Gale damer avler katter!

Jeg var sånn 8-9 år gammel da vi fikk katt i hjemmet. Min lille pus som vi hadde i mange år. Fra da hadde jeg katter fram til jeg flyttet fra nordnorge for 17 år siden. Da overtok min eks, hvilket var det beste for kattene.

Jeg hadde originalt en hunnkatt. Hun ble ikke sterilisert, men fikk p-pillere. Likevel ble det kull, noe som selvsagt ikke var planlagt. Jeg var imot sterilisering og kastrering av katter, jeg tenkte at det ikke var bra. Nå vet jeg bedre. Katter bør kastreres og ID-merkes!

Katter er kanskje de kjæledyrene her i Norge som har det verst. Jeg har flere ganger skrevet om dette, katter som dumpes når familien skal på ferie og så videre. Dette har vært et stort problem i mange år, et økende problem for hvert år, i 2016 ble det varslet om 100 000 hjemløse katter i Norge. Etter korona var det så skremmende drøyt at en kan miste munn og mæle. Folk skaffet seg katter under pandemien, og når folk fikk lov til å reise igjen ble dyrene rett og slett koronadumpet.

Det er egoistisk å avle på katter når en har slike problemer her til lands med å ivareta disse dyrene, sørge for at de har det godt i trygge hjem. Det uansett om det er rasekatter eller whatever. Fullstendig idioti mener jeg personlig. Om man virkelig er glad i disse dyrene så hjelper man heller hjemløse, fremfor å kjøpe/selge kattunger. «Ville jo så gjerne ha kattunge», fullstendig egoistisk, kattunger blir voksne katter. Slutt å avle!!

Jeg kjenner ei dame som avler hvite katter, «de er jo så populære, og lettsolgte». Jeg har tatt dette opp med henne ved flere anledninger, men det nytter ikke. Nå har hun kattunger for salg igjen. Samme med rasekatter, «ville jo ha den og den rasen», «katteutstilling» og bla bla.. det er så trist!!

Jeg skriver nå dette fordi jeg dumpet over en artikkel fra tidligere i år. Jeg hadde ikke lest om den saken før, men jeg ble mektig provosert. Det er rene skjære galskapen.

Det var i august i fjor at dyrebeskyttelsen og Mattilsynet hentet ut 50 katter fra kvinnens hus på Karmøy. Tenke seg til, 50 katter!! Disse var så vanskjøttet at 35 av dem måtte avlives!! 35!! Så var det å rehabilitere og finne nye hjem til de overlevende 15. Det er så tragisk at jeg har ikke ord nesten!!

Bedre ble det ikke av å vite at damen slapp straff, hun fikk påtaleunnlatelse. Videre ble det slik at mattilsynet ga kvinnen aktivitetsforbud når det gjelder dyrehold. Noe som jeg tenkte var helt supert, men så kom det fram at kvinnen får fremdeles lov til å ha to katter.

Hva faen??!! En kattemishandler, en kattemorder som får ha katter etter dette? Hjelpes..

Helt absurd i mine ører, jeg husker jeg leste meg opp om og skrev et blogginnlegg om denne damen som hadde laget en hjemmelaget musefelle da hun ble invadert av mus på gården sin og hennes 400 år gamle hus, med fare for det elektriske, brann etc. vi snakker tusenvis av mus, og hjemmelaget musefelle som NOAH mente ikke var human, så de anmeldte henne. Hun ble bøtelagt med 6000 kr. Og så har vi denne saken hvor en kvinne har vanskjøttet, direkte mishandlet katter, og hun får påtaleunnlatelse, og lov til å ha katter??!!

Jeg gremmes. Til info: Antall anmeldelser for brudd på dyrevelferdsloven gikk opp med 58 prosent fra 2016 til 2021. I 2020 var tallet 499, i 2021 var tallet 538.

Personlig mener jeg at det burde være en lov om krav til kurs for dyrehold. Hundekurs og kattekurs. En skal måtte gjennomføre bestått kurs og da få sertifikat/tillatelse til å kunne ha eksempelvis hund eller katt. Og i tillegg mener jeg at der burde være tilsyn, at noen kommer på uanmeldte besøk, jeg vet ikke, én gang i året, to ganger? For å sjekke. Jeg hadde med glede åpnet døren min og ønsket velkommen et slik tilsyn som er opptatt av dyrs, mine jenters, ve og vel. Ærlig talt!!

Nå kom jeg til å tenke på medblogger Gryende. Hun har 5 katter som hun har reddet fra hjemløshet, dumping og død. Hun har bokstavelig talt hentet katt på søppelfyllingen, tatt med seg hjem, reddet den og gitt den et verdig liv. Nå ser jeg stadig bilder på blogg når hun er ute og går tur med kattene sine. All respekt til deg Gry!!

Jeg avslutter med å si at jeg synes det er forkastelig at så mange mennesker her i Norge vanskjøtter, dumpet og behandler dyr så dårlig. 100 000 hjemløse katter, og stigende!! Fy faen!! All katteavling bør stoppes nå, det er egoistisk, katter er ikke leketøy eller pyntegjenstander, katter er ikke bruk og kast, det er nok nå, det er nok gale damer som avler katter!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#katt #hjemløse #mattilsyne #kattehjelpen #dyrehjelpen #kurs #sertifikat #avel #norge #bunnytrash #bunny

8 kommentarer
    1. Den hunderasen du har på bildet er vel ganske så nær “dyremishandling” også? De er “søte”, men har ofte problemer p.g.a det sammentrykte nesepartiet. Trist!

      1. Ja, det er veldig trist at denne rasen er blitt avlet som den er blitt, og at ganske mange faktisk, sliter en del. Jeg håper det blir slutt på det snart. Jeg skal ihvertfall ikke bidra til videre avel på rasen. Med det sagt så må jeg spørre, følte du deg truffet siden du valgte å kommentere noe helt annet enn saken i innlegget? 🐰

    2. Jeg er enig med deg Bunny. Det er så mange tragiske historier om hvordan dyr har det, og ikke minst hvor mange villkatter som fanges inn, behandles for sykdommer, orm og utøy, før de kan begynne å tilvennes et bedre liv. Vel og merke for de heldige. Mange av disse livene lar seg ikke redde…

    3. Nå har jeg ikke katt, grunnet allergi i hjemmet. Er veldig glad i katter. Av den grunn er jeg grasrotgiver til Forente poter. De gjør en god jobb med katter. Holder til i Nordreisa.

    4. Jeg har alltid vært glad i dyr, og kan ikke skjønne hvordan mennesker kan være mot de som alltid er så gode og snille! Blir både sint og lei meg! 👿 Endel som blir oppdaget, men sikkert mye mørketall dessverre.😥 Håper alle som ser noe som ikke er greit, melder ifra!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg