Fuglene svømmer i gangstiene.

Dentalife er slike godbitpinner for hunder som reduserer mye av dannelsen av plakk og tannstein og tannkjøttsproblemer forårsaket av tannstein. Disse renser tennene på steder som er vanskelige å nå. De gir også god ernæring og smaker godt. Jentene våre elsker dem. Før brukte vi en type av disse som kalles Dentastix, men de er veldig harde, og ikke helt gunstige nå når jentene har blitt eldre. Dentalife er mykere, jentene elsker dem, og de vet når de skal ha dem på kveldene. Da snurrer de rundt på gulvet her i gledesrus. Dentalife er et av dagens høydepunkt for dem.

Så gikk vi tomme nå da, og jeg sjekket på nettet om Europris hadde disse inne. Europris er eneste stedet jeg vet om som selger disse. På Europris nedi bakkene her hadde de 4 pakker inne, og på Åssiden hadde de 10 pakker inne. Samtidig så jeg at de var tom i nettbuttikken. Det har skjedd før, og plutselig er de tomme på butikkene også. Så da bestemte jeg meg for å kjøpe det som var å oppdrive i byen her. På med treningstøy og ut på tur. Først til nærmeste Europris for de 4 pakkene der. Så videre til Åssiden for å kjøpe de 10 pakkene der.

Det ble noen timer tusling. Liker å gå langs elva jeg, men det var veldig mye sperrede områder. Jeg visste jo at det var en del sperringer, men meg fortalt var det mest på denne siden av elva vi bor, så derfor gikk jeg over Ypsilon bro over til andre siden og gikk mot Åssiden på den siden av elva.

Det er ganske vilt egentlig å se alt dette vannet. Hvordan elva har blitt så mye bredere og høyere. Hvordan vannet bare strømmer på.

Bruker vel egentlig et par timer hjemmefra og til Europris på Åssiden. Men i dag tok det mye lengre tid. Sperringene utgjør jo at en må gå en del omveier. En får liksom ikke gått langs elva. Samtidig måtte jeg jo gå ned til elva og se der det var muligheter, så det ble jo en del opp og ned og fram og tilbake. Måtte jo knipse litt bilder også.

Jo lengre opp langs elva jeg kom, desto verre ble det. Så jeg kan bare forestille meg hvordan det er videre oppover elva, Mjøndalen, Hokksund, Åmot, Geithus og opp til Tyrifjorden.

Jeg klarer liksom ikke å knipse bilder som gjengir hvor ille det faktisk er. De som ikke er kjent med elva vet jo ikke hvordan her bruker å være. Men dere får bare ta meg på ordet. Det er ødelagte hager, det strømmer vann inn i hus og hjem. Benker og rasteplasser er forsvunnet under vann.

Det er vakkert og trist. Jeg sier vakkert fordi når man ikke vet, men bare ser. Når en ser busker og trær som vokser opp av elva, ender og svaner som koser seg, og er helt uvitende om ødeleggelsene. Så ser det så vakkert ut. Man ser fuglene svømmer der man ellers bruker å gå. Så det er noe med synet som er vakkert, hvordan naturen oppfører seg.

Det triste er jo ødeleggelsene av lekeplasser og parker, hus og hjem. Det tenker jeg de fleste forstår og har sympati for.

Men som dere ser, endene storkoser seg, de svømmer der jeg normalt bruker å gå, det er gangsti under der.

Vannet har jevnet seg helt ut over parkeringsplassen her, dette er vel mellom Hotvet Strand og Landfalløya. Kunne ikke se noen strender i dag nei.

De sier at i dag står vannet på det høyeste, at det skal bli bedring dagene fremover nå. Håper det, men samtidig, hvem kan bestemme over været?

Dette er en rasteplass. Ikke noen brygge, det er egentlig en plattform med benker. Har brukt å sitte der å ta meg en røykepause noen ganger. Ingen får meg ut dit nå.

Huset over er dritkult, de har investert mye i dette, nå er kjelleren full av vann og jeg vet ikke hva ellers..

Her er det murkant, ganske høy egentlig, men ser ikke mer enn dette nå..

Lekeplassen har druknet, ingen barn der nå..

Her bruker jeg gå mye, det er en utrolig fin liten park, flott nå også, men på en annen måte. Som tidligere nevnt, dette er både vakkert og trist – veldig spesielt..

Håper dere skjønner hva jeg mener når jeg skriver vakkert..

Og endene er ubekymret og storkoser seg, de er fine da, og morsomme..

Så slik var turen min i dag. Det skrives mye negativt om Fjell hvor snuppen min og jeg bor, og stedet har sin mørke side, men det er vel en mørk side uansett hvor man bor – jeg er ihvertfall veldig glad for å bo her vi bor, oppi høyden, på fast grunn av stein og fjell, ikke på leire som stort sett resten av Drammen er bygd på. I dag var det ekstra godt å komme hjem til Fjell etter turen i sentrum, langs elva og oppover..

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#drammenselva #drammen #bunnytrash #bunny

12 kommentarer
      1. Noen steder ble jeg stående bare å glane.. glad jeg tok en bilderunde i dag, og så håper jeg vannet har sunket i morgen 🥰🐰

      1. Håper det gir seg nå. Merker en stemning i Drammen som ikke er helt bra. Et sentrum som bare er kaos med rivninger, maskiner bråk og støy. Oppgravde veier og sperringer. En provisorisk bru med en heis hvor folk har blitt innelåst flere ganger i opptil flere timer. Kansellerte tog, en stasjon som ikke fungerer. Bybro under oppbygging. Nytt sykehus under oppbygging ved vannkanten. Vold i gatene og på skolene. Og nå flod og oversvømmelser, ødelagte uteområder, hus og hjem. En kan fokusere på det positive og vakre, inntil en viss grad, blir det for mye negativt slutter en å se det positive. Jeg prøver å tenke at når ny bybro og sykehus er ferdig i 2025 så vil Drammen stråle 🥰

    1. Ja man kan bli stående å bare glane.. Så mye vann og ødeleggelser det blir av det 🙁 Håper det synker raskt nå – så det kan tørke opp – uten mer nedbør!
      Leia brukte dentastix hele livet sitt 🙂 Det er bra for tennene som du skriver her 🙂
      Lag deg en fin ny dag 🙂

      1. Ifølge meteorologene så skal vi slippe mer nedbør en uke fremover. Håper de har rett. Dentalife er veldig bra ja, veldig glad for at jentene elsker disse pinnene. Umulig å pusse tennene på dem, mops har tenner hulter til bulter helt uten system, i tillegg vil de bare overhodet ikke. Så da er det Dentalife hver kveld og jevnt besøk hos veterinær for helsekontroll og tannsjekk 🥰🐰

    2. Takk for turen 😊.
      Eg har alltid vore fasinert av vær/uvær, og skjønar godt at du ser det vakre i dette.
      Flotte bileter, og eg er glad for at du tok deg tid til å ta dei, og dele dei med oss 😊.

      1. En kan bli fascinert av ja, og en bør ha stor respekt for. Har vært i kjøretøy som har holdt på å blåse avgårde i uvær, nødlanding med fly, forlis på havet.. det er besynderlig hva som kalles for ekstremvær i dag, naturen er slik, og den bør vi ha respekt for. Det som er vakkert kan også være helt grusomt, og motsatt. Noen av disse bildene er triste, mens andre ble utrolig flotte, synes jeg selv. Synes det var greit å knipse, ha minner/påminnelse om dette. En kan håpe det ikke skjer igjen, men en vet uansett aldri hva som kommer rundt neste sving.

        1. 👍 🎯.
          Ja, som alt anna i livet, så må ein møta naturen/været med respekt.
          Ein må og lære seg å spele på lag med naturen/naturkreftene. Då kan ein dra nytte av dei på ein positiv måte.
          Prøver ein å utfordre/trosse dei, vil det som regel ende med negativt utfall.
          Det er iallefall mine erfaringar.
          Av og til er jo lukka betre enn forstanden, og det endar godt, og då gjeld det å læra av det. Det er ikkje sikkert det går like godt neste gong.
          Nei, når me ser kor vanskeleg det er for meterllogane å forutseia været frå dag til dag, så er det ikkje godt å vita kva som kjem rundt neste sving.
          Dei har jo under 50% treff med meldingane sine.

      1. Heisann!! Ikke orket dra ned til sentrum i dag, tenker det skal få vente til vannet har sunket litt mer, jeg så nok i går liksom.. 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg