Fasteuke 1. Fastedag 2.

So far so good, hahaha.. altså som tidligere skrevet har jeg begynt med to dager fasting i uka for å redusere vekten min noen kilo. Så med det faster jeg tirsdager og torsdager. Det er ikke fasting i den grad at jeg hverken spiser eller drikke noe, men jeg drikker kalorifritt, og holder meg til å spise slik at jeg inntar under 500 kcal. De andre dagene i uka spiser jeg som vanlig, men skjerpet.

Link: Uke 1, dag 1.

Tirsdag som var første fastedag var det eneste jeg spiste middag klokken 18:00 som besto av 180 gram trukket torsk med 200 gram blomkålblanding til.

I dag torsdag har jeg spist nesten det samme. Middag klokken 18:00 bestående av 180 gram trukket Steinbitfilet med litt under 200 gram brokkoliblanding til. Thats it, så da blir det ikke noe mer i kveld.

Både fastedag 1 og 2 denne første uka har gått veldig greit. Dag 2, altså i dag, har gått enda bedre enn dag 1.

I morgen er det fredag, helgen starter, jeg skal lage Fårikål som vi skal spise i morgen, søndag og mandag. Det har ingenting med dietten å gjøre. Det bare er slik at når jeg først lager Fårikål så lager jeg for tre dager. Fårikål er bedre på dag 2 enn første dag, og både snuppen min og jeg elsker Fårikål. Og dette gjør vi bare 1-2 ganger i året, så da gjør det ikke noe å ha samme middag tre dager på rappen. Lørdag kommer venner på besøk, da blir det eggerøre, røyket laks og spekemat med diverse til og mye godt i glassene. Høres ikke så sunt ut, men er man «skjerpet» andre dager, så kan en skli litt ekstra ut på lørdager. Gleder meg masse, det blir moro 😁

Ha en fortsatt fin kveld, «prekas» i morgen!

Følg gjerne:

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#52 #diett #slanking #kcal #kalorier #vekt #bmi #vektreduksjon #aktivitet #trim #mat #helsegevinst #faste #helse #mosjon #trivsel #bunnytrash

10 kommentarer
    1. Lykke til med vektnedgangen 😊.
      Fårikål er snadder. Me brukar og å lage for fleire dagar i slengen. Enkel middag som gjer seg sjølv. Grei når ein skal på fjelltur. Då lagar me den til, gi den eitt oppkok, og setter den i stekeovnen på 100°C. Når me då kjem heim, er det berre å skrue på potetene/gulerøtene, og gi fårikålen eitt oppkok. Voila, middagen klar.
      Trekt steibitfilet 🤔, jo jo, trur eg held meg til steikt eller grilla 😊.

          1. Kjente en svak hodepine kom i går kveld. Men slik kan det de første gangene. Kjente suget kom også utpå kvelden, så jeg måtte spise to Oliven 😜😂

      1. Jeg spiser på dagtid, et måltid. Muslimene spiser under fasten, de spiser da fra solen går ned til den står opp, så mye de vil. Jeg spiser under 500 kcal, et måltid i 18-tiden 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg