Gjesteinnlegg: Upopulær?

«Jeg har ikke en blogg om sminke, om nyinnkjøpene mine eller om turen jeg gikk tidligere i dag med flotte bilder til. Ikke har jeg en sykdom å skrive om, med sykehusinnleggelser og medisinering og det som hører med. Ikke har jeg dyr jeg legger ut søte bilder av heller. Jeg er ikke en viktig eller populær person, jeg er ikke sexy og vakker. Jeg har ikke “det vanlige” som selger, det som gjør at en blogger får tusenvis av trykk inn til innleggene sine.

Ikke misforstå meg, som jeg har skrevet før, så startet jeg ikke denne bloggen for å bli en viktig person, en kjendis. Jeg skriver fordi jeg ønsker å formidle noe som er viktig. Noe som betyr noe for den verden vi lever i. For naturen, og for oss som lever i og med naturen.

Jeg har forstått at de aller fleste interesserer seg lite for klima og miljø. De fleste bryr seg ikke stort om at det de kjøper og det de kaster påvirker kloden vår. De fleste vil ikke at noen skal fortelle dem at de kanskje må gjøre noe annerledes. Dèt er upopulært. Det styrer man unna.

Men jeg har altså ikke tenkt å slutte med å være den upopulære, lesertall stopper meg ikke fra å skrive om det som engasjerer meg, og som burde engasjere flere.

Jeg vil fortsette å skrive om at det er lurt å støtte bonden og å handle lokalt, at de valgene du og jeg tar i butikken, betyr noe. At vi kjøper og kaster alt for mye klær og elektronikk. Jeg lar meg ikke påvirke, og vil fortsette å skrive om cannabis og at vi har kommet så langt at vi til og med har plast i blodet. At det er lurt å ta vare på og reparer det vi eier, om all den maten vi kaster og at det kanskje kan være lurt å velge viltkjøtt. Jeg vil fortsette å reflektere over at klima og miljø er et kompleks og sammensatt tema. At det finnes gråsoner. Er f.eks elbil en litt for kjapp og enkel løsning?

Og jeg vil selvsagt komme med tips til hva jeg synes vi kan gjøre annerledes for et bedre miljø.

Spar miljøet OG penger: Del 1, Del 2 og Del 3

Det er altså ikke så viktig for meg å bli toppblogger. Men det er viktig for meg at akkurat du som titter innom meg her får noe å tenke over. Kanskje er du enig med meg, kanskje er du ikke? Det er uansett ikke så farlig, det viktigste er at du reflekterer».

– Dette innlegget er skrevet av min medblogger fra miniblogg, nemlig «Fotavtrykket». Denne bloggen ønsker jeg inn på blogg.no. Her har vi en engasjert person som brenner for noe. Her er det ikke mangel på tema eller konsept. Klikk inn på linkene og les litt da vel, og ønske «Fotavtrykket» velkommen inn til oss på blogg.no 😜👍🏾

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#fotavtrykket #bunny #bunnytrash

12 kommentarer
    1. Jeg skal inn å titte 🙂 Det er mange som burde vært hentet over fra mini-blogg. Folk som sikkert burde vært her for lengst. Men så gjorde de dette med å måtte “bevise” før de fikk komme over. Før fikk jo alle komme over. Ønsker “fotavtrykket” velkommen over. Får jo ikke lagt kommentarer der, men leser kanskje her? 🙂 Ha en fin kveld Bunny 🙂

      1. Stikk innom Fotavtrykket og hjelp til å få overgang hit, Fotavtrykket kommer til å lese dette og setter helt sikkert pris på at andre bloggere ønsker velkommen. Fin fin kveld Frodith 😘

    2. Nå har eg lest igjennom ein del av innlegga til Fotavtrykket. Det er heilt klart ein med haudet på rett plass, og bør så absolutt ha ein plass her på blogg.no.
      Om Fotavtrykket lager seg ein konto på MeWe, og lenker til det i innlegga, så har han garantert ein fast lesar hjå meg.

      1. Dette er ikke en person som tuller i sitt engasjement, så det kan jeg oppriktig støtte, og jeg tenker at med å støtte denne bloggen så gjør jo også jeg noe for miljø og klima.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg