Fra rosabloggere til rævvabloggere!


Inne på plattformen for bloggere har jeg kollegaer som prøver ut konsepter som å framsnakke andre bloggere. Et konsept jeg er meget for. I like it!

For der vi tidligere hadde overfladiske 20-somethings som bydde oss på illusjonen av glansbildeliv, med en dæsj av innlegg for å tale den gode sak som man ikke står for, men bruker med overlegg for å fremstille seg som, og spille inn videoer der man gråter på badgulvet når man er avslørt, for å få tilgivelse, oppmerksomhet og enda flere lesere. Her har vi nå fått en plattform med mange voksne ekte mennesker med ekte, gjennomtenkte og sterke meninger og holdninger.

Disse rosabloggerne som konstruerer glansbilder av et liv bestående av månedslange luksusferier, designerbriller og designerklær. Bloggere som har Kardashian Family som forbilder og kopierer alt de kan derfra. Bloggere som bryr seg mer om å vise frem overdådige bursdagsfeiringer, overdrevne fillers, implantater og hårfeste enn å fremstå som den de er. Bloggere som svikter seg selv og sine lesere med å fortelle at det ikke er greit å være akkurat som en er, og være fornøyd med det.

La meg fortelle dere. Det er ikke noe galt i at ens verdier ikke er målt i penger og status, det er ikke noe galt i å ha små pupper, liten rumpe, smale lepper eller høyt hårfeste. Det er ikke noe galt i å handle klær på second hand, H&M eller New Yorker. Hvem du er ligger ikke i hvilken designerveske eller bil du har.

Mange forestiller seg ut fra hvordan tidligere bloggere og influencere har brukt plattformer til å påvirke, at et godt selvbilde og selvtillit måles i alle disse tingene som nevnt over. Botox, merkeklær, fillers, vesker og bil. Dette stemmer ikke, og er kun ødeleggende. Veldig få skjønner at disse bloggerne fremstiller seg, de skaper en fasade, en konstruert virkelighet. Det de viser fram er ikke selvtillit og et godt selvbilde, tvert imot så er de bare høy på pæra. Det de viser fram er ‘cockiness’.

Vi har alle sett Paradise Hotell. Og ja det hadde vært kjempemoro å ha en lang luksusferie i Mexico eller på en magisk solfylt øy med oppvartning, masse god mat og drikke og hva det måtte være. Vi alle kunne trengt det nå, men om vi hadde fylt opp kroppsdelene våre med implantater og shit og hadde blitt fulgt av et TV-team så gjør ikke det oss til noen bedre enn noen andre.

Tvert imot.

Disse er jo valgt med på disse showene av underholdningsverdi, deres mangel på integritet og selvverd, de fleste er valgt med fordi de ikke har begreper om den virkelige verden. Eller ikke bryr seg.

Jeg vet ikke hvor mange av Paradise-deltakerene som har gått på noen virkelige bedrøvelige smeller i ettertid. Det har også vært bloggere som ikke har vært med på Paradise heller, men likevel brukt kropp og eksponering, og villig til å strekke det langt for å få sponsorer og dermed muligheten til å vise frem hvor høye de er på seg selv. Show off some cockiness!

Nå ser det ut til at de fleste av disse influencerne (for et teit ord forresten) har beveget seg over til andre plattformer for å korrumpere, påvirke og ødelegge dagens ungdom med sin mangel på forståelse om hva som virkelig er det som betyr noe i livet.

Nå har vi mange gode flotte bloggere som viser oss gode verdier, enkle interesser, glede og sorg som ikke er konstruert for klikk, likes og en Vixen Award. De viser gode verdier og selvtillit, har et godt selvbilde og trenger ikke forestille seg. Liv, holdninger, engasjement og meninger som presenteres akkurat så vidunderlig, akkurat så jævlig, og alt det som befinner seg i mellom, akkurat som det er.

Selvfølgelig befinner det seg noen innimellom som enda følger det gamle rosablogg-konseptet. De ønskes velkommen til den virkelige verden etterhvert, de trenger bare litt ekstra tid på å finne ut hva som betyr noe her i livet, hvordan de skal få selvtillit og et godt selvbilde. Såvidt jeg vet så klarte aldri tidenes mektigste rosablogger gjennom mange år å oppnå disse tingene. Hun oppnådde mye annet, men selvtillit og et godt selvbilde nei.

Som sagt så ser landskapet i bloggerverdenen mye bedre ut i dag. Jeg har besøkt en del blogger i det siste og mange fortjener virkelig framsnakk for sin orginalitet, det å være sitt oppriktige sanne jeg og vise seg selv og hva en liker uten at det er konstruert opp til en glassfasade og illusjoner. Det å stå for sine meninger, le og gråte av ting som betyr noe, menneskelige ting.

Så var det dette med meninger da. Det finnes noen bloggere i dag som jeg opplever har tydelige meninger som gir meg helt avsmak. Disse kan være så ekte som bare det, men da viser det meg at hvem de er som personer viser lite rom for omsorg og omtanke for andre mennesker. Jeg tar meg retten til å kritisere Dixierose som i sitt innlegg skriver om at «endelig er dagen kommet»

Det som er så stort er at hun har fått koronavaksinen. Og promoterer dette med bilder og seg selv med munnbind og store ord. Hun tar på seg glorie og forteller hvor bra hun er som menneske, og hun er bedre enn alle oss andre som ikke tenker eller gjør som henne.

«Av hele mitt hjerte vil jeg be dere som er vaksinemotstandere om å bruke hodet!» skriver hun først. Så skriver hun: «de som ikke vil ha vaksinen fordi de er motstandere er over hodet ikke unnskyldt. I mine øyne fremstår dere som noen store egoister, og dere kan sette andre i fare hvis dere er smittet av korona! Det finnes faktisk dem som av helsemessige årsaker blir frarådet koronavaksinen. Min svigerinne kan ikke få noen vaksiner, for da kan hun gå i sjokk siden hun er hyperallergisk! Der sitter du som nekter koronavaksine fordi du er en egoistisk vaksinemotstander. Hva om du blir smittet av korona og sprer om deg med smitte til en som av helsemessige årsaker ikke kan ta vaksinen».

Rull inn jente!! Hva er dette for noe? Vi har da alle vært med på denne dugnaden over et år. Vi har opplevd det samme kjøret. Vi tenker og er forskjellige, men vi har alle vært med på å forsøke bekjempe dette viruset hele veien. På tross av hva det har gjort med oss og livene våre. Men vi har alle en grense for hvor langt vi er villige til å gå for å ikke ødelegge oss selv totalt. Det er langt mer komplisert enn du fremstiller det som.

Sunt folkevett sier at man ikke skal ta det første og beste som dukker opp fordi folk som vi ikke har noen relasjon til, men har et navn vi kjenner, sier det. Det blir som når et barn blir tilbudt godterier fra en fremmed, deretter kastet inn i en bil, bortført, voldtatt og dumpet i en grøft etterlatt for å dø. En skandale rett etter det hadde hendt, men glemt av omverdenen kort tid etter.

En annen ting, folk er redde, har frykt og bekymringer. Tar man da disse vaksinene uten å ha funnet ro med det, så vil det være ekstremt belastende. En kan ikke gå tilbake å få dette fjernet. Skal man slite enda mer psykisk enn man gjorde før vaksinen? Ødelegge seg helt? Undersøkelser viser at antall selvmord blant unge er økt, tanker om selvmord har økt veldig. Skal man bruke samvittighet for å presse mennesker, kalle folk for egoister og gudene vet hva for at de som er skeptiske, skjøre, redde, bekymrede, har angst, er deprimerte og suicidale skal gjøre dette?

Dixierose skriver:

«Andres helse skal ikke gå på bekostning av din egoisme i koronavaksinespørsmålet».

Så vår helse skal gå på din bekostning?

Mental helse er dobbelt så viktig som fysisk helse. At noen skal gi opp sitt eget liv for din egoistiske holdning og mangel på forståelse og respekt for andres valg og situasjoner, dét er egoistisk!!

Jeg synes du er rævva blogger som bruker bloggerplattformen til noe så nedrig!!

Så var det Geriatriks som starter dagen i dag med sitt forsøk på å latterliggjøre Svein Østvik. Han kaller Svein for Covid-Svein som tilhører visst nok en konspirasjonsteori elite?!

Latterliggjøring er en av de fremste metodene for hersketeknikker. Dette forsøket fra Geriatriks er så åpenlyst at det er ikke til å unngå å legge merke til. I tillegg så skriver han et innlegg for å innynde seg hos de politiske korrekte, følge strømmen. Et innlegg med hensikt å latterliggjøre meningsmotstandere for å innynde seg hos et politisk korrekt publikum med en agenda. Way to go!!

Geriatriks skriver:

«Covid-Svein som vi vel nå bør døpe han om til hadde altså fra sikre kilder på et sykehus at pcr-tester bare er noe skval fordi de bruker for mange syklyuser..Da han så ble forklart dette, og at det er rutine med slike tall, men at de påviser smitte lenge før det, gjerne ved 22-23 sykluser.. ja da havna brillene ned på nesa, blikket ble rettet frem.. og så var det takk til deg Covid-Svein».

Jeg tenker du skal se Debatten én gang til. For alt i alt så hadde Svein rett angående syklusene, det bekreftet Elisabeth Toverud Landaas, Universitetslektor i avdeling for mikrobiolog, straks etter hun kom inn i studio.

Svein Østvik sa 45 sykluser og det sa hun også. Det var spesielt å se, særlig da Espen Nakstad så bastant gikk mot Svein Østvik og benektet dette. For Nakstad burde jo vite?! Eller det gjør han jo, men det hadde vel ikke vært så bra om folk sitter igjen med et inntrykk av at myndighetene bevisst gir inntrykk av at antall smittede er en hel del høyere enn de faktisk er? Eller hva?

Du finner episoden her, link: Debatten: Nordmenns koronaskepsis (NRK)

Videre fortsetter Elisabeth Landaas og Espen Nakstad sin fremlegging. De ser på hverandre og samarbeider i sine svar, vi ser tydelig at dette er regissert samarbeid da disse to ser på hverandre og Landaas underveis søker bekreftelse hos Nakstad i alt hun sier. Og programleder Solvang var litt mindre frempå denne gang enn han normalt er i Debatten. Landsaas er tydelig nervøs for å ytre noe enda mer avslørende etter avsløringen om PCR-testen. Men de får rodd i land, og lagt frem det de ønsker uten at der faktisk er noen debatt, Svein Østvik ble jo forvist fra studio for at disse to skulle kunne holde sin fellestale. Ingen debatt skjedde!

Til slutt tar Nakstad å fremstiller i sin monolog (for dét var det tid til merk dere) som om det han sa var det riktige og sier 35 sykluser i stedet for 45 som allerede var kommet fram, og som han gikk hardt i mot Svein Østvik på. Manipulering av seerne.

Når det gjelder dette med munnbind så kom det jo tydelig fram at det har ikke noe for seg da folk ikke engang vet hvilke munnbind de bruker og hvordan de skal bruke dem. India var blant de første landene til å komme med påbud om munnbind, og har vært de flinkeste og brukt munnbind lengst. Vi ser jo hvordan det har gått. Samtlige land som har kommet med påbud om munnbind har resultert i oppgang av antall smittede.

Legger her ved et klipp fra en tidligere episode fra Debatten. Må sees!!

Geriatriks, skal du bruke bloggen din til hersketeknikker og forsøk på å latterliggjøre Svein Østvik, en mann som står frem på et medmenneskelig plan av omtanke for de svake, syke og belastede. Da viser du deg som en blogger jeg ikke kan respektere. Enda mindre når du bruker misforståtte opplysninger som tydelig ble manipulert fram av Espen Nakstad.


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#rosabloggere #rævvabloggere #pcr #corona #munnbind #debatten #dixierose #geratriks #covid #sveinøstvik #fredriksolvang #benthøie #raymondjohansen #elisabethlandaas #espennakstad #fhi #nrk

16 kommentarer
      1. Jeg vil ikke si at jeg elsker klær fra H&M, personlig synes jeg det meste er kjedelig, men nå har vi ikke engang avdeling for Herre i Drammen. Men uansett, poenget.. det er ikke merker og priser som gir godt selvbilde og gjør en til en bedre person.

    1. Jeg dumpet tilfeldigvis over det innlegget til Geriatrix, -og kommenterte selvsagt, som seg hør og bør (hehe). Det som fikk det til å tippe for meg, var at vedkommende utelukket skjulte agenda med at de ville ha røpet seg i et gjennomsiktig land som dette.
      – Greia er jo at det er så mange hull og motsetninger i det som har blitt sagt og gjort fra de styrende, at de er trolig til å ha røpet seg utallige ganger! Men i det de har skremt livskiten av folk, skal det mye mer til for at det reageres enn det ellers ville vært..

      1. Jeg reagerte veldig på at Svein satt med faktatallene og ble blåst bort i Debatten, og at folk som ser på ikke klarer se det… jeg har sett det hele flere ganger fordi det er så spesielt.

        1. Jeg har fått svar på kommentaren.. Min generelle argumentasjon, har tydeligvis blitt misforstått for å dreie seg om ‘Charter-Svein’ og debatten han deltok i.
          Jeg har ikke sett denne debatten, pluss at missoppfattelsen har gjort sitt til at jeg er for grinete til å svare..-Med andre ord; Be my guest! Scenen er preppet og klar for en ‘bunny-massakre’, så om du føler for å parkere idiotiet; Knock yourself out! 😀 😀 😀

          1. Har du ikke sett Debatten?? Nakstad står og lyver Svein og hele det norske folk rett i trynet!! Jeg har sett det hele tre ganger, det er ikke til å misforstå, han lyver bevisst!! Denne Geriatriks bryr jeg meg ikke mer med, han kommer til å se dette innlegget om han ikke allerede har gjort det, og han er en slik som likevel ikke skjønner selv om han får fakta slengt i trynet. Har fått for mange pucker på seg den hockeyduden der..

    2. Hei igjen 😊👍🏻🌺

      Ja,det mangler ikke på innsatsen i å få folk til å føle seg egoistisk,svikere,og utstøtt hos alle dem som sverger til vaksine.
      Ingen av dem kommer noengang til å innrømme at de vet akkurat like lite som oss “tvilere” om hvordan det vil gå videre.
      Det kan jo vise seg at den som ler sist ler best….eg holder en knapp på det eg..
      Hilsen synskepeggy.

      1. Jeg har tenkt på det «den som ler sist ler best». Jeg håper egentlig at mine bange anelser, følelsene om at her er mye som ikke stemmer, at jeg tar feil. Om det kommer fram at man har hatt gode grunner til å tvile, så kommer jeg nok ikke til å le.. men skjønner poenget ditt. Men noe jeg ikke kommer over er behandlingen man får etter å ha vært med i samme kamp i over et år. Distansert oss, ikke kunne glede oss over ting, ta forhåndstiltak og tenke over hver en handling, ikke klemme, ikke være sammen, ikke jobbe eller søke jobb, ikke leve, kun eksistere. Det har gått greit lenge, for meg og snuppen min, vi har hverandre og et lite knippe venner som vi har holdt som nærkontakter, men det er ikke alle som det har. Nå siste tiden kan jeg ikke si at ting er greit lengre. Men går alltid med innstilling om en bedre dag i morgen. Alt godt til deg Synskepeggy 😘

    3. Hei igjen 😊👍🏻🌺

      Håper ikke at du tror at eg forsøkte å være eplekjekk no,det er ikke meningen.

      Det eg mener er at ingen på dette tidspunkt vet hvordan veien går videre,ikke de vaksinerte og heller ikke de uvaksinerte,men det er de som sverger til vaksinen som har påtatt seg oppgaven med å hetse,latterliggjøre og utfryse de som tviler på vaksinen,det er ikke de som tviler som har påtatt seg en sånn oppgave.
      Eg syns forøvrig at bloggeren DixieRose går litt vel langt i sine innlegg og kommentarer som handler om covid19 og vaksine,når man vet så lite om noe så bør man kanskje dempe seg litt ned.

      Når det er sagt så vet man allerede endel fakta om vaksine,virkninger og bivirkninger som slett ikke lover godt,samtidig finnes det ingen medisinske fakta om vaksinetvilerne,det gjenstår å se…

      Som du sier så har vi alle ofret oss mer enn vi har godt av både fysisk og psykisk uavhengig av hvor vi står i vaksinedebatten,eg syns at vaksinetvilerne bør få anerkjennelse for det,de også.Sånn som debatten har sporet av så kan man få inntrykk av at vaksinetvilerne både fornekter covid19pandemien og at man løper rundt og gjør alt for å smitte folk selv om det også er et fakta at det er svært få vaksinetvilerne som er eller har vært smittet av covid19.Eg tror at det er fordi at vaksinetvilerne er ekstra påpasselige med smittevernstiltakene,mens vaksinetilhengerne sverger til at vaksinen skal redde dem.
      Eg er enig i at det kom litt feil ut rett over her ☀️

      Hilsen synskepeggy.

      1. Neida, jeg skjønte akkurat hva du mente.. og hvert ord du skriver her er som om jeg skulle skrevet det selv. Og snakker om å ha skrevet selv.. jeg postet min kommentar hos DixieRose sent i går kveld, men den ble ikke godkjent før i dag, samtidig som denne Irene S sitt tilsvar til meg. Hvordan kan det ha seg at noen har postet et tilsvar til meg uten å ha sett min kommentar? Og Dixierose har ikke svart meg selv. Eller har hun det? 🤔😜

    4. Dixierose og Irene er samme person, Dixierose aka Toril innehar et stort persongalleri som hun har hatt i mange år og lurt folk trillrundt.

    5. God morgen ☀️😊🌺

      Når vi er inne på det – DixieRose ja – hvor skal man begynne….

      En ting er helt sikkert,gjennom mine ti år som aktiv blogger på blogg.no så vet eg ikke om noen som har vært en mer ivrig bruker av nicnavn enn henne.Hensikten var alltid å holde krangel og ugreie i gang, ordbruken var ikke heller alltid helt god – i min og andre sine blogger,sin egen blogg holdt hun fri for sånt,slettet i stor skala og fremsto i egen blogg som uskyldigheten selv.
      Eg ser en kommentar over her,og eg tror eg vet hvem det er,som påpeiker det første eg og tenkte da du svarte meg i går på min kommentar.DixieRose var i sin tid også kjent for å skrive støttekommentarer til seg selv.
      Eg har stort sett kommet godt overens med DixieRose etter at eg sluttet å blogge på blogg.no,men eg blei ganske forskrekket da eg,etter å ha kommentert under et av hennes covid- innlegg,der eg gir uttrykk for min skepsis om flere ting,først opplever at kommentaren min blir fjernet,for så å bli postet etter at eg spør henne hvorfor hun fjernet den (har aldri fått svar på det) opplever at,ikke bare svarer hun meg i en ekkel ordlyd,men svært raskt dukker flere av hennes “anonyme” “venner” opp også for å fortelle meg hva de mente om mine standpunkt i saken.Bla at de mente eg burde miste jobben.

      Nå er det jo sånn,og det er sikkert DixieRose klar over også,at selv om bloggen er vekke fra blogg.no så er den ikke borte,synskepeggybloggen,med alle innlegg og alle kommentarer er fortsatt lett tilgjengelig for meg og kan fortsatt tas fram om behov.

      Eg er såvidt og sporadisk innom bloggen hennes,det hun driver med på bloggen sin har eg ikke den helt store interessen for,og ikke har eg tid til å følge de mange råd og tips hun kommer med heller,eg er jo i full jobb + hus og hjem,dyr,barn og barnebarn som er min førsteprioritet når eg har fri.

      Ha en fin dag i dag 🌺😊👍🏻 Hilsen synskepeggy.

      1. Alt dette er jo greit å få vite. Jeg kjente ikke til Dixierose fra før, det er først i disse fager jeg har hatt anledning til å lese litt utenom faste blogger. Dixierose får ikke flere besøk av meg, slik nonsens gir ikke meg noe næring. Ha en fin fin dag Synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg