Fra A-Å akkurat nå!

Denne A til Å greia må prøves ut… Ser min kjære bloggerkollega Gryende har lagt ut et innlegg med det beste hun vet, fra A til Å. Jeg skal ta det samme her nå, men nødvendigvis ikke det beste jeg vet, men det første jeg kommer på. Jeg tenker det kan vise dere andre mer hvem jeg er. For det første jeg kommer på kan være på godt og vondt, men uansett det som betyr mest for hvem jeg er, hvordan jeg er, hva som driver meg, hva som interesserer meg and so on.

A – Alanya og Amsterdam er det første som kommer opp da. Dette er to av mine favorittsteder i verden. Førstnevnte er i Tyrkia og andre er i Nederland. Har vært på begge stedene såpass mange ganger at jeg ikke kan gi nøyaktige tall. På hver sin måte gir disse to stedene meg følelsen av frihet, lykke, gleder og hele tiden nye opplevelser. Men det er den frihetsfølelsen, den er så sterk, hva jeg kunne gitt for å reise til enten eller akkurat nå!!

B – Blondie. Det var interessant, Blondie faktisk. Det er et pop-punk band som ble stiftet på 70-tallet med frontfigur Debbie Harry. Jeg elsker Blondie, de er en av mine favoritter i den fantastiske verdenen av musikk. Har vært på én konsert med dem også, noe jeg hadde aldri trodd skulle skje. Anbefales!

C – Corona var det første jeg kom på. Trenger ikke si mer. Hater alt rundt det ordet, bortsett fra den mexicanske ølen med en tynn lime-bit oppi. Det er faktisk veldig godt.

D – Drammen. Det er her jeg bor. Mitt hjem. Byen jeg elsker som jeg flyttet til for 15 år siden. Byutviklinga er fantastisk. Estetisk nydelig by med sine områder og elvepromenaden. Nærliggende til hovedstaden og mellom mange andre steder og byer som da gir et mangfold av muligheter. Drammen er aldri kjedelig. Når livet går tilbake til «normalt» så er Drammen beste byen å bo.

E – Evelyn er mammaen min. Uten henne hadde jeg ikke vært her. Hun har fått kjørt seg her i livet. Men hun har alltid vært god. Alle liker mamma, og jeg elsker henne.

F – Fleetwood Mac. Enda et band. Stiftet på 60-tallet. Skiftende stiler og bandmedlemmer, men fantastisk hele veien. Jeg liker best når Stevie Nicks er med, og de sangene hun synger, men elsker alt. Vært så heldig å være på konsert med disse også. Amazing!

G – Tok sin tid før jeg kom på noe på G. Det første ble «Ghosttown» Det er en sang av Madonna fra nyere tid. Den er fra Albumet RebelHeart (2015). Både albumet og låta er sterkt undervurdert og ikke fått oppmerksomheten de fortjener. Det er litt synd med Madonna. Det blir for mye fokus på henne, fremfor hennes talenter. Hør «Ghosttown» folkens!! Og se musikkvideoen!!

H – Hasj. Folk snakker mye negativt om narkotika og rusmidler. Jeg skal ikke snakke det opp. Men det er mange som sier at hasj er veien inn til rusmisbruk, selv om disse røyket tobakk, drakk alkohol og muligens luktet på ting før de røyka hasj. For meg var hasj veien ut. Hadde det ikke vært for hasj hadde jeg nok ikke klart å bli nykter og rusfri på egen hånd. Livet til venninna mi som har levd flere tiår med HIV hadde ikke vært like bra, folk jeg kjenner med PTSD og så videre. Synd at hasj er så stigmatisert.

I – Islam. Islam er det mest ødeleggende vi har i verden. Corona er bare en bagatell i forhold! Vær klar over det!

J – Jan er snuppen min. Vi har 15 år bak oss, og 15 år til tar vi på strak arm hvis skjebnen tillater det. Er det ikke noe som forhindrer oss, så er ikke det noe problem. Nærmere hjertet mitt kommer ingen, han er min valgte familie.

K – Kari-Anne venninna mi som døde av blodkreft rett før pandemien. Når hun først skulle dø, så er det med ettertanke godt det skjedde før korona og isolasjon. Men fy faen så urettferdig at det ble som det ble. Jeg bruker å si det, de beste går først. Elsker deg Kari-Anne, savner deg hele tiden. Har tenkt veldig mye på deg i det siste. Nå er første Eurovision Song Contest etter du døde, den er i morgen. Norge er i finalen med sangen «Fallen Angel» og TIX utkledd som en engel. Du elsket alt med engler, og du elsket ESC, i morgen hadde vært den ultimate kvelden for deg å heie på Norge, skulle så gjerne hatt deg her da.

L – Lisa. Min beste venninne over tid. Hun er et lys med sitt smil, sine øyne, sin personlighet. Nesten (kremt) alt ved henne er bare solstråler. Få gjør meg så glad. Synd hun bor i Harstad og ikke her.

M – Madonna er min dronning og min religion om jeg skulle hatt en. Alt det fantastiske hun har gjort, og ikke minst gjør. Alle bidragene til Kreft, Aids, Corona.. barnehjemmene hun har bygd, sykehus, medisinsk utstyr, utdannelse til fattige. Og musikken hennes er mitt livs kalender og veldig lite i livet mitt har betydd så mye for meg som Madonna.

N – Nina Hagen. Dronninga av punk. Jeg har en fascinasjon av punk, og Nina Hagen stiller høyest for meg her. Hun er klin gærn. Så langt unna A4 og politisk korrekt at det er helt herlig, selv om jeg aldri kunnet samtykket i halvparten av hva hun har gjort. Ikke at hun har gjort noe galt, men å stikke en mikrofon man skal synge i opp i kroppshull er ikke min cup of tea for å si det sånn, hahaha.. men for all del, de som har lyst må gjerne gjøre det.

O – Oslo og Onani. Glede og synd begge deler. Need I say more? Hahaha..

P – Pettersen er etternavnet mitt. Jeg liker det ikke, aldri likt det. Det har ingenting med meg å gjøre, forsøkt å finne etternavnet som passer meg i flere år, men de jeg har funnet har jeg ikke fått godkjent. Så hvis noen kjenner noen som jobber i skatteetaten som har med navneendring å gjøre, please help me!

Q – Bandet Queen og Madonna som er the one and only Queen. Fantastiske bidrag til musikkhistorien. Hvis man kunne valg én person til å stå opp fra det døde og holde konsert så tror jeg muligens jeg hadde valgt Freddie Mercury. Madonna har jeg vært på konsert med 13 ganger, og legger hun ut på turne igjen, så kjøper jeg billetter.

R – Roger Endre aka Bunny Trash.

S – Samantha Fox. Barndoms idol som var midtpike i den engelske avisen «The Sun», favoritt i redaksjonen til mannebladet «Vi Menn». Hun sang «Touch Me», «Naughty Girls», «Nothings gonna stop me now» og «I Wanna have some fun» og fikk millioner av menn erigerte. Så ble hun lesbisk og skal nå gifte seg med Linda Olsen fra Hvaler. Gotta love it, gotta love her!!

T – Transvision Vamp, nok et band. Men det er som jeg skrev. Det første jeg kom på ved hver bokstav, så her ble det dette bandet som var kjempestore i Norge med låten «I want your love», mens jeg kan fyre av de to første albumene deres i tide og utide. Kall det pop-punk, kall det alternativ rock, jeg elsker det. Hør albumene «Pop Art» og «Velveteen».

U – Ungarn. Jeg var flere ganger på klinikk i Budapest. Der forelsket jeg meg i et område som ligger «i hjertet av Budapest». Gleder meg til å ta med snuppen min dit en gang i framtiden. Jeg har håp. Han har ikke vært der, og jeg vet han vil elske det.

V – Valentines Day. Ikke det at dagen har betydd så mye i livet mitt. Men de senere årene har snuppen min og jeg gjort det til en tradisjon å gå ut og spise på restaurant denne dagen, og da legge litt mer i det enn vi ellers bruker når vi er ute å spiser. Fyyy.. nå fikk jeg lyst på indisk!!

W – Det første jeg kom på var desverre faren min. William. Notorisk kriminell, voldsutøver, smugler, mishandler og Nokas-raner. Jaja, som jeg skrev i forrige innlegg så er livet en berg- og dalbane. For meg startet det med denne mannen.

X – Nå så jeg bare X’en foran meg, Madonnas siste alter ego, siste album og siste turne, Madame X (2019/20) Høyst eksperimentelt, sterkt undervurdert og fantastisk bra. Har tatovert logoen på leggen min.

Y – Yello. Veldig bra band, har samlealbumet og kanskje et par album til. Dette var det eneste jeg kom på nå. Så derfor ble Y Yello!

Z – bokstaven er navnet på et utested her i Drammen. ‘Z’ (Brask og Bram) er det mest klysete utestedet jeg har vært på i hele Europa. Boikottet fra min side gjennom alle årene mine i byen her.

Æ – Ærlighet. Det er noe av det jeg setter høyest her i livet. Alt folk er seg selv, at man vet hvor man har hverandre og kan stole på hverandre. Det er egenskaper som er uvurderlig.

Ø – Ørn. Jeg ble angrepet av en ørn da jeg var barn. Ingen vet det, annet enn at jeg sier det, ingen tror det. Men i mitt hode så spiller filmen seg. Ikke mye jeg kan gjøre med noe av det.

Å – Åge faktisk. Det er broren til snuppen min. Første jeg kom på på Å, så da ble det slik. Snuppen min har to søsken. Nina er eldst, Åge i midten og snuppen min er yngst. Åge klarer jeg meg uten i livet mitt, men det er ikke all familie man kan velge. Det er noe i alle familier, og denne er så laaangt fra min tankegang, mine meninger, hva som betyr noe i livet, interesser, holdninger, menneskelige relasjoner og i det hele tatt. Vi har INGENTING til felles.. unntatt felles familie! Det som er bra med Åge er at han gjør meg ekstra glad og stolt over at jeg er den jeg er!

Dette var jo litt moro da. Å reflektere og tenke. Men ser jo at etter humør, dagsform, hvilken dag, tid og sted og så videre, så kunne svarene blitt svært annerledes på mange av bokstavene. A og E kunne for eksempel blitt Ariel og Ella som er hjertegullene mine, jentene mine, verdens to fineste mopser. O kunne blitt Ozzy Osbourne som er min mannlige favorittartist, The Prince of Darkness, og så videre og så videre. Det meste ble annerledes enn jeg ville trodd selv når jeg ser over det nå. Men det ble som det ble.. take it or leave it!

Moro at du faktisk leste alt, tusen takk for titten og velkommen igjen 😘


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#alfabetet #meg #mittliv #hvemjeger

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg