Gi meg tilbakemeldinger på denne!!

Nå har vi, snuppen min og jeg, sett denne 2 timer og 18 minutter lange filmen «Don’t Look Up» som har vært litt snakkis i det siste. Jeg hadde på ingen måte fulgt med debatten og visste lite om at dette skulle være en så sprø film, en ekstremt lite subtil satire, en helt vill måte å fremstille situasjonen i verden på. Men er det så vilt? Er det lite subtil satire? Sikker på at dette ikke er realitet rett foran øynene på oss? At det ikke er ment satirisk, men bare satt veldig på spissen?!

Filmen handler om to astronomer som legger ut på en absurd medieturné for å advare menneskeheten mot en komet som nærmer seg og vil ødelegge jorden.

Mange mener kometen er en metafor for klimakrisen. Vi kan så absolutt se Donald Trump og Joe Biden bli karakterisert i noen av rollene. Men må alt være så lite subtilt? Kanskje med å bruke disse karakterene så er det en annen katastrofe på vei? Et virus kanskje? Som de på toppen later som de skal eliminere, men så har de en annen agenda? Og villeder alle rundt seg? Det er uansett tydelig at her er en beskjed med å lage og publisere denne filmen. Den tydeligste av alle er korrupsjonen som kan befinne seg blant de som regjerer, og når alt som kan gå til helvete, går til helvete så finnes der en rømningsvei med plass til 2000 mennesker. Pussig at det er antallet som tilhører World Economic Forum. Hvem er med der? En annen tydelig ting er hvor zombie en majoritet kan være, så lette å manipulere, hvor lang tid det tar å våkne opp. Er dere med? Er dere enige? Våkne?

Om ikke for annet enn «sprø» underholdning, se denne og gi meg tilbakemelding på hva du synes, hva du tenker mener og føler. Er jo absolutt et skuespillergalleri som er verdt å få med seg: Leonardo DeCaprio, Jennifer Lawrence, Ariana Grande, Cate Blanchett, Ron Pearlman og Meryl Streep for å nevne noen.

Dere kan se trailer under, og hele filmen er på NetFlix. Takk for titten, «sees» i morgen, håper jeg..

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#dontlookup #tanker #bunny #bunnytrash

6 kommentarer
    1. Har sett filmen, likte. Det var så mange poeng, noen tydlige, andre mer underfundige. Slik som de som berget seg bort fra jorden, det var kun eldre mennesker, lenge leve ego’et, ingen fortsettelse-. Og alle med stive masker, stive bevegelser…men “unge”. All journalistikk ble menigsmålt, viktigst å bli likt, viktigere enn budskap. Ikke se opp! Gå som en blind masse inn i fordervelsen. En alldeles herlig film, traff på så mange plan. Veldig god satire på verden i dag <3

    2. Så den filmen for ei tid tilbake, og jeg likte den..nettopp fordi jeg satt med en følelse av at jeg godt kunne tro på at den konspireringa kunne vært fakta i en sånn situasjon… Skal ikke påstå at jeg dro sånne sammenligninger som det du kommer med her – men sett i den store sammenhengen, så kan det jaggu stemme med både den ene og den andre teorien..

    3. Stønn. 2 timer og 25 minutter av livet mitt som jeg aldri får tilbake… Selv imponerende casting kan ikke redde denne filmen. Jeg ser intensjonen, men for min del feiler denne produksjonen totalt.

      Så den forøvrig før ditt innlegg 😉.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg