Gi litt faen, kos dere!


Det var ikke det samme å stå opp i dag som i går. Her er det fullstendig overskyet, tåke, regn og egentlig veldig dystert. I motsetning til i går hvor himmelen var blå, solen skinte og jeg hoppet rundt og var klar for en ny dag. Nå sitter jeg bare på balkongen her med røyk og kaffe og tenker at jeg blir nok å holde meg mest mulig inne sammen med jentene mine.


Det var jentene mine som fikk meg opp av senga i dag. Jeg har sovet som et lite barn, er det ikke det man sier når man har sovet veldig godt?! Tross dette dystre været fikk jeg dermed påminnelse om helsa mi. Jeg er friskere enn jeg har vært på over ti år. Det på tross av tiden vi lever under. Det at jeg har tatt av meg nærmere 30 kilo, og det faktum at jeg har holdt vekta i ettertid. Dét har vært en gave. Jeg puster, og nattesøvnen, som i natt, det er så fantastisk. Jeg kan ikke huske sist jeg våkna og pusteveiene har vært totalsperret og jeg har sett døden i hvitøyet. Jeg har vært flink *klapper meg selv på skulderen*.

Fant disse bildene på nettet i går kveld. Synes de er så morsomme. Det er også en av de største gleder i livet. Det å ha en liten mops-familie. Det er ekte kjærlighet, hver gang jeg hører ordet ‘mops’ så slår hjertet mitt noen ekstra slag. Jentene mine er de mest fantastiske. Nå ligger de bare her og koser etter å ha fått sitt første måltid. Tror ikke de gleder seg like mye til første luftetur, muligens Ariel, men ikke Ella. Ella synes bare det er dumt å bevege seg ut når det er innevær.


Klokken er faktisk mye allerede. Etter luftetur med jentene så skal jeg ta frem laksefileter. Det blir søndagsmiddag her. Jeg skal steike laks. Koke pastaskruer og lage en deilig ostesaus. Det blir digg, det er lenge siden vi har spist. Rart det der, søndagsmiddag. Jeg har ikke følelse av at det er søndag. Det er mest fordi vi hadde balkongfest her på fredag, i stedet for i går, lørdag, som vi bruker. Siste året har dagene gått mye i surr.


Snuppen min kommer hjem rundt fire, han er på jobb, han har dagvakt i dag. Det har vært bedringer på coronatallene her i Drammen lenge nå. Lave smittetall, og før helga var det kun fire innlagte med korona. Da krysser vi fingrene for at de har fått dra hjem nå, at de blir friske og at det kan fortsette på denne måten. Ikke for å være negativ, det er jo Ramadan, tre dager igjen til Id Al Fitr (islams Eid-feiring), så håper bare ikke det blir så ille som jeg tror. Det er jo lov å håpe.

Det var litt om meg og mitt i dag. Frisk og glad, litt trykket av været, men setter pris på livet og kjærligheten, min lille familie, hjemmet vårt og det faktum at ekte kjærlighet eksisterer i beste velgående rundt omkring, på tross av ondskapen som råder og alle de gale mennesker der ute. Jeg er så glad at jeg er en av de som faktisk opplever denne kjærligheten hver dag, og jeg er så glad for at uansett hvordan mennesker ser på meg, så har jeg min integritet, min unikhet, min verdighet, jeg er meg selv og vet jeg er et bra menneske, i hvert fall mye bedre enn folk flest. Det er jo bare å titte litt i dagens statsstøttede main-stream-medias største nyhetsformidlere (NRK, TV2, VG og Dagbladet) så får jeg påminnelser hele tiden om hvor bra jeg er. Takk til Faktisk.no!

Hahaha.. Neida, folkens.. kos dere denne søndagen, ta vare på dere selv, hold hodet kaldt og hjertet varmt 😘

Er du samfunnsbevisst og realist? Er du annerledes og unik? Har du sterke følelser som kan raskt hoppe fra den ene siden av spekteret til den andre? Er du glad i dyr? Liker du naturen? Tåler du sterke meninger om hva det måtte være? Er du for likestilling og likeverd? Er du for å fjerne tabuer? Klarer du sette pris på at ikke alle er politisk korrekte?

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

Ja til livet ❤️

 

 

4 kommentarer
    1. Du ser ut for å ha en fin liten familie. Jeg har kosa meg skikkelig i helga, på hyttetur. Luft, fuglekvitter, gåturer, harer på tunet osv 🙂 Snakk om kos da!! 🙂

      1. Takk, ja jeg er heldig. Høres veldig bra ut Frodith, jeg liker også slike turer, håper på å møte haren jeg også 😜😂 fin fin søndag til deg 🌹

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg