Endeliiiig!! Yuhuuu!!

Etter uker med forespørsler på Facebook om noen skulle eller kunne tenkt seg en tur på IKEA så ble det endelig tur dit på meg i dag. Slike turer er kjedelig å være avhengig av andre for å gjennomføre, det er jo noe med det at når en skal handle planter og denslags så vil man jo se dem i virkeligheten, ikke bare bestille på nettet og få en kvast man er misfornøyd med tilsendt. Slik er det jo med mye annet også, man vil se det, om det passer inn og whatnot..

Selvfølgelig kan jeg ta bussen til sentrum, tog videre til Sandvika, gå fra togstasjonen der til busstasjonen og vente en halvtime for å ta buss til Ikea. Samme rute på retur, med litt lengre ventetid. Men da kan man ikke handle særlig, for det begrenser seg jo med hva en får med seg med bare to armer, og vandring gatelangs. Det er jo de som har sagt til meg at «det går jo buss». Da tenker jeg at de sikkert er slike smartinger som drar herfra til Ikea for å kjøpe servietter og telys. Altså bruk hodet!

Ei venninne var med, hun som meg, kjører heller ikke bil selv, men ei venninne av henne igjen kjørte. Så da var vi tre. Det var en hyggelig tur og det ble noen timer på IKEA. Selvfølgelig kjøpte jeg en del telys og servietter når jeg først var der. Men fikk jaggu med meg et lite gulvteppe, en nyttig dings til kjøkkenet, marinert sild, trekk til hodeputer og mer til. Og selvfølgelig planter, det var nettopp grønnplanter jeg skulle dit for.

Jeg kjøpte en fredslilje, to paradisfuglblomst og en villbanan. De to sistnevnte var selve årsaken til at jeg ville til IKEA akkurat nå. Og vet dere hva, der var kun én villbanan igjen. Hvis dere klikker på linkene så skjønner dere hvorfor jeg var ute etter akkurat disse plantene. De ER dødsrå!! Om jeg får dem til å blomstre er en annen sak, men jeg liker utfordringen. Plantene er jo ellers hardføre og gir liv i hjemmet, derfor tenker jeg dette var gode investeringer uansett. Så nå har jeg prosjekter på gang. Må kjøpe jord og plante om, pluss at jeg skal klippe med planter og få stiklinger og spirer i egne potter. Når jeg er ferdig blir balkongen vår nok en gang den flotteste i blokka, eller rettere sagt, den flotteste balkongen her på Fjell.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#ikea #shopping #planter #fredslilje #villbanan #paradisfuglblomst #strelitzia #bunnytrash #bunny

8 kommentarer
      1. Elsker pandaer og pingviner, derfor jeg tok bilder av dem og ikke hai og blekksprut. Hai og blekksprut er flotte dyr de altså, men jeg elsker dem ikke, veldig godt å spise da 🥰 Ja, villbanan er spennende, utrolig kul blomst, tiden får vise om jeg får den til å blomstre. Om ikke annet så vil den bli en stor fin plante. Kan bli flere meter høy vettu 😜🐰

    1. Så bra at du kom deg dit – og i siste lita for villbananen….! Blir spennende å se hvordan de blir etterhvert da! Ikea er gøy innimellom syns jeg …..! 🙂

      1. Ikea er gøy når de har «funn» som dette. Dessverre kommer jeg meg sjelden og aldri dit. Aldri noen som spør heller om man vil bli med, jeg sier aldri nei lizzom.. men nå har jeg noe å sette fingrene i her 😜

    2. Det er helt klart ikke alltid det passer å reise kollektivt. Men det lønner seg helt klart å være flere i en bil, å samkjøre er supert! 😀
      Selv hater jeg Ikea, styrer unna som best jeg kan. 😛 Liker vel ikke shopping noe spesielt sånn generelt. Men Ikea er altså en av de verste butikkene.

      1. Kan være ille på Ikea, spesielt når det er såkalt pandemi. I går derimot var det rett og sett avslappende, og du og du hvor jeg kosa meg da vi kom til blomsteravdelingen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg