene. Nå har jeg HBO Max fordi jeg bare må se siste sesong av The Walking Dead og A Discovery of Witches. Og The Handmaid’s Tale, Legacies og House of the Dragon. 😉
      Men etterpå skal jeg ha Netflix igjen og gleder meg masse til å se seriene Locke & Key og Cobra Kai, som begge har ny sesong. Og selvsagt Stranger Things del 2 fordi den har jeg ikke sett enda.
      Sååå mye å glede seg til! 😀

    3. Hei:) Har litt for mange streaming tjenester og ser nok litt for mange serier hehe. Når det er sagt så blir det jo noen favoritter og jeg vil anbefale Good Girls på Netflix. Det er 4 sesonger og en blanding av humor, drama og krim. Vanskelig å se bare en;)
      https://www.imdb.com/title/tt6474378/

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg