GhettoNorge

Det begynner å bli noen år siden jeg ble overfalt av fem ungdommer av utenlandsk opprinnelse i Oslo. Jeg hadde vært på en intimkonsert på en bar på Grunerløkka, og var på vei til Oslo S for å ta toget hjem. Plutselig fra ingen steder kom disse fem opp i ansiktet på meg, og en av dem truet meg med kniv. Dette var før innvandringskrisen i 2015. Det var ille nok den gang, før denne krisen. Synes jeg i hvert fall!

Det var også før innvandringskrisen i 2015 at min samboer og jeg var ute i gata her hvor vi bor. Vi var ute og luftet vår lille mops, vesla vår, som da bare var en valp på rundt 3 måneder. En ungdom fra Iran kom kjørende i sin sølvgrå Mercedes og prøvde kjøre på Ella. Vi fikk rykket henne unna og reagerte med sinne og hevet stemmen til gutten som da kom ut av bilen og truet oss med slagvåpen.

Dette er bare et par av flere episoder vi har opplevd og eller vært vitner til. Etter 2015 har hetsen i form av stygge tilrop og truende oppførsel fra ungdomsgjenger bare økt og økt. På en halvtime som det tar min samboer å gå hjem fra jobb ble han en kveld utsatt for to slike episoder hvor ungdommer flokker seg rundt han og kommer med stygge tilrop og hets. Man tør ikke svare, de er i flertall, og man vil ikke ha en kniv mot strupen, eller i ryggen. Dette var nylig. Norge 2019.

Nye tall fra SSB viser at etniske nordmenn flytter fra bydeler i Oslo med mange innvandrere. Det synes jeg ikke er noe rart. Det er tragisk at man ikke skal kunne føle seg trygg når man er på vei til og fra jobb. Eller i gaten hvor man bor. Det meste skjer på kveldstid, men ikke alltid. Episoden med mercedesgutten fra Iran var midt på lyse formiddagen.

Oslos befolkning vokste med over 63 000 mennesker mellom 2007 og 2017. I samme tidsrom flyttet 5000 med norsk bakgrunn fra Oslo. Det vil si at netto økte altså Oslos befolkning med nesten 70.000 innbyggere med innvandrerbakgrunn i den tiårsperioden. Refererer her til Dagbladet som har publisert SSBs tall som viser flyttestrømtilstandene i Oslo.

Her i Drammen er prosent innvandring lik og mest sannsynlig høyere enn i Oslo. Da jeg flyttet hit fra nordnorge la jeg min elsk på byen som var blitt en veldig fin by. Elva var blitt renset, det er laget strender og promenade. Flotte fritidsarealer, lekepark. Ypsilon. Mye forbedringer i Drammen, også etter jeg flyttet hit. Her skulle jeg bo resten av mitt liv bestemte jeg meg for. Men nå må jeg innrømme at jeg har noen ganger hatt lyst å flytte på meg igjen. Nettopp pga innvandring.

Flyttestrømmen for dem med norsk bakgrunn går to veier: Fra bydelene med høy innvandrerandel og til sentrumsnære bydeler – eller ut av av byene. Tall viser dette, og vi ser det selv.

Det skapes ghettoer i byene. Og jeg tenker at det er grunn til bekymring. De som ikke ser dette, de som ikke har tatt dette inn enda, de må våkne! NÅ!!! Hvordan skal det ende når stadig flere etniske nordmenn flytter ut av byene og enda flere innvandrere flytter inn? Gjengkriminalitet skjer jo allerede daglig. Knivstikking, ran, voldtekter..

Det er faktisk slik at byrådsleder i Oslo, Raymond Johansen (Ap) innrømmer at utviklingen ikke er ny, og han er åpen for at mange flytter rett og slett fordi det er for mange innvandrere i området. En slik innrømmelse kom nok ikke lett fra den mannen.

Så igjen handler det om at de naive snillistene som lever i bobler, stemmer rødt og gjør seg blinde for virkeligheten nå må våkne. Og politikerne må våkne. Dette med at vi får stadig større ghettoer i byene, da spesielt i Oslo er det kun Sylvi Listhaug (FrP) jeg har fått med meg at har belyst problemet. At vi har én eller tre toppolitikere som forstår tingenes tilstand her til lands er alt for lite. Vi, folket må skrike høyere for å få resten til å våkne!!

Takk for at dere leser!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#grunerløkka #grønland #oslos #utlendinger #innvandrere #innvandrerbakgrunn #innvandringskrise #iran #kniv #islamist #sharia #islam #ungdomsgjenger #gjengkriminalitet #vold #trusler #hets #ran #voldtekt #ssb #dagbladet #flytting #flyttestrøm #politikk #politikere #raymond #johansen #arbeiderpartiet #ap #sylvi #listhaug #fremskrittspartiet #frp #ghetto #drammen #oslo #norge

 

6 kommentarer
    1. Det der er jo så langt fra virkeligheten som man kan komme. Flytt opp til Nord-Norge igjen da, hvis du syns det er så forferdelig her nede.

        1. «Resett» er fake og feig med en misjon om å være ufin. Skriver jeg at fargen er blå så svarer han at det er den ikke og at jeg er dum som mener det. Selv om fargen faktisk er blå! Patetisk, hahaha..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg