For neste generasjon og framtiden.

I dag ble jeg litt skuffa da jeg klikket inn på bloggen her. Det var ingen kommentarer som ventet da jeg logget inn, eller her var én, og det var «Gryende» som hadde lagt igjen noen setninger. Det var koselig, men «Gryende» lar seg ikke fornekte, hun er engasjert og bryr seg om hva som skjer i samfunnet. Hun «lukker» ikke ørene eller snur seg en annen vei og later som om at det som skjer ikke skjer. Hun gjør seg ikke blind, lar ting fare, og tror at ting ordner seg av seg selv. Hun vet at vi mennesker må la oss opplyse og ytre oss om hva som er rett og galt for å påvirke at samfunnet skal gå i riktig retning.

Jeg har flere ganger ytret at jeg synes det er koselig å ha en dialog med andre bloggere, innspill og synspunkter, men på grunn av at jeg ikke er en blogger som forholder meg til det politisk korrekte, men heller bringer frem urett som blir gjort, så uteblir lesere og kommentarer som tilhører blogg-plattformen. Når jeg ser innom andres blogger så ligger jo kommentarfeltene fulle hos de som deler dagens tur i skog og mark, de som viser sitt nye antrekk, de som presenterer en matrett eller har kjøpt seg ei lampe. Og spesielt de som skriver om sykdom og økonomisk besvær.

I mangel av et bedre ord, så synes jeg tidvis plattformen er «overfladisk» da folk ser ut til å ikke ville forholde seg til virkeligheten, men heller følge et narrativ. Personlig så ser jeg så mye av på Facebook, Instagram og sosiale media ellers akkurat det samme som mange poster i sin blogg. Ikke noe galt i det, en av hensiktene med konseptet blogg er å kunne bli kjent med personen bak. Men er det ikke greit å også steppe litt ut av den komfortable politisk korrekte boksen og formidle budskap som retter seg mot handlekraft for andres ve og vel? Det er liksom ikke blogging å utelukkende kun levere fra boblen, det er min personlige mening, det er vanlige statuser med gjøremål fra dag til dag. Som en handleliste, eller «check-list».

Jeg er veldig for mangfoldet, og selv om matblogger, handarbeide, natur og hverdagsliv ikke er det som interesserer meg fra dag til dag, så klikker jeg innom og gir både objektivt og subjektivt tilbakemeldinger. God skrevet, flotte bilder, bra tema, dette var interresant, dette stemmer ikke, slik skal det være, stå på og så videre, selv om jeg hos mange skulle ønske det kom mer variert innhold. Personlig prøver jeg selv å holde det jeg skriver om variert, samtidig som jeg forholder meg til verden, nyhetsbildet og hva som skjer. Noen av temaene som gjentas i bloggen her handler om det viktigste vi har, framtiden. Jeg prøver belyse de sidene som våre nyhetsmedia ikke vil si så mye om. Jeg ønsker at folk skal være bevisste om at våre media har store politiske interesser, og at folk derfor blir villedet.

Jeg finner det meget besynderlig (og litt trist) at i bloggernes sfære så er interessen lav for de temaer som angår fremtiden. Andres framtid, ikke bare ens egen. Man bare er hvor man er, gjør det man gjør, så får neste generasjon klare seg selv. Virker det som. Ja det er sikkert hyggelig å være forelder og besteforelder, men hva gjør man egentlig for dem? Sånn egentlig egentlig egentlig?

Jeg hadde for ikke så lenge siden en sak på gang, en aksjon og innsamling for Kreftsaken. Jeg postet om det gjentatte ganger, kun én blogger reagerte «LeneElisabeth». Ikke lenge etter ser jeg andre innsamlinger, bloggere som ikke klarer holde styr på egen økonomi, og ber om pengestøtte. Andre som selger ditt og datt, uten at det er til noe annet formål enn dem selv. Da hopper bloggere til og bidrar, og da samtidig skal det skrives innlegg om eller utheves i kommentarfelt. Okeeei.. «Vibbedille» som gjorde en jobb, laget flotte armbånd og bilder som hun solgte for å få fiksa tennene sine, den støtter jeg, men da fordi hun faktisk tok tak og gjorde noe for det selv!!

Er mitt inntrykk feil? Jeg sier ikke at det er slik at alle bloggere er selviske, absolutt ikke, men det er hva jeg får inntrykk av, at faktisk mange har lukket seg inn i bobler og det utenfor boblen ignoreres eller fornektes, og handlinger uteblir hvis det ikke gagner en selv?!

Heldigvis ser jeg stadig flere utenfor plattformen som engasjerer seg, og sosiale media blir benyttet av folk som bryr seg, og jeg aner også at i 2022 er det blitt en vekst. Stadig flere innser narrativet og vil ut av bobla. Å ikke ville, eller ikke tørre engasjere seg og delta i den offentlige debatt, være kneblet og indoktrinert er ødeleggende for dagens barn, neste generasjon og framtiden. Tenk på alle de puslete og krenkede barna som vokser til fordi deres foreldre og besteforeldre har blitt helt passive og ikke ser ut til å la seg affektere eller gjøre noe for et bedre samfunn og en bedre framtid. Det kan ikke benektes at en stor andel av mennesker i samfunnet kun gjør noe for andre når de selv blir gjort ære på for det, når de får reflektert et lys på seg for å vise seg frem som «de gode».

Det blir som voldsvenstre som hevder seg som «de gode» når de vifter med pride-flagg og samtidig starter #50erikkenok kampanjer, da er de jo så flinke og gode. Ironien er jo at disse 50 som ‘det ikke er nok av’ inneholder over 60 prosent som ikke har noe til overs for vestlige verdier, og de hater pride og ønsker homofile steinet og døde. Utryddet. Kvinner undertrykkes og har nesten ingen verdi, barn misbrukes og selges som barnebruder. De bryter ned og ødelegger samfunnet, hvilket er greit for voldsvenstre, for de får uansett fremstilt seg som «de gode».

Så hva hva er det folk i realiteten driver med når de skriver #50erikkenok med den ene hånden og vifter med pride-flagg i den andre? Jo, de skal vise seg selv for sin godhet, men innehar hverken informasjon eller kunnskap over hvor absurd det de driver med faktisk er. En ser over en lav sko hvor fordummet folk er, og jeg håper folk fremover begynner opplyse seg selv litt bedre. Vær så snill!

De kommende dager så vet jeg at en liten balkongaften her i hjemmet kommer, har også avtalt med ei venninne en sverigetur. Så da kan jeg ta litt bilde av garn, matvarer, hav og fjell. Kanskje jeg også burde bake noen brød å vise frem? Det er koselig det!

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#degode #bunny #bunnytrash

42 kommentarer
    1. Skjønner deg og ser den, er veldig enig…Mange innlegg her inne er bedre å poste på andre medier..Facebook eller noe..Men i en travel hverdag så rekker man ikke over og det blir litt brød og sirkus.
      Man verken orker ikke skrive eller lese mange lange politiske innlegg hver dag! Blogg er jo annerledes også, man må poste 2 -4 innlegg hver dag..Hvis man skal henge med! Jeg skulle faktisk ønske at det kun var greit å poste 1-2 innlegg pr. blogger pr. dag!

      1. I bloggernes «storhetstid» var det gjennomgående snitt 3 innlegg om dagen hvorav 1 var mer av den seriøse, altså tematikk som samfunnsaktuelt, politikk, eventer og sådan. Sier ikke at alle innlegg skal være av sådan type, for da går man inn i den sirkelen at det varierte blir borte og dermed engasjementet. Du er dyktig Solliv, får du tilbragt litt mer tid ovenfor 21 og får vist deg frem så trenger du ikke poste mange innlegg, men bare fortsette med dine gode 😜

        1. Tusen takk, hyggelig sagt! Jeg prøver i hverfall å variere og ikke bare skrive bla bla….
          Og egentlig så prøver jeg å lage innlegg som folk kan tenke litt over…Men kan glippe for meg også..Når man vil klatre litt! Målet mitt er å etablere meg fast på 10 – 20…så får jeg ta det derfra…
          Fin dag videre, her snør og sludder det og det er skikkelig ufyselig ute!

    2. Jeg får sikkert lov å kommentere, selv om jeg ikke blogger ? Her var så mye, at tankene løper litt løpsk. Bobler først : kan det være at blogg er et fristed for mange ? Et sted å dyrke nære, trivelige ting ? Motvekt til samfunnet vi lever i ?

      Har ikke svarene, men som leser setter jeg pris på variasjon. At det dukker opp innlegg som fordrer litt refleksjon, som har litt dybde, og som kanskje utfordrer egne meninger og holdninger.

      At det ikke ramler inn kommentarer på innlegg som er viktige for deg, er jo ikke ensbetydende med at det er politisk ukorrekte meninger ? Det kan jo likegjerne være at folk leser, men ikke har nok kunnskap til diskusjon, at de bryr seg – men om helt andre sider av saken ? Eller har helt andre saker som vekker deres engasjement ?

      Bare litt tanker i farta – fortsett endelig som du stevner, Bunny 🥰!

      På den annen side, ta gjerne et frokostbilde MED Beluga-kaviar 😉

      1. Klart du får!! Her er alle velkommen unntatt Bien (altså personer som kommer med ondsinnede kommentarer til enhver tid), du er verdsatt hos Bunny da jeg tenker på deg som en som hverken snakker meg etter munnen eller er ute etter å være Bien. Fristed, trivelig, motvekt.. det kan virke som det er det de ønsker blogg skal bli. Men når en da skriver om dagens gjøremål og bilder av lampa si, fjellet bortenfor, blomstene i hagen. Da har de jo dette trivelige stedet, har de ikke? Eller er innleggene en konstruert virkelighet? Altså, synes de ikke om lampa, fjellene og blomsten i den grad, men hvis de fremstiller det som om, så føler de seg bedre? Ikke vet jeg. Men jeg ser ikke at blogg er noen motvekt til noe når man skriver referat av hverdagsliv. Jeg har intet imot disse innleggene, jeg bare savner det ene innlegget innimellom som skiller seg ut. Det trenger jo ikke handle om hvor fullstendig fucka verden er, innlegg som mine *hehe*. Men jeg vet bloggere som kan ting og vet ting, alt fra konditor til historiekunnskaper, men heller forteller om oppvasken og været. At det ikke ramler inn kommentarer på innlegg som er viktige for meg, er ikke det jeg forventer, men jeg påpeker en observasjon at bloggere stenger av for hva som skjer i samfunnet, og på et senere tidspunkt så kommer det frem, det har det gjort flere ganger, at de viser seg helt uvitende da de ikke engasjerer seg i det som betyr noe. Nylig leste jeg om en som hadde tatt enda en vaksine, som vedkommende hadde skrevet tidligere, svart på hvitt, at hin ikke skulle gjøre mer. Men så måtte (??) vedkommende likevel for å kunne reise til et annet land. (Som jeg måtte påpeke at der det faktisk ikke er et krav til vaksine for å reise dit). Så «unnskyldningen» falt helt i fisk, altså folk må ta egne valg, men trenger ikke fortelle «eventyr» og dermed bomme så fatalt med forklaringen på hvorfor. Altså, da bryr man seg egentlig ikke tenker jeg. Og dét er trist med tanke på neste generasjon og framtiden, at dette skal være forbilder. Ikke si ting du ikke kan stå for. Ikke prøv å være kontroversiell, når du egentlig bare følger strømmen og ikke aner noe om det du skriver om. Oi, dette ble mye, jeg har visst mye på hjertet i dag. Takk for dine tanker og innspill, men ikke takk for at du påminnet meg om at jeg ikke har Beluga.

    3. Det blir spennende å se garnbildene 😉 Hehehe 😀
      Jeg har hatt perioder hvor jeg ikke har orket å åpne den store web’en engang, dager hvor min boble egentlig er så liten at jeg faktisk ikke har orket å se lenger enn til min egen nesetipp. Men det handler jo om sykdom da. Ikke om interessefelt eller vilje.
      Men det skal du ha, en av grunnene til at akkurat DIN blogg er kjekk å lese, er fordi du skriver variert. Og fordi du er samfunnsengasjert. Jeg får likevel ikke med meg alt, for det krever både tid og energi for å få med seg alt mine favorittbloggere skriver. Så da blir det et skjønnsomt lite utvalg. På dårlige dager leser jeg ikke noe. For da virker ikke hodet likevel.
      Det som er kjekt å lese i dine samfunnsinnlegg, er at det er skrevet forståelig. Jeg klarer stort sett å henge med i det jeg leser. Jeg klarer kanskje ikke alltid å engasjere meg i form av diskusjoner, fordi ofte hodet mitt ikke fungerer så godt, men det betyr ikke at jeg ikke bryr meg. Det betyr egentlig bare at kreftene ikke er helt tilstede.
      Og kanskje er det også noen ganger at man bare ikke tør å lufte sin egen mening om saken. Men der har jeg ved flere anledninger skrevet kommentarer hos deg når du har skrevet innlegg om islam osv. For det engasjerer meg, og det har jeg selv hatt nært innpå livet. Men man kan ikke nå over alt. Og i alle fall ikke når helsa svikter.
      Så de store samfunnsengasjerte innleggene er det sjelden jeg selv poster noe om. Her hos meg handler det mest om min lille helseboble 😉
      Balkongaften høres kjekt ut. Det skulle jeg gjerne arrangert selv om jeg hadde vært litt mer på bena. Og en Sverigetur høres også knallkjekt ut. Litt misunnelig der. Min datter har hatt arbeidspraksis på Svinesund, så hun har vært heldig å få seg en liten Sverigetur. Mens jeg foreløpig ikke har turt å reise noe sted pga at jeg må så ofte innom lege og sykehus. Men nå håper jeg det snart letter, for jeg har så lyst på en liten tur ett eller annet sted på annen kant av landet i det minste. Men aller helst til varmere strøk 🙂
      Kos deg masse ♥

      1. Altså, du har jo så lenge du og jeg har hatt dialog her på plattformen vært tydelig på din situasjon og på hvor du står. Du er heller ikke redd fir å di fra, jeg har observert kommentarer fra deg rundt omkring. Du kommenterer når du er her, du unngår ikke noe bevisst. Dette vet jeg at jeg ikke tar feil om. Det er veldig trist at du du er så mye syk, mest for deg selvsagt, men også litt for oss andre, for om du ikke ser det selv så har din blogg både variert innhold og substans når du er «på». Derfor har jeg alltid fra jeg oppdaget Vindusbloggen ønsket meg mer av den. Du ser jo selv hva som skjer når du først poster noe 😜 fin fin ettermiddag og kveld til deg 😜🥰

    4. «Verdsatt». Tuuusen takk Bunny, det settes utrolig stor pris på. Egentlig skulle jeg ønske at ungdomsskolelærere kunne sett den tilbakemeldingen, siden karakterboka renner over med «unødvendig utfordrende svaring i timene». Og ondskapsfull vil jeg ikke være!

      Personlig kunne jeg godt ha tenkt meg litt mer kontekst rundt trivelig innhold også – altså hvorfor noe oppleves godt, hva gir det deg, hva kostet det deg å oppnå et ønske etc. Men det er meg, da. Og har man kunnskap, være seg evner som kakekunstner eller tradisjonsbærer av håndverk – ja, takk, få høre/se !

      Å stå for det man gjør og sier, der er vi helt på linje!

      Høna kakler fælt i dag 😆, sorry for uønsket påminnelse – men jeg kommer altså ikke over den Beluga’en 😱😉.

      1. «Unødvendig utfordrende svaring i timene» er vel bedre enn noen sekser eller S i karakterboka, high five til deg!! Hvis det er for lite trivelig i min blogg blant alvoret, så er det bare å svippe innom Solliv, men kom tilbake til Bunny rett etterpå 😜 Får se på onsdag om jeg får fiksa Beluga, vet ikke hvordan de greiene der er nå mtp Russ/Ukr. Kan hende de ikke har, eller har skrudd opp prisen 🤪

        1. Takker! Jeg synes såklart svaringen var helt nødvendig, ellers hadde jeg jo ikke gidda brukt tid på det 🤪!

          Er innom Solliv også, men jeg synes det er riktig trivelig hos Bunny – så her vil jeg være 😘👍.

    5. Jeg syns det er hyggelig med bloggere i alle sjangere. Og syns det er fint å se alle som blogger om det de ønsker og det vet jeg at du også gjør 🥰 Men, jeg skjønner veldig godt hva du mener og jeg skal snakke ut i fra mitt ståsted på dette med kommentarer. Jeg leser stort sett hvert eneste innlegg du skriver, jeg reflekterer over det du mener og forteller. Noen ganger trenger jeg en forklaring på ting og Rune og jeg kan bli sittende her og snakke om dine innlegg. Jeg leser dem høyt for han noen ganger faktisk og vi er ofte veldig enig med deg. Noen ganger uenige også så klart, slik er jo livet.

      Jeg er IKKE flink til å kommentere på disse dypeste, ærligste og mest meningsfulle, innholdsrike innleggene dine, men det er ikke fordi jeg “gjemmer” meg for en dialog. Men, det er rett og slett fordi jeg noen ganger syns det er vanskelig å skrive ned min kommentar til det. Jeg er så mye flinkere i virkeligheten til å ha en samfunnsrelatert samtale. Jeg VET hvor mye kommentarer betyr, hvor mye en dialog med andre, meninger fra andre og tanker om tema betyr når man bruker lang tid på et innlegg som kommer fra hjerte.❤ Jeg kan vise deg at jeg har lest og svare på min måte til innlegget, men jeg føler at det kanskje kan bli for lite innhold i kommentaren om du skjønner. Ekke go’ på det der tror jeg.

      Noen er enkle, noen er dype og noen er kanskje redd for å si sin mening, ikke fordi Bunny’n vår er skummel, men kanskje det ligger noe annet bak som gjør at meninger ikke blir sagt “høyt”.

      Klem fra meg 🥰

      1. Det var jo den beste kommentaren hittil, og det at dere der hjemme hos dere faktisk snakker om tema som kommer ut fra bloggen her var veldig hyggelig tilbakemelding. Veldig bra! Når det gjelder kommentarer så har jo ikke du akkurat vært den som skygger unna, du har faktisk lagt igjen hint om at du faktisk leser. Det er noe jeg har gjort feks hos Gry, lagt igjen en kommentar som viser at jeg HAR vært der og lest og dermed reflekterer over poengene, utenom at jeg egentlig har sagt noe hva jeg mener om det aktuelle tema. Den tøffeste når det gjelder kommentarer fra bloggere er Damafranord, hun kjører på med meningene sine, helt rå, vi er masse uenig, men jeg digger henne selv om meningene er på andre siden av min planet, hehe.. men det jeg ser hos mange bloggere er at de «skrur av», som jeg skrev i en kommentar lengre opp eller ned her, så kommer det fram senere at disse faktisk velger å «gå i tåka», og det er hva jeg synes er trist, at alvorlige ting blir blåst bort, og at konsekvensene av dette blir resultatet som skaper framtiden. Når det gjelder de som ikke vil si noe «høyt» så er det bare å bruke pseudonym og initialer, bare for å delta i debatten. Det er av debatten man lærer, det er der man kan stille spørsmål. Der er ei jeg kjenner som fortalte meg for ikke lenge siden hun ikke kunne si hva hun mener i bloggen min, for hun var redd noen fra jobben hennes skulle se det. Frykten har tatt overhånd siste to årene, på tide at folk henter seg inn nå. Det er ingen som kan vite at om noen som signerer med «Beate» i bloggen her så er det akkurat den Beate de jobber med. Hallo! Paranoia er IKKE bra. Tusen takk for god kommentar Lene 😘

        1. Ja her har det vært mer enn en snakkis om innleggene dine, så engasjert er man jo på en måte hehe. Neida, jeg skygger ikke unna, men jeg er vel heller ikke den som hyler høyest (er bare sånn). Ja ønsker å gi et hint om at jeg har vært innom selv om at det i det siste har vært dårlig med det. Men sånn er det når man bor oppi verktøy og donald kuler❤

          Sant, man må ikke vise hvem man er om man ikke vil, men er sikkert mange som ikke vil også.

          Paranoia er IKKE bra nei… Klem klem🥰

          1. Donald kuler.. vettu, det der går bare ikke an, får jo angst for at du virkelig skal skade deg. Bli ferdig med det huset nå og slapp av 😜🥰 klemzy

    6. Jeg skjønner at at det er koselig å få kommentarer og at det er viktig med dialog med sine lesere. Men jeg tenker, selv om du ikke bestandig får en kommentar på det du skriver, trenger ikke det å bety at noen ikke bryr seg. Du er en av de som alltid ligger på bloggtoppen, faktisk burde du jo kalle deg en toppblogger! 😉 Og det at du har tusenvis av lesere, hver dag, betyr at du skriver om noe som engasjerer mange.
      Du får folk til å tenke, det er substans og mening i mye av det du skriver. Dèt teller, og det vises på antall lesere. Mange kan synes det er vanskelig å kommentere noe som er tøft, mye av det du skriver om er jo litt tøft og vanskelig. Da er det mye lettere å legge igjen en kommentar på turbilder og den nye lampen. 😉

      1. Jeg er helt klart med deg på hva du skriver, men poenget mitt er, for dette har jeg sett over tid, at tilsynelatende så stenger veldig mange bloggere av, «stenger av», nå kjenner jo ikke jeg alle disse bloggerne in persona, så det kan jo godt være at noen faktisk ikke skjønner. I dag var det en som sa til meg at hin aldri har hørt at kovid kan smitte flere ganger. Hellige kaninmåne følg med da mennesker, er det rart folk får disse greiene?? Altså vedkommende trodde hin er immun mot kovid fordi hin både har hatt viruset og fått vaksiner. Ja DA er det ikke rart det kommer nye bølger tenker jeg. Til tross for å være fast følger at min blogg, så var det ikke før nå hin fikk med seg disse tingene. Men det kan jo være at det er lettere å skjønne en lampe fra Ikea enn ting som betyr noe for menneskeheten og samfunnet..

        1. Kanskje de aller fleste bare synes det er best å leve et overfladisk og “svevende” liv? Jeg blir stadig oppgitt, sint (og lei meg) over folks holdninger til klima og miljø. De kjøper og kaster, og bryr seg null! Jeg prøver å si noe til dem, men det går kjapt inn og like fort ut igjen. Mange bare subber gjennon hverdagen som en zombie og blir “matet” av det som “det er meningen” at de skal tro på og leve etter…

    7. Du har sikkert ikke fått det med deg, men jeg har flere ganger rost deg fordi du skriver innlegg som handler om mer enn dagens tur, den nye lampa osv. Jeg leser innleggene dine oftere enn jeg kommenterer.
      Du peker på noe viktig. At vi trenger fler innlegg med litt substans. Samtidig må jo folk få skrive om det de ønsker.

      1. Joda, jeg har fått med meg, og jeg har flere ganger kommentert og svart på dét. For det er jo hyggelig at du synes. Men det er alltid en bakside med det, med deg. For når omtalen kommer i bloggen din dagen derpå så er jo det originale budskapet vridd og endret på. Man blir jo framstilt som krenka tosk med dumme meninger, og tilogmed legges det fram ting som aldri har vært ment eller sagt. Du må gjerne lese min blogg, men jeg har angret en gang for mye på å ha lest dine innlegg til at jeg klikker automatisk inn på Kjerringtanker. Med det sagt så er jeg jo enig i at den enkelte må få skrive om hva den ønsker, hvis det er ønske å plage enkeltpersoner til vanvidd, skrive dagbok, dele lamper, blomster og fjell. Men det gir jo ingenting til samfunnet, og absolutt ingenting til blogg som plattform. Jeg kan ikke se at noe av dette drar nytt publikum. De originale bloggerne hadde grei suksess med å poste tre innlegg, hvorav et alltid var av betydning for flere enn skribenten selv.

    8. tenker at mange av de som blogger idag tilhører generasjonen som ikke er helt oppdatert på some. det sees ved at de ikke helt vet hvilken plattform de benytter til hva. 6 setninger og bilde hører hjemme på insta. familie og barn kan greit postes på fb. og brød og oppskrifter på egne grupper. osv

      når det er sagt så kan nærmest alle tema være ok dersom de er rendyrket. men da skal bloggeren være god. informativ stødig og kunnskapsformidlende.

      blogg kommer ikke til å bli så stort som det var. enkelt fordi de store bloggerne er gått over til andre plattformer. og de har tatt med seg alle sine følgere. disse følgerne er mange og de lever livet sitt på some.

      de som blogger nå har ikke en slik følgerskare og dermed færre klikk.
      det er mange på lista som skriver bra men det mangler form og substans. som oftest får en blogger bare en sjanse hos de som er random innom.

      blogg er interesse. hva ønsker vi å lese. hva ønsker denne generasjonen å lese.

      1. Mye sant i det du skriver, samtidig så føler jeg at det å bruke ord, lese og skrive, er udødelig, mens andre ting som disse nevnte SoMe tror jeg ikke har lang levetid da der er så mange konkurrenter som bedriver det samme. Blogg er jo blogg. Hadde det ikke vært for at rosabloggerne ødela konseptet og at dagens bloggere egentlig ikke har noe å formidle, så kunne blogg vokst igjen. Men da trengs flere aktører som leverer noe annet enn «smør på brødskiva». Takk for at du er innom Bunny 🥰

    9. Hm….skal jeg kommentere, eller skal jeg ikke tro….

      Som det sto på kortet du fikk av meg Bunny, så er du en mann med mange sider.

      Du skriver veldig bra, du mener veldig mye, og veldig sterkt, og det er nok sant det du skriver, at det er få som skriver på denne måten som du gjør.
      Du gleder, du provoserer, du irriterer, du gjør andre glad, du gjør andre sinte, du gjør andre frustrerte, og nå er jeg både irritert, frustrert og samtidig veldig enig med deg i mye av det. 😉

      Det er flott, for du får nok fram mange følelser hos mange, og jeg kommenterer ikke så ofte de sterkeste, mest meningsytrende innleggene dine… Ikke fordi jeg ikke mener noe, men fordi jeg føler at skal jeg kommentere, så må jeg enda sterkere meninger, enda sterkere trang til å mene noe om alt dette, også ut til alle.

      Og det har jeg ikke. Jeg har alltid holdt med unna å ytre meg høyt og sterkt om slike ting som de forskjellige tingene du skriver om. Fordi jeg ikke er sånn, jeg har ikke behov for det, og jeg orker ikke utsette meg for det.

      Ikke minst har jeg ikke hode til å sette meg godt nok inn i alt det du deler, for hodet er ikke som før lenger 😉

      Så kan man si at jeg bare flyter med, ikke bryr meg om hverken det ene eller det andre, men det gjør jeg. Til og med om mine barn og barnebarn, at de skal ha det godt i årene fremover også. Det skal sies at jeg nok kunne gjort mye mer for dem, men det er en annen sak..

      Jeg gjør det jeg kan når det gjelder miljøet, joda, kan sikkert gjøre mer, og gå på gata som en viss Greta, men det er ikke meg…

      Og jeg skal fortelle deg at i jobbsammenheng, og enkelte andre sammenhenger, så har jeg ment så sterkt og mye at jeg ble uønsket, så jeg er ikke redd for å si det jeg mener heller. 😀

      Jeg skriver ting på bloggen som engasjerer meg, men i mitt liv. Greit nok så er jeg kjedelig, blogg.no har sikkert ikke blitt en bedre plass av at jeg endelig kom tilbake. Men når en kommentar over her mener at det er en generasjon på blogg som ikke er så inne i det med SoMe osv. ja, da blir jeg provosert.

      Jeg, som mange andre er på blogg, på insta, på snap, på tiktok, på facebook. På jobben var jeg en av de de kom til for å få hjelp til datarelaterte ting, så jeg regner meg selv som ganske oppegående på en del av alt dette.

      Joda, jeg er snart 60, men om jeg skriver om hva jeg gjør, har intetsigende innlegg m.m. så er det faktisk en glede for meg å ha dette å holde på med nå som jeg ikke lenger kan jobbe.

      Og da blir jeg faktisk lei meg når jeg leser slike innlegg som akkurat dette. Sist du skrev noe lignende, mistet jeg gløden og lysten til å blogge, men nå kjente jeg at ble heller motsatt, og det er jo bra 😀

      Og som jeg sa, jeg forstår godt hva du mener, men hva er det som gjør at så mange ikke uttaler seg ikke mener så høyt og sterkt her eller andre steder?

      Kanskje fordi vi har dette som et fristed? Burde det være et eget bloggdomene for sånne som oss?…Hvem oss er får være opp til den enkelte å kjenne på…

      Jeg tror at mange av oss føler det er koselig å bli kjent med andre, både likestilte når det gjelder alder, ting vi holder på med, eller slike som deg som er tøff nok til å virkelig mene ting høyt. Veldig glad jeg har blitt “kjent” med deg også 🙂

      Så lenge det er såpass mange som blogger enda, så håper jeg at til tross for få som uttaler seg om samfunnsting etc. så vil blogg.no bestå.

      Lov å håpe! 😀

      I stedet for å skrive et innlegg til deg på bloggen min, som jeg tenkte først, så kommenterte jeg heller innlegget ditt. 🙂
      Det er jo det du ønsker 😉

      Håper vi er like gode venner for det 😉

      Forresten så var det bra du minnet om innlegget ditt om kreftsaken, for den hadde jeg dessverre glemt igjen. Noen ganger er det også godt å kunne hjelpe de vi kjenner på en annen måte, og som kanskje blir litt nærmere enn feks kreftsaken eller andre saker. Det er mange vi har lyst til å hjelpe! <3 Kan du linke til det om kreftsaken ?

      Gleder meg til påskequiz 😀

      Håper du har en fin dag til tross for ditt siste innlegg om ting du opplever akkurat nå. Klem og god fredag <3

      1. Lurer på om ikke din kommentar her faktisk er lengre enn selve innlegget mitt, noe som sier meg at du faktisk har både sterke og mange meninger, og tro meg, dette er ment som en tanke, ikke noe angrep eller for å være utidig, men jeg ser jo at du har mange og sterke meninger, da føles det litt som du gjemmer deg bak å si at du ikke har hode til å sette deg inn i, og hodet er ikke som før, for meg er det innlysende at du har et godt hode. Derfor ser jeg at det da blir noe selvmotsigende når du skriver at du har alltid holdt deg unna å ytre deg høyt og sterkt om slike ting som de forskjellige tingene jeg skriver om. Fordi du ikke er sånn, du har ikke behov for det, og du orker ikke utsette deg for det. Det er faktisk hva jeg reagerer på hos folk i dag for du sier videre at da kan man si at du bare flyter med.

        Jeg tenker ikke at folk må være høylydt i kommentarfelt og sådan, for en kommentar som «noe å tenke på» er jo nok til å fortelle at en er bevisst, at en har tatt noe innover seg, har lest, men det jeg prøver på med dette innlegget er å «vekke» folk til litt handling. For, her må du gjerne være uenig med meg, men om man er så glad i sine etterkommere og ønsker det beste for dem og deres framtid så handler man deretter. På samme måte som man handler mat og lager mat for at dem ikke skal sulte i oppveksten. Så den skuffer meg når folk faktisk bare flyter med, følger det gitte narrativ selv når man ser at det er feil vei å gå.

        Når det gjelder miljøet så tror jeg ikke en kan gjøre så mye som en beboer i Norge, en må på høyere nivå, og der er det bare symbolpolitikk. Det beste en kan gjøre der er å bare være bevisst. Man kaster ikke plastposer og munnbind overalt liksom. De temaene jeg skriver handler mer om å kunne gå trygt på gata, være trygg i eget hjem. Det er så uhyre trist å se at her til lands importeres voldskulturen, så sitter man i 2022 og hører folk si «jeg visste ikke at det var sånn jeg» for da har man bare lukket ørene og flytt med hele sitt liv, altså i 50 år har en voldskultur blitt importert og tatt fullstendig springfart og folk stemmer de som ønsker dette, til å styre landet. Altså i nyhetene i går: seks innvandrergrupper fra islamske land er dømt for grove voldtekter av ei norsk jente på 15 år.

        Når det gjelder bloggen din så synes jeg det er flott at du skriver ting som engasjerer deg, i ditt liv. Fra min side var det ment som en påpekning, en utfordring om å vie et innlegg innimellom til samfunnet, eller for andre, lokalsamfunnet, barnebarna, ploggerplattformen, miljø om du vil, mye å velge mellom, og alle har noe en brenner for og har lyst å endre på, påpeke, utfordre eller si noe om.

        Jeg kan ikke svare for andres ytringer i kommentarfeltet her, men jeg står ved at mye av det som blir lagt ut i blogg faktisk ikke er blogging, men Facebook- og insta materiale. Når det gjelder å treffe folk, fristed og sådanne ting så er det gode steder spesielt tilrettelagt for dette, grupper og plattformer, men vær forsiktig med Tinder 😜 hehe..

        Kjipt at du blei lei deg av mitt innlegg, det beklager jeg, men det er hva jeg blir av å se hvor mange som setter seg selv både først, nummer tre, åtte og sist. Altså ikke handler for hverandres ve og vel. Det betyr ikke at jeg krever, og det betyr heller ikke at jeg ikke liker vedkommende, men det stopper meg heller ikke fra å forsøke påvirke til holdningsendring..

        Til sist takker jeg for de mange komplimenter som lå i din kommentar her, og jeg verdsetter din kommentar, var virkelig tidenes oppgave å svare på. Og som sagt, jeg har intrykk av at du har mye å by på, så jeg kommer nok til å fortsette forsøke å utfordre deg..

        1. Hehe, det tror jeg på at du kommer til å gjøre. 😄
          Og vet du hva? Det var faktisk godt å kommentere så langt og lenge og få ut det jeg tenkte på akkurat her og nå. 😉😄
          Så ja, du klarte å provosere meg til meninger, og joda, meninger har jeg. Er kanskje for høflig og “snill” sånn til vanlig 😁
          Kommentaren min kom jo ut fra at jeg tenkte på å skrive innlegget på bloggen, og da ble det lang kommentar gitt 😳😂
          Så ja, du har gitt meg noe å tenke på…så får vi se om det da blir et og annet samfunnsnyttig innlegg på min blogg også. 😉
          Du har faktisk rett i at jeg har mange og sterke meninger, og kanskje hodet kan bli mer oppegående igjen om du eller andre får meg engasjert nok 😄 Bra jeg ga deg litt jobb med å svare også da 😘
          Ps: Tinder holder jeg meg langt unna 😂

          1. Tenk om noen her skrev et blogginnlegg som gikk viralt, feks om hvor tydelig det er fra regjeringen sin side at de faktisk ikke ønsker å bidra til å hjelpe folk med den økonomiske situasjonen som har oppstått. Fikk nettopp mld om at de setter opp nettleien ytterligere 14 prosent. I går leste jeg ZoeticWorld som planlegger å flytte inn i bil, det har intet poeng, sommeren der oppe er over like fort som den begynner, det går bare ikke. Stakkar hun ender opp etterhvert i en dyrere leilighet, sann mine ord. Altså, alt er jo vanvittig. Men men.. jeg må legge meg nedpå litt nå, forspist meg på sopp faktisk 😂 klem til deg.

            1. Huff, ikke bra. Sofaen her også etter Taco 😄
              Ja, det er helt klart mye vi kan engasjere oss i..kanskje det er følelsen av at: Hva hjelper det om “lille meg” sier noe, kanskje…☺️ Klem til deg også ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg