Facebook herjer vilt med sine brukere!!

 

For noen uker siden la Dagbladet ut en artikkel med vår statsminister Erna Solberg der de fortalte om tidligere intervjuer hun har gjort der hun har brukt ordet «neger», og at hun i dag sier at hun ikke bruker dette ordet lengre. Under artikkelen spør jeg om hvorfor det er så galt å bruke ordet «neger» når selv mørke bruker ordet. Det gikk ikke lange tiden så fikk jeg utestengelse av Facebook på grunn av «hatefulle» ytringer.

Dagbladet og Erna : 2019

Hvordan kan det være hatefullt å stille spørsmål? Hvordan kan Facebook si at jeg er hatefull mot noen jeg ikke hater? Hvilken rett har Facebook til å stemple enkeltpersoner slik? Hvilken rett har de til å bestemme hva som er hatefullt og ikke hatefullt? «Jævla neger» er hatefullt, på samme måte som «jævla homo», «jævla svarting» og «jævla lesbe». Hvordan har det seg at mine mørkhudete venner type svart ikke har problemet med ordet «neger», men Facebooks moderatorer har det? Og uansett, jeg kalte ingen for noe, jeg spurte enkelt om noe der både Dagbladet og statsministeren hadde brukt samme ordet uten å bli utestengt.

Vel samme kan det være, jeg fikk en måned utestengelse, det er idiotisk slik jeg ser det, men jeg griner ikke, jeg ler av det. Og jeg ler enda mer nå fordi Facebook driver og sender meg utestengelse når jeg allerede er utestengt. I går sendte de meg utestengning, og i dag har de gjordt det to ganger. Det kommer vel flere etter jeg har postet dette!

FB spammer meg. De herjer med sine egne brukere. Jeg har profil på nettstedet MeWe der flere skriver at Facebook gjør det samme med dem. Feks. Merete Hodne ble utestengt en måned for å ha lagt ut bilde av Tommy Robinson med teksten «Free Tommy».

Greit at Facebook har egne regler om ytringsfrihet, men det de bedriver nå blir bare mer og mer idiotisk.

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

knebling av #ytringsfriheten

Hvor skal dette ende??!

 

6 kommentarer
    1. Har tenkt en del på denne greia med at det bare i løpet av mine år på planeten er en rekke grupperinger som har fått nye betegnelser, grunnet en policy som tilsier at den uretten som den respektive gruppering er blitt utsatt for har noe som helst med ordbenevnelsen å gjøre.. Neger er et prakteksempel på dette, selv om ordet overhodet ikke har den rasistiske betydningen som ligger i det amerikanske ‘n-word’. Neger var et svært hendig ord for å betegne et etnisk afrikansk utseende, no more no less! En kammerat av meg syntes faktisk det var fornærmende at det ikke lenger skulle være aksept for ordet som best betegnet hans utseende! Det at hans etniske opphav skulle pakkes inn som om det ikke fantes, irriterer ham faktisk skikkelig.
      Det samme gjelder de som tidligere ble omtalt som ‘mongoloide’, men som i dag heter ‘downs syndrom’ om en skal unngå å bli lynsjet. Jeg mener.. At samfunnets behandling av disse har vært hinsides skammelig inntil for bare noen tiår siden, har da ingenting med ordbetegnelsen å gjøre, men menneskene som omgav de og samfunnet de var en del av.

      1. Word!! Det er nettopp det, og nå blir man ekskludert fra det sosiale samfunn for å bruke ord som har vært tillært og sosialt akseptabelt hele ens oppvekst, liv og lære..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg