Familiedrap i heimbygda.

Natt til mandag den 6. desember brant et hus i Svelvik ned til grunnen. Brannvesenet karakteriserte det som en kraftig brann hvor en familie på fire brant inne og døde.

Dette er en tragisk sak, helt grusom. Et lite lokalsamfunn er rammet, og tydelig preget. Likevel sitter jeg her med en følelse av at dette er en direkte konsekvens av tingenes tilstand i verden i dag. En konsekvens av at folk lever i daglig frykt og føler seg terrorisert av det politiske landskap og media.

Det er altså slik nå at det peker i retning av at en av de avdøde har stått for handlingen, altså familiefaren har tatt livet av familien sin, og deretter seg selv. En skjønner jo at dette rammer de pårørende, venner og kollegaer ekstra hardt. Og noen av disse menneskene kjenner vi jo, snuppen min og jeg, da dette er området min far flyttet til fra nordnorge da jeg var liten gutt, og at snuppen min er fra Svelvik, og jeg selv har bodd der.

Etter denne brannen var det første vi fikk høre at familiefaren tidligere hadde jobbet hos brannvesenet i Drammen, at dette var en kraftig brann og ingen overlevende.

Følelsen av at dette ikke på noen måte var en brannulykke slo ned i meg fra første øyeblikk. Noe jeg ikke kunne si høyt liksom, for slike spekulasjoner er bare ufint og skal ikke forekomme. Men følelsen hadde jeg, i hele kroppen min og innerst i sjela var jeg dessverre sikker på dette.

Dessverre tror jeg også at dette er en direkte konsekvens av samfunnet i dag, splitt og hersk, lockdown, tiltak og restriksjoner. En gal verden hvor folks liv og følelser blir herjet med daglig, en hverdag som mange har fått mer enn nok av, og ikke orker mer, rett og slett.

Jeg sier ikke at det er slik det er, at dette er årsaken, men at det er følelsen jeg har, følelsen jeg sitter igjen med og har hatt fra den morgenen vi våknet og mottok beskjeden.

Når det nå viser seg at den momentant øyeblikkelige følelsen jeg fikk fra første sekund stemte, at dette var drap og selvdrap, så kan jeg dessverre ikke slippe følelsen om hvorfor.

Media skriver at familiefaren drepte sin kone og sine to barn på 10 og 12 år, men jeg er her sterk i min mening at det er myndighetene, politikere, media og befolkningen selv som har sviktet og som sitter med ansvaret for dette.

Alt som skjer nå i disse dager er ødeleggende og destruktivt. Det er ikke til å legge skjul på at den psykiske helse går rett til helvete rundt omkring nå, for den har vært nedadgående lenge, og nå kommer jula, og julebudskapet fra myndigheter og media har vært langt fra bra. Mange har fått seg en hard, og grusomt brutal knekk.

Det vil nok dessverre bli mange tilfeller hvor folk gir opp fremover nå, mennesker som mener at man ikke har noe liv lengre, og da føler det beste er å ende det.

Dette vil nok ikke bli ført opp i statistikkene som ‘covid-relatert’ uansett om det skulle være årsaken, men jeg håper folk tenker over disse tingene som skjer. Og til sist dypeste medfølelse til alle nære og kjære rundt denne familien, dette er en tragedie.

Alle dere andre, vær sterke, hold hodet kaldt og hjertet varmt ❤️

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLin

#svelvik #svelvikbrannen #sand #berger #etterforskning #drap #selvdrap #selvmord #plandemi #myndigheter #brannvesen #media #pandemi #korona #tiltak #restriksjoner #covid #psykiskhelse #lockdown #jul #høytid #helse #familie #kjærlighet #norge bunnytrash

21 kommentarer
    1. Dypt tragisk og er nok masse hemmeligheter i denne familien. Fasaden utad var perfekt! Ungene spiser epler og de voksne hadde mange roller i samfunnet! Men kan være så fatalt at hun ønsker skilsmisse og da gikk han i svart.
      En brannmann har røykvarslere i huset og de uler bare man rister ei brødskive her hjemme!
      Trist familietragedie…

    2. Veldig bra innlegg!
      Som deg, så hadde jeg samme følelsen, ar noe ikke var slik det så ut til. Jeg kjenner ikke til noen av disse, og har aldri vært der, men når nyheten kom i dag, kjente jeg at tårene kom. Det er bare så utrolig vondt, at noen har det så vondt at det skjer slike ting. Du satte ord på det jeg tenkte i dag 😥

      1. Rett etterpå jeg postet dette leste jeg i Nettavisen om en som tok livet at sine tre døtre i frykt for at de skulle bli tvangsvaksinerte. Det er vondt ja, mangelen på gladnyheter i hverdagen er stor, vi trenger å bli løftet opp nå ❤️

        1. Huff, ja, det er ikke mye godt å lese i nyhetene.

          Det er så sant! ☺

          Ønsker deg en god fredag! 🙂

    3. Sånn som politikere valser frem nå er det egentlig et under at ikke flere alt har blitt skyvet ut over kanten.
      Det her kommer til å skje oftere nå, bare vent, all den negativitet er da en ting. Pluss på med alvorlige økonomiske konsekvenser av energi situasjonen, det skal renne over for mange flere snart.
      Det er tunge tider vi går i møte og våre ledere driter i det.

    4. Og en annen ting jeg har tenkt på, hvordan blir disse begravd tenker jeg.
      Blir det 4 kister ved siden av hverandre når faren er en morder?
      Jeg bare husker at ved Solli (sted mellom Fredrikstad og Sarpsborg)for noen år siden så bodde det en familie på 4. De døde i en campingbil, gasslekkasje tror jeg. De var på tur rundt ved Oslo-området.
      Alle 4 ligger begravd ved Rolvsøy kirke. Har selv vært der. Og der ligger barna i midten og mamman og pappaen på hver side.
      ..
      Jeg tenker dette kan da ikke skje i dette tilfelle?

      1. Oi, du sier noe… men helt ærlig så tror jeg det blir et samlet minnested iht at de er gifte, hvis ikke noen av pårørende motsetter seg det. Det er vel nærmeste pårørende som tar denne avgjørelsen. Det faktum at dette ekteparet er yngre enn meg så tenker jeg at deres foreldre sitter igjen med denne avgjørelsen. Huffameg… 💔

    5. Bare det at 4 fullt bevegelige mennesker brenner inne, er i seg selv å betrakte som tilnærmet umulig i dag..
      For selv om en legger til grunn et så til de grader søkt scenario som at røykvarsleren klikket mens de lå og sov, så har vi både naboer og et brannvesen som ankommer pokker så kjapt, med en nærmest overmenneskelig evne til å gå inn og hente ut individer fra de mest absurde flammehav..
      Følgelig, vil en, for å få gjennomført noe slikt, være avhengig av å kunne overtenne huset så inn i granskauen fort og voldsomt, selv om røykvarslerne er satt ut av spill, at det skriker pyromani av en med spesialkunnskap her allerede i utgangspunktet..
      Åpenbart, har vi altså nok et tilfelle av et menneske det har klikket for.. En som har mistet alt håp, og derav iscenesetter en kjapp død som forhåpentligvis inntraff (ev. at de var besvimt) før flammene kom for å spare seg selv og fam. for det som antas å være å tortureres til døde e.l..
      – Men selvsagt.. Dette, som alle de kommende tilfeller, vil selvsagt aldri bli tillatt satt i sammenheng med pandemitorturen..

      1. Nå er dette stedet for seg selv uti gokk med bare svære åker rundt seg og heller få naboer og en liten time for brannvesen. Nå er det fremkommet at mannen skjøt familien sin. Det jeg etterlyser er hvorfor? En mann med et omdømme som jeg vet denne faren har ville slik jeg ser det latt det komme frem hvorfor han tok livet av egne barn..? Klarer ikke tro at det bare «klikka».

        1. Det er nesten helt utrolig at et menneske greier å gjøre alle disse grusomme greiene uten å miste manifestet sitt. Skyte kona, skyte barna, dynke hele huset med et eller annet, skru av alle alarmer, tenne på huset flere steder, og så skyte seg selv!

          1. Det er så vilt.. håper forklaringen dukker opp. Det litt spesielle i tillegg er at rett etter jeg postet dette innlegget dukket en artikkel fra Nettavisen opp om en far som hadde drept sine tre døtre i frykt for at dem skulle bli tvangsvaksinert.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg