Fikk påvist Covid-19!

Nei, ikke meg.

Jeg er fremdeles friskere enn jeg har vært på over ti år. Jeg går lange turer, spiser sushi og junkfood, røyker og drikker masse kaffe fra min Tassimo. Og tar meg en fest i helgene med gode drinker, potetgull, spekemat og chillidip til. Nei dette handler om en bekjent venn, en sykepleier som også har tilhørighet i vår slekt/familie.

Det har seg slik at Haugar som han heter, ja jeg skriver navnet hans, for han er selv åpen om dette ut legger ut daglige rapporter offentlig på Facebook til alles skue. Haugar fikk påvist koronavirus, Covid-19, 7.mars i år. Og i motsetning til mine gudforeldre, min tante og onkel som er pluss minus 70 år og har underliggende sykdommer, så ble Haugar syk, veldig syk. Min tante fikk litt hoste, min onkel merket ingenting, men Haugar ble sengeliggende en stund.

Nå er det gått to måneder siden Haugar fikk påvist dette viruset, og i dag deler han følgende på Facebook:

«Dette er Haugar.

Han ser dere sannsynligvis ofte på Facebook, der hverdagens trivialiteter formidles ukritisk over en lav sko. Imidlertid er som kjent ingen bare det man ser. Haugar er såvisst ikke noe unntak i så måte.

En av de tingene dere for eksempel IKKE ser, er at han faktisk har vært sykemeldt fra jobben på sykehuset siden han kom ut av isolasjonen etter å ha gjennomgått Covid-19 smitte i mars.

På en måte har han vært heldig. Han er tross alt ikke død, slik veldig mange andre i verden er. Samtidig er han på mange måter ikke lenger den personen han var før han ble smittet.

Det startet forsåvidt med et energitap. Følelsen av å være totalt utmattet. De første dagene sammenlignet han det med å komme i mål etter å ha beinflydd Birken. Med truger. Og et bein. Aldri hadde han kjent på noe lignende, til tross for at Haugar har vært ute både ei vinter-, høst-, vår- og sommernatt før.

Dette energitapet vedvarte – ja, ble sogar verre i perioder. (“Birken på truger, baklengs, uten bein. I blinde. Med Justin Bieber på øra.”)

Men det er ikke det verste, ser dere.

Det verste er hvordan hodet hans ble affektert.

Fra å være et rutinemenneske der hverdagens gjøremål gikk på automatgir, på grensen til langt fremskreden OCD, gikk ting nå fullstendig i surr. Dette var (og er) gjennomgående i de mest banale ting, fra å smøre en brødskive til å kle på seg. Rekkefølgen ting ble gjort, blir stokket om på, og som det vanemennesket han er oppdager han raskt når han går av spor og prøver å hente seg inn igjen ved å gå ’tilbake’ ett steg i kjeden.

Og det er da det blir skikkelig krøll.

Haugar leter også etter ord.

Han ‘detter ut’ i samtaler med andre. Han dveler uvanlig lenge for å fordøye ting som blir sagt. Han kan ha lynraske kjør der han hopper fra tanke til tanke, men kun formulerer det siste leddet, noe som ikke alltid gir mening.

Igjen: Haugar har vært heldig, sammenlignet med mange andre.

Men her er han altså, med korta på bordet, pratende om seg selv i tredje person for forandringens og eksempelets skyld.

Han har et mål med denne teksten, og det er å få frem at det er all grunn til å fortsatt ta Covid-19 på høyeste alvor.

Ikke tenk at det bare er “noen få eldre og syke som dør”.

Ikke tenk at du sikkert bare vil få litt influensa.

Og .. vær så snill: Vaksiner dere.

For da.. når Covid-19 er slått tilbake og denne pandemien en gang tilhører historiebøkene – da skal han takke dere alle for friheten.

Akkurat som vi flagger for i dag».

Det er slik at selv om jeg selv mener at mange av tiltakene rundt denne pandemien er tvilsomme og lite hensiktsmessige, og mye er for inngripende og ødeleggende for både samfunn og menneskeliv. Det at jeg selv mener at det blir brukt frykt og skremsel som en del av en agenda for at folk under frivillig tvang skal vaksinere seg. Det at jeg selv mener at mye av informasjonen vi får er selvmotsigende og ikke henger på greip. At det er flere sider av en sak, og at disse vaksinene finnes for lite kunnskap om og vi ikke har noen kjennskap til langtidsvirkningene av dem. At jeg ikke skal ha noen vaksine, ikke på denne siden av neste Madonna konsert i alle fall, og at jeg er motstander av koronasertifikat. Det betyr ikke at jeg ikke anerkjenner viruset som eksisterende og til stede. Covid-19 er her, mange blir smittet, noen blir syke, noen blir alvorlig syke, og noen dør. Det har jeg aldri benektet, og det kommer jeg ei aldri til å gjøre.

Av hele mitt hjerte håper jeg at folk kan unngå å bli syke, av hele mitt hjerte håper jeg at en dag vil «alt bli bra». Og Haugar min venn, jeg håper du snart blir deg selv igjen ❤️

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#covid #korona #coronavirus #syk #smitte #corona #virus #vaksine #vaksinepass #vaksinesertifikat #altblirbra #kjærlighet #norge

4 kommentarer
    1. Viruset finnes, og i enkelte tilfeller får det alvorlige følger. Er man (betydelif) svekket helsemessig i form av underliggende sykdommer, kan en dø, samt enkeltstående tilfeller der et tilsynelatende ufarlig sykdomsforløp brått får følger som er like uforutsette som uforklarlige, slik som i tilfellet med han fyren her.
      Det er imidlertid like galt som det er effektivt å benytte seg av slike eksempler i skremselspropaganda.
      At virus og bakterier brått finner det for gått å ‘bryte alle regler’ for hvordan det er programmert til å bete seg, gjelder nemlig hva alt av influensa- og forkjølelsesvirus angår, hvilket få, om noen vet bedre enn meg.. For det var nettopp det som hendte i det min samboer endte på ‘Riksen’ med en hjertesvikt som ingen levnet ham store sjanser å overleve for drøye 10 år siden. Hva som skulle gitt en influensa/halsinfeksjon, fant det istedet for godt å angripe hjertet istedet! Så drøyt har det vært, med flere innleggelser, inkludert gjenopplivinger og gud vet hva, at han er offisielt registrert som medisinsk mirakel..
      Men at han var nær ved å dø av dette viruset, betyr jo ikke at dette er noe det er berettiget å skape frykt for! Men det er altså det som gjøres hva COVID angår, og det er nettopp dette som gjør det så vanskelig å nå inn til folk med fornuft 😉

      1. Det er akkurat det Gry. Jeg vet ikke helt om det stemmer, at det nødvendigvis er underliggende sykdommer som er årsak. Det jeg ser her er eldre mennesker med alvorlig underliggende sykdommer som viruset knapt biter på, mens min venn her som jeg har skrevet om, topp helse, i sin beste alder, blir rævva sjuk og kjenner ikke seg selv igjen to måneder etterpå. Jeg tror det er noe mer vi ikke vet, noe bestemt noen har, som andre ikke har, som trigger dette viruset. Jeg er ganske sikker på at noen vet hva fellesnevneren er. Nok en konspirasjonsteori, men whatever, jeg bare tror ikke på dette med tilfeldigheter. Takk for at du delte dette med samboeren din, kjipe opplevelser.. kose dere i kveld da 😜

        1. Jeg tror jo at hysteriet er satt i scene for å ta knekken på flest mulig uten at det ‘syntes’ og/eller kan påvises.. Ved å isolere folk, bremses kommunikasjonen, og ved å skape et hysteri er alle så fokusert på selve viruset og det dommedagscenarioet de er manipulert til å frykte at det som måtte foregå på sidelinjen går en hus forbi. Jeg mener.. Hvem vil koble de selvmord, sykdom som følger at en ikke har råd til medisin etter at alt gikk til helvete grunnet smittevernstiltakene om to år rundt om i verden til COVID? – Ikke en kjeft!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg