Er jeg sur??

Hva gir dere meg folkens? Snuppen min og jeg var på besøk hos ei venninne, og der ble vi fortalt at hun hadde hatt besøk av et vennepar som hadde fortalt henne at snuppen min og jeg er sure på dem. Jeg blir litt satt ut av slike ting, for snuppen og jeg visste ikke at vi er sure på dem, så det måtte vi bli fortalt av noen andre. Jeg finner det litt forvirrende.

Jeg måtte foreta et søk på Wiktionary. Der fant jeg ut at definisjonen av å være sur på noen er å være furten, grinete, gretten og muggen mot noen. Jeg ble i bunn og grunn ikke klokere. Har snuppen min eller jeg vært furten, grinete, gretten og muggen mot disse?

Neste steg for å finne ut av dette var å tenke tilbake. Når så jeg disse menneskene sist? Når pratet jeg med dem? Jo, det var i et selskap hjemme hos snuppen min og meg hvor dem var blant gjestene vi hadde invitert. Vi ga hverandre klem da dem kom, og klem når dem dro. Så det er hva sure folk gjør, invitere til selskap og dele ut klemmer?!

Jeg henger ikke med lengre jeg. Utfra Wiktionary så betyr ‘sur’ det jeg mente at det betyr. Definisjonen min er riktig, men samsvarer ikke med handlingene. Jeg bruker da såvisst ikke invitere folk jeg er sur på til selskap og klemme på dem. Er det vanlig? Helt nytt for meg. Merkelige greier.

Vår venninne som fortalte dette lyver ikke, hun er ikke den type person. Men hun er en type person som buser ut med ting, hun har ikke dette filteret til å holde ting for seg selv. Det vet alle som kjenner henne. Så da må jo intensjonen til de som sier at snuppen min og jeg er sure på dem være at folk skal bli fortalt og tro at vi er sure på dem. Jeg skjønner ikke hvorfor, hva agendaen for det skal være. Det jeg vet er at snuppen min og jeg har før vært i situasjoner der intriger skal skapes innad en vennegjeng. Klok av erfaring så gidder vi ikke konfrontere disse, de får seile sin egen sjø, jeg gidder ikke den båtturen, det blir bare forlis uansett. Jeg tar heller en annen båt.

Konklusjonen er at når noen setter ut et rykte om at vi er sure på dem, så er det vel grunner til det. De burde kanskje fortelle hele historien, hvorfor vi er sure på dem, for det jeg vet er at når jeg er sur på noen så har jeg virkelig gode grunner til det. Ikke at jeg bryr meg så veldig, men det hadde vært interessant å vite hva dem har gjort for å gjøre seg fortjent til at jeg er sur på dem. Verden er rar, helt utrolig at andre mennesker vet at jeg er sur, hva som har gjort meg sur – men jeg vet det ikke selv!

Har dere opplevd sånt noe? 😳

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#sur #muggen #furten #grinete #gretten #bunny #bunnytrash

 

16 kommentarer

Siste innlegg