Et førjulsmareritt!!

Som mange av dere har fått med dere så synes jeg Halloween er morsomt, men da i henhold til å kle seg ut, ha skumle kostymer, ha en liten fest, lage Heksegryte og denslags.

Når det kommer til ‘knask eller knep’ så er jeg ikke like begeistret, faktisk synes jeg det er en uting å sende barn rundt på dørene til andre for å tigge. Å kalle det ‘knask’ blir for dumt, det ER tigging. Altså, om dine barn skal ha godterier, så kjøp det du, gi dem det du, ikke send avkommene til meg, det er utidig. Uforskammet!!

Enda verre er det med ‘knep’, for hvorfor skal det være greit å smashe egg på dørene til folk hvis man ikke får godterier? Bruke toalettruller med dritt på inngangspartier? Hvorfor kunne de ikke kjøpe godterier i stedet for egg og toalettruller? Dette er for dumt for meg. En annen ting er disse som ikke greier å begrense ‘knepene’ sine og opptrer som vandaler og gjør direkte hærverk.

Nei, jeg støtter ikke den siden av Halloween. Fest og moro ja, tigging og hærverk nei. Nytter ikke at dere kaller det trick or treat eller knask eller knep. En spade er en spade, så greit er det med det. Hold avkommene deres med godterier selv!!

Så over til noe annet. Ei jeg kjenner la ut en videosnutt på SnapChat. Der mente hun at det er dumt at det ikke er noen norske Halloween-sanger. Og hun utfordret norske artister til å lage en Halloween-sang. Jeg måtte sjekke på YouTube, og jeg fant en hel haug. Så der ser man, dama har to barn og har ikke fått med seg dette, men sende barna på døren til andre folk for å tigge, det har hun fått med seg å gjøre. Må nevnes at samtlige av disse Halloween-sangene var helt rævva, de sugde skrumpeballer alle sammen. Men det er vel meningen det skal være grusomt. Haha..

Så poppet faktisk denne opp: «This is Halloween». En sang fra Tim Burtons film «The Nightmare Before Christmas» også kjent som «Tim Burtons The Nightmare Before Christmas». Har dere sett den?

Dette er en amerikansk animert mørk musikalsk fantasifilm fra 1993. Handler om Jack Skellington, kongen av «Halloween Town» som snubler over «Christmas Town» kidnapper julenissen og planlegger å gi skumle julegaver til alle barna og å ta over jula. Da denne filmen kom, da den var ny, tok det sin tid før jeg så den, dukkefilm liksom, jeg synes det hele virket dumt. Jeg var fordomsfull. Filmen er faktisk et genialt mesterverk!!

Så den kan dere se, og si meg hva dere synes!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#halloween #thenightmarebeforechristmas #timburton #bunny #christmas #bunnytrash

12 kommentarer
    1. …og her sitter eg å venter på at ungene skal dinge på døra! Ikkje en kjeft til nå, så kurven med snopeposer er fortsatt like full! Å ja, sånn hekkan er en uting, er f.eks utelyset avslått skal det være respekt for det, like greit å skrue av om man ikkje vil ha besøk – Ja for Halloween er nok kommet for å bli. Eg der i mot har fyrt opp med extra lykter ute…men fortsatt ingen småtroll…Hva er greia liksom!?! Eg har hørt ungen ned i gata flere ganger, men ingen kommer opp hit…sukk…

      Vibbedille 😀

      1. Det med lys er bare tull. Her fungerer det slik at masse dritunger ringer på ustanselig, de har ikke kledd seg ut engang, de bare forlanger. Frekke utidige småjævler som hadde fått pryl i min tid. Du må gjerne ønske deg besøk av skumle små, slike som har kledd seg ut og er med på moroa, men dette uvesenet vi har her vil du ikke ha på døra. De gir flatt faen i om det er Halloween, de bare vet at dette er dagen å gå og forlange på dørene og holde helvete med folk. Har lyst å påpeke at Halloween kommer fra kristendommen og se hvordan de reagerer.

        https://www.drm24.no/blalys/rolig-halloween-feiring-i-drammen-kaostilstander-i-oslo/233928?fbclid=IwAR35DtvFGx0Kdg7JuhZypRKkrsaREAH5uyx-kwuOWnIlrom2CqJXDtpzblQ

    2. Her i grenda kler ungene seg ut og går der det er utelys på. Der er alltid vaksne med, og påsèr at det går sømeleg for seg.
      Dei seier knask eller knep, men eg har ikkje høyrt at der er utført nokon knep, nokon gong.
      Hjå oss fekk dei både knask og knep 🤣.
      Fyrst knep, då me hadde kledd oss ut, og hoppa ut døra og brølte. Ungane vart så satt ut, at det var så vidt dei klarte å stotra fram knask eller knep 🤣, og våga mest ikkje forsyna seg, då me rakte fram godteposane.
      Det er litt enklare her på bygda, der me kjenner både ungane og foreldra, og i små grender begrenser det seg sjølv, og me treng ikkje ruinera oss på innkjøp av godteri.
      Nightmare before Christmas er ein flott film, genialt laga, og med ei underliggende djupare meining.
      Har sett den fleire gonger, og kan absolutt anbefala den.

    3. Her har jeg ikke sett unger på døra. Kjøper ikke godteri i det hele tatt. I går kveld klokken halv sju, stod en liten unge på 3-4 år sammen med foreldre. Sendte mannen til å åpne og han beklaget sterkt at vi ikke hadde, og kom inn igjen og var nesten på gråten. Synes det er galskap. Er mye bedre at de lager en sammenkomst for ungene og venner deres.

      1. Orker ikke. 3-4 åringene kan få godterier hos foreldrene. Problemet her er barn i alder fra cirka 9 år og oppover som setter fyr på ting og sender raketter mot husene. Midtøstentilstander. Har man husdyr så må man holde dem innendørs og være hjemme sammen med dem. Kan jo bli traumatisert for livet.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg