Første dag etter brannen.

Nå har vi våknet til knall blå himmel og sol her hver dag over tid. Det har absolutt vært nydelig. Jeg selv har slumret nyheter fra verdens media for noen dager og benyttet anledningen til å ta innover meg det gode i livet. Men i dag våknet jeg til en tykk og grå skodde liggende over bydelen her. En mørk og dyster stemning trykker tungt over enhver. Jeg har ingen lyst til å bevege meg ut i samfunnet, jeg har vondt i magen, føler meg litt uvel.

I går brant en av naboblokkene her. En av de største blokkene i hele bydelen. Over 300 mennesker er husløse og plassert rundt omkring for å ha et sted å være. En kamerat er plassert på hotell i Kongsberg, ei venninne med hund har ikke fått noe sted enda.

Jeg tenker litt på at den gang snuppen min og jeg begynte å se på leiligheter å kjøpe så bestemte bi oss for at Fjell var alternativet for oss. Første leiligheten vi var og kikket på lå i 6 etasje i samme oppgang i blokka hvor gårdagens brann startet. Hadde den leiligheten vært litt bedre velholdt så hadde vi vært husløse i dag. Etter vi hadde slått fra oss den leiligheten bestemte vi oss for at disse store blokkene ikke er noe for oss. Og det ser man jo nå, hvor mange mennesker som rammes når noe først skjer. 126 leiligheter. Vi skal aldri flytte til en slik blokk.

Link: «Blokka risikerer rivning» (DRM24.no)

Vi bor i en liten blokk, den minste blokka her på Fjell, litt nedenfor bortenfor blokka som brant. På en måte litt for oss selv heldigvis. I går ettermiddag faktisk, så pratet vi med naboen som bor vegg i vegg med oss. Han skal selge leiligheten sin nå. Prisantydningen er en halv million mer enn da vi kjøpte her for litt over to år siden. Naboen sa, dette er jo beste blokka på Fjell å bo. Vi måtte si oss enig med han.

Vi er heldige sånn. Likevel er dette tungt og stemningen er dårlig. Vi føler med alle de berørte i dette. Det er mye aktivitet i den lokale Facebookgruppen og det ser ut til at befolkningen flest stiller opp for hverandre her. Det er bra. Eneste vi kan gjøre nå er å tro på at det kommer bedre dager. For 2020 2021 og 2022 kunne vi klart oss uten. Dét er bare sannheten – rett fra levra!

Link: «Det brenner».

Link: «Det brenner enda».

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#brann #boligbrann #blokk #fjell #stemning #mørkt #dystert #heartbreakcity #drammen #bunny #bunnytrash

 

11 kommentarer
    1. Dere fortjener bedre dager! Kan tenke meg det er en ganske spesiell stemning på Fjell nå, ja. Godt dere har hverandre! ❤️

    2. Helt forferdelig 🥺 Har jo selv rømt unna alt som heter sosiale media..prøvd å gjemme meg litt..men dette er ille…Leser bloggen din stort sett hver dag da ❤ så håper du/dere klarer dere bra i dette og finner noen lyspunkt ❤ Tenker masse på dere ❤❤❤

    3. Trist at så mange mister boligen sin, enig med deg at 2020-2022 bare kunne vært strøket fra kalenderen. Burde vel være nok nå syns jeg. Godt at lokalbefolkningen stiller opp for hverandre og håper du klarer å få dagen til å gå med humøret på plass så godt det går🥰

    4. Brann er virkelig forferdelig, men bra at ingen liv gikk tapt!! <3
      Jeg gjør alltid alt jeg kan for å ikke bruke internett rett før jeg skal legge meg, blir så vanskelig å få sove når man leser om alt det forferdelige som skjer i verden. Men når det skjer rett utenfor vinduet slipper en liksom ikke unna! <3 Du får gjøre alt du kan for å lage deg en bra dag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg