Er DET så gærnt da?!!

Meg ja.. 6-7 år siden.

I går kveld ble det snacks og drinker på balkongen her, under varmelampa med musikk i bakgrunnen. En kompis av snuppen min, fra ungdomstiden, kom på besøk fra Ålesund. Yupp, det ble en riktig trivelig kveld, og det merkes med at jeg er riktig så sløv i dag. Bare ligger her på sofaen og scroller innom mye rart.

Jeg leste litt i bloggen til Frodith, hun skriver om «trenden med å se mest mulig «kunstig» ut». Jeg siterer: «Dette med kunstige øyenvipper som er så lange og tunge som beina på en tarantella. Og øyenbryn så tykke som min for lengst avdøde bestefars. Det er vel ingen som tror at det ser naturlig ut? Greia er vel at man skal se ut som man er på vei til et drag-show? Eller? Ikke noe galt med drag-show, absolutt ikke. Jeg bare skjønner ikke greia med at unge, vakre, naturlige jenter skal style ansiktet så de likner menn som prøver å se ut som damer i et drag-show når de bare er ute en helt vanlig hverdag…»

Hehe.. jeg ler ofte når jeg leser Frodith, hun er så flink til å finne på ting. Så fra Frodiths blogg havnet jeg innom Dagsavisen, en artikkel om at flere stater i «fantastiske» USA ønsker å gjøre det ulovlig for dragartister å opptre for barn. Altså de bruker barn som unnskyldning for å forby dragshow. Lovforslaget handler nemlig ikke om å sette noen aldersgrense, men rett og slett om å forby drag i offentligheten. Argumentet er at drag er seksualisert underholdning.

Jeg gir meg over.

Frodith har lagt merke til at unge jenter styler seg på sådan måte at de likner menn som prøver se ut som damer i et drag-show. Altså når jenter styler seg slik her i Norge, så sier det seg selv at denne trenden er mye større og bredere i USA. Mitt spørsmål til de som har laget dette lovforslaget ville jo vært om det er greit at jenter styler seg som dragqueens? Jeg synes det er tøysete at politikere bruker tid på saker som dette. Av all galskapen i verden bruker de altså tid på å skulle forby underholdning. For det er hva drag er, underholdning. Dette er ikke personer som skifter kjønn og denslags. Dette er entertainere, kunstnere, komikere. Man inntar roller for å underholde og ha det gøy.

Foto: Geyr Lillejord.

Altså, jeg drar heller på dragshow og ser Geyr Lillejord innta sine karakterer som Berit Bislett eller narkomane Jorun Renate enn stand up med Sigrid Bonde Tusvik eller Halvor Johansson. Geyr Lillejord er mye festligere, det rakner for meg å se showene hans. At man ikke skal kunne se og oppleve dette fordi man er barn, argumentet er for dumt for meg. Tenk alt barn ser og opplever ellers, nyheter på tv, vold i skolene, så mye dritt, og så skal det være et problem at noen kler seg ut i dameklær og holder komedieshow?

Måtte le litt her.. jeg leste denne saken om lovforslaget i USA om å forby dragshow i offentligheten. En guvernør i Tennesse, Bill Lee uttalte i en pressekonferanse at han støtter lovforslaget og har signert. Så drar altså en journalist fram et bilde fra en skoleårbok der denne samme guvernøren er avbildet i kvinneklær, altså drag, i miniskjørt og greier. Haha.. så da ble spørsmålet: handler lovforslaget om å forby drag for homofile? For det var jo tydeligvis greit at heterofile guvernør Bill Lee kledde seg i dameklær. Nå er dette bildet av guvernøren postet i alle sosiale media, det tenker jeg er på sin plass.

Alt dette fikk meg til å innse at det er lenge siden jeg har vært på dragshow. Kanskje jeg skulle spurt Frodith om hun vil være med. Gjøre en helaften av det, spise indisk på Jaipur og dra på dragshow på Elsker.. 😜

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#drag #bunnytrash #bunny

4 kommentarer
    1. Du og Frodith hadde nok fått en kjempefin kveld. Det er jeg helt sikker på.🤩👌🏻
      I USA lages det så mange lover at jeg til tider tenker at det er advokater som står bak, slik at de sikrer at de har nok å gjøre når noen såklart kommer til å gå til sak for lovbrudd.😅

    2. Det høres jo helt sprøtt ut, å forby drag-show!! 🤪🤪🙄Det er jo som du også sier humor, og bedre humor enn en del andre typer humor. Det er jo bare å la være å slippe inn barn så klart, hvis dette skulle være skadelig. Man har jo aldersgrense på annet rundt om kring. USA har mye “rart for seg” 🤪Håper du får en fin uke, og muligheter for å “tulle litt” ned noe i fra postkassa 😁

      1. De kunne vel heller forby våpenbutikker og salg i USA fremfor å forby menn i kjoler. Jeg synes men. I kjoler er rasende festlig underholdning, mener også det er med på å bekjempe fordommer og stigmatiseringer. Takk, samme til deg. Skal tulle litt med noe fra postkassa når humøret er der. Klokken 8 i morges var jeg på dyreklinikken med Dimple, ikke bare blir jeg nedtrykt av det, men ble dårlig på turen. Dette er blåmandag, høhø..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg