FUCK THIS GLITTER OG PROMPING SHIT!!

Så mye fjas er det lenge siden jeg har sett på blogg.no som plattform. Jeg leser om «viktigheten av å framsnakke andre bloggere». Hæ? Hvorfor er dét viktig? Skape et monotont bloggsamfunn hvor alle promper glitter og maler enhjørninger? Jeg kan på ingen måte se viktigheten av det. Jeg skjønner at de fleste har forskjellige hensikter med å skrive blogg, men dette å drive å rose hverandre på kommando passer bedre å gjøre på bakrommet. Hva med å opprette en gruppe på FB der de som ønsker kan koseprate med hverandre og fortelle hvor søte fregner hverandre har på nesen?

Dette vil jo være totalt destruktivt for plattformen om disse som oppfordrer til å prompe glitter utover hele plattformen får viljen sin. Blogg er allerede veldig lite, om man skal bedrive denslags adferd så stenger man jo ute og ekskluderer potensielle nye lesere, fremfor å dra dem inn til blogglandia. I verste fall jager man dem på flukt! Altså, det blir jo så internt at uteforstående kommer jo ikke tilbake. Ikke engang den minste lokalavisen en kan finne her til lands driver på med slikt fjas. Tenk hvis Klæbuposten, Søvesten og Geita skulle holde på slik. De har 6-700 opplag i året. Om de ansatte skulle drive å prompe glitter på hverandre gjennom sine media så ville det nok besørget at oppslagene ville blitt halvert neste år. På grunn av dårlige lesertall. Året etter ville de nok blitt nedlagt!

Det er nå en ting, en annen ting er jo, hvorfor skal en gjøre noe så påtatt?? Ja, påtatt!! Tenk dere ut fra de opplysningene vi får om hverandre gjennom blogging, derfra danner en seg «bilder» av hvordan den enkelte blogger er. Hvor mye som stemmer med virkeligheten er jo avhengig av hvor mye bloggeren gir av seg selv og hvor mye «karakteren», man fremstår som på blogg har rot i virkeligheten. Jeg har selv erfart å bli kjent med folk gjennom blogg, som virkelig ikke er som de utgir seg for. Kjerringer som skal fremstå som tøffe og sterke her inne, men når man møter dem så.. ja kan kan skjønne hvorfor de lager seg en «karakter» på blogg. Men er det noe å framsnakke? Framsnakke personer som utgir seg for å være noe dem ikke er? Det er jo bare fake!!

Et annet eksempel. Jeg møtte en blogger jeg hadde hatt kontakt med lenge på blogg, vi hadde det så hyggelig at, satt på café, skravlet og lo i flere timer. Hun fikk noen til å ta bilder av oss, så satte hun fingrene til værs. Yuhuu, sååå kult liksom!! Helt til en dag, sånn plutselig lå det et blogginnlegg ute om meg som vedkommende hadde skrevet. Jeg ble omtalt som nedlatende, uærlig og sjalu. Det hendte over natta mens jeg sov. Dagen før og i lang tid omtalte vedkommende meg som real og hyggelig og det var ikke måte på lovprising. Så kom dette innlegget, hun hadde virkelig diktet, langt og omfattende og sårende! Nå i ettertid når jeg leser det innlegget, og de karakteristikkene hun brukte om meg «nedlatende, uærlig og sjalu» er heller beskrivelsen hun skulle brukt på seg selv, passer godt!

Der var noen beskrivelser som passet på meg da, som at jeg «spytter og biter». Selvklart gjør jeg det når noen tar en helomvending på den måten, over natten, uten å ha snakket med meg, gitt meg noen forklaring. Bare postet dette om meg og i all ettertid har ghostet meg slik jenter kan finne på i 6-7 klasse når de skal mobbe en annen ut av gjengen. Sånn skikkelig trollete, barnslig.. jeg er sikker på dere har sett eller opplevd noe slikt fra barndomstiden. Men her snakker vi en voksen kvinne med to voksne barn. Jeg ser henne flyver rundt kommentarfeltene på blogg, og snakker folk etter kjeften på en måte ingen andre gjør. Og dette skal framsnakkes? Really??

Samtidig, disse som bedriver denne ideen om å framsnakke hverandre og sier det er såååå viktig. En av dem kunne fortelle meg hvor respektløs jeg var da jeg laget til bloggtreff her i Drammen. Jeg bestemte meg for å gjøre noe for andre, det var da noe helt annet enn framsnakking jeg fikk! Der var NULL fremsnakking av meg som medblogger fra den kanten, og jeg lover, jeg gjorde mitt for at folk skulle kose seg på det treffet! Og det gjorde de også, det VET jeg de gjorde!! Jeg tenker at når en skal fronte en sak, så burde en selv faktisk være ekte i saken. Når det er påtatt, når en skal framstille seg selv, så er det bare falskt!! Det er MIN mening!!!

En annen som fronter denne «ideen» om å prompe glitter ser ut til å stadighet glemme hvor lenge jeg og flere av oss andre har vært her på blogg. Og da bedrive en skjønnmaling av seg selv når en selv har vært pådriver og delaktig i langt flere konflikter på blogg enn resten av oss 700 andre bloggere på plattformen tilsammen, så blir dette bare så teit at jeg blir sittende å lete etter ord!! Men det holder med «fjas»..

Videre driver disse stadig å skriver om at «det blåser på toppen» og at det har vært siste uken har det vært et «oppvaskmøte» her på blogg. Jeg har vært borte over en uke, men bloggeres innlegg og kommentarer forsvinner ikke, og jeg har brukt dagen i dag til å lese meg opp på alle blogger som har vært aktive mens jeg har vært fraværende.. Jeg finner ingen «oppvaskmøter» denne uken. Det jeg skjønner refereres til er den «oppvasken» som var ferdig tørket for nå over en uke siden. Og da får jeg fullstendig dejavu og googler meg tilbake i tid, og dette er samme greia som har blitt bedrevet før av samme vedkommende: forsøk på å skape ild av små glør som ligger igjen etter et gammelt utbrent bål.

Når man da gjennom bloggen sin forteller at en ikke kjenner til andre bloggeres innlegg og konflikter, hvorfor tar man det opp? Hvorfor skrive at man ikke har lest eller kommentert i den og den bloggen før nylig, når en lett kan søke opp flere år gamle kommentarer på blogg.no og lange tråder på den berømte Kvinneguiden?! Det er så tydelig forsøk på å skape et nytt narrativ, men det faller fullstendig i fisk her. Ikke bare har jeg særdeles god hukommelse, jeg har vært her leeeeenge. Så at personer som utgir seg for å være, skal fly rundt her som Tingeling og Tingeløgn med magisk glitter og fjas blir bare så utrolig dumt at det bare må konfronteres..

Til slutt. Framsnakking bør ikke være en påtatt rolle, en skapt karakter. Det bør være ekte, ærlig, rett fra lever og hjerte. Igjen vil jeg si at det passer seg bedre å prompe hjerter og glitter internt på et bakrom eller i en temagruppe på Facebook. Personlig mener jeg at gode bloggere skal være autentiske, tro mot seg selv, skape engasjement og snakke høyt når det trengs, uttrykke sine egne meninger, og ikke utelukkende henge seg på hva andre måtte mene og snakke folk etter kjeften. Egne meninger er bra!! Dropp de greiene om at det blåser på toppen og forsøk på denslags smålige klikkbaits. Legg merke til hvem som faktisk ligger på toppen: Tomsmatprat, fordi han leverer sitt konsept, Mammapåhjul, fordi hun leverer sitt konsept, Vibbedille, fordi hun leverer sitt konsept. Les disse bloggene folkens!! Da skjønner dere!!

Alle disse sier hva dem mener når dem føler selv at det trengs, de framsnakker når de selv føler for det, de fiser ikke rundt her inne og prøver helle rødsprit på andres glør for så i neste sekund skal fremstille seg selv som små alver som drysser glitrende støv for å bergta og bedåre. Vær dere selv folkens, vær ærlige, FINN DERES EGET, noe med SUBSTANS, dét burde være enklere, på godt og vondt, da er det til og med rom for å drite seg ut og gå på snørra!!

Alt dette er hva JEG mener, ingen trenger ta til seg hva jeg skriver angående dette. For hvem er vel jeg til å snakke? Jeg vet jo ikke engang om jeg orker være her. Vanskelig å puste når luften i «rommet» ikke er ren!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #bunnytrash #bunny

17 kommentarer
    1. Tingeløgn faktisk! Den skal eg notere til senere bruke! 🙂
      Eg prøvde å forklare noe av dette i en kommentarfelt i helga…Vedkomne jattet seg enig uten at det ga noe mening…ALLE er noe flate og mumler for det meste. Eg trenger ikkje at noen forteller meg når og om hvem eg bør rose, det klarer eg fint selv – Akkurat som du 🙂

      Nei vettu, du og eg hadde mange gode/oppklarene samtaler i helga som eg setter pris på 🙂 Nå gjenstår det å se om noen skjønner hva du mener her da, det er jo lov å håpe, men det er akkurat som du skriver….”Fremsnakke på kommando” funker dårlig.

      Kjekt å se når du popper opp på fremsiden 🙂
      Go`klem Vibbe 🙂

      1. Merker allerede at noen har blitt frustrert over min tilstedeværelse. Men de kan slappe helt av, jeg er bare innom. Har vurdert å bli sånn «Kokkejævel»-spøkelse som bare ligger og våker og følger med.. klem til deg 🥰🐰

    2. Kjekt å se at du skriver her igjen. Framsnakke er ok, men alt med måte. Godt å lese at turen til Stavanger var fint. Byen er flott synes jeg. Er noen år siden. Nyt kvelden.

      1. Takk! Har framsnakket mange jeg, men å gjøre det til en doktrine er jeg ikke med på. Spiser man sukkerspinn fra morgen til kveld så er det tilnærmet garantert at en til slutt spyr. Hvis det blir slik dag etter dag så vil det også lukte særdeles ille!! Stavanger leverte så det holdt!! Takk du også 🥰🐰

    3. Aaand the bunny’s back!! 😀
      – Å fyre av med rompeglitter i hytt og pine blir bare smiskete og overfladisk. Glitterutblåsninger bakfra er nødt til å komme fra hjertet i front for å ha en verdi!
      Når det er sagt, mener jeg imidlertid jeg har fyrt av nok sjokkbølger til å ha gjort meg fortjent til å få en glitrende konfettifis blåst i min retning dann og vann, og Dølo også, for den saks skyld. Sånn for lang & tro tjeneste i kontroversenes navn, mener jeg.. Vi er tross alt de eneste bloggerne hvis konsept ikke er bygget på hygge, kos og massiv spredning av rumpeglitter med hele kongeriket som målskive. Uten våre doser med sarkastiske oppgulp, surmagede betraktninger og ufyselige realiteter ville livet i denne verden ikke vært til å holde ut, min unge mann!.. 😀 😛

      1. Vil nok ikke påstå at jeg er tilbake, er vel heller slik at jeg er innom. Så får jeg se hva det blir til etterhvert, fy døren det er kjedelig på blogg.no, et ekkokammer av tilgjorthet..

    4. Jeg tenker at framsnakking gjør man når det er reelt. Man framsnakker ikke for framsnakking sin skyld. Det betyr heller ikke at man istedenfor skal nedsnakke noen i stedet for.

      1. Å logge inn på plattformen og det første en ser er at en må spre positivitet, er for meg bare direkte kvalmt. At man ikke promper glitter hver dag og skaper et sådan narrativ betyr ikke at man nødvendigvis er negativ. Jeg liker å forholde meg til virkeligheten, og skriver om den, på godt og vondt. Folk må bare prompe i vei, når jeg vet at det bare er en påtatt rolle så gidder jeg ikke lese innlegg fra den kanten. «Look at me, I’m Sandra Dee», hahaha..

    5. hehe , skam bra skrevet! jeg og min mor satte her og koste oss med blogg innlegget ditt. og lo godt. prompe glitter 😆 Men det er så åpent og ærlig det du skriver her. og generelt ett stort dilemma.

      blogg før når jeg blogget som tenåring. Var ekte. så kom denne glitter prompingen og fisefjasingen. Både jeg og veninna mi sluttet å blogge. Begynte først igjen for to år siden , men da måtte jeg jo begynne på miniblogg. og jobbe meg inn til å bli rekruttert. Og det er helt ok for da får man silt ut useriøse. noen av de hvertfall. Men jeg merker stor forskjell for hva blogg var før , og hva blogg er nå. og det tror jeg de fleste gjør som var her for mange år tilbake siden. Digger det du skriver her , det er så ekte og rett fra levra ! Og du burde jo blitt takka for å ha blogg treff for andrem Det vet jeg at jeg hadde satt stor takknemlighet til , at flere bloggere kan få møtes og prate om denne samme interessen og ikke minst sette ansikt og stemme på hverandre og ha en kjempe kjekk tid sammen. det er noe å verdsette ! Syns det var utrolig fint gjort av deg ! trist at det ødelegger jo for andre ganger , når man først får en slik dårlig situasjon ut over noe så fint du prøvde gjøre for andre. så er det ikke akuratt det første man har lyst å gjøre igjen når man får en slik dårlig tilbakemelding og rett og slett mobbingen. Og det er forståelig. Det er dårlig gjort av voksne folk. Det e tikke så vanskelig å være seg selv, og si det en mener , og prøve og være god. tvert imot . det er vanskeligere å ikke være seg selv , tro og ærlig i grunn. Skulle man tro.

      ønsker deg alt godt ! Takk for du deler.

      1. Folk som bedriver bedrageri og lyver, de roter det til før eller siden. Jeg liker glitter og framsnakking, men da må det være ekte. Takk fot fin tilbakemelding og innspill! Alt godt til deg også LL 🥰🐰

        1. Ja det er helt sant,Fremsnakking er en ting ja, men det må da komme fra levra og menes. men alt kommer frem i lyset for sin dag. Og det biter dem i ræva på en veldig vakker dag 🙂 <3 takk Bunny. <3 Og takk for fin kommentar på innlegget mitt. Ligger å venter og faster nå. Jeg er matmoms så sliter med denne fastingen hehe

          1. Vel jeg faster med deg, klokken er passert midnatt og det er blitt torsdag.. jeg faster hver tirsdag og torsdag, så dette går fint kjære deg 🥰🐰

    6. Godt du er litt tilbake 😊 Du er grunnen til at jeg fortsatt sveiver innom blogg.no i det hele tatt for du skriver så godt og reflektert. Sjelden med kommentarer dessverre, men det er vi flere om når du tross alt har noen tusen visninger om dagen … Lettere å bare lese enn å skrive … ♥️

      1. Takk, det var hyggelig. Må jo si at det er de kuleste folka som legger igjen noen ord, det viser engasjement, og motiverer bloggeren. Om det er 100 000 inne på en dag og ingen kommenterer, så gir faktisk det en følelse av at ingen leser, ingen bryr seg. Jeg skriver jo ofte om tema som folk burde engasjere seg i og bry seg om, ihvertfall, det er nå hva jeg tenker og mener. Uansett, takk for kommentaren din her nå, og velkommen innom igjen 😊🐰

    7. Her er jeg av den oppfatningen at man skal kun fremsnakke hvis man faktisk mener det og ikke fordi alle andre gjør det. Skal man gi skryt og ros så skal det komme fra hjerte og ikke fordi man skal være en i flokken. Og jeg håper at du blir.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg