Endelig svar fra bloggsupport!

Noen uker har gått uten svar fra bloggsupport på mine henvendelser. I dag har jeg endelig fått mail, men det var jaggu ikke så mye til svar gitt. De forteller meg at blogglisten slik den er i dag er tre dager forsinket, at det vi ser på forsiden til blogg.no er sidevisningene og listeplasseringen slik den egentlig skulle vært for tre dager siden.

Jeg personlig tror ikke noe på dette. Fra siste henvendelse til support ble sendt har jeg screenshottet forsiden/listen hver gang den endrer seg. Og bare til eksempel så befant i går bloggen til «HeidiRosander» seg på toppen av blogglisten. Hvis tallene er tre dager forsinket, hvorfor slikt hopp i antall sidevisninger hos Heidi? Jeg mener, på daværende tidspunkt hadde hun ikke postet et eneste innlegg på mange dager. Jeg har større tro på at blogg.no ser hvilke blogger det er mest aktivitet, slenger på med random tall og bare lager en liste. Så blir det «nogenlunde riktig»?!

Videre forteller support meg at problemet som har vært i sommer, og som enda er et problem, er at sidevisningene kommer fra google analytics, og at dette er klaget på, men at «et lite firma i Norge (Egmont!!!) har dessverre lite å si for Google».

Det samme kan jo jeg si om blogg.no etter å ha ventet flere uker på svar fra dem, at Bunny har visst dessverre lite å si for blogg.no, ikke sant?!! Dét er jo det som virker å være mentaliteten her. At vi bloggere har «dessverre lite å si» for blogg.no og Egmont!

Jeg mener, når dette er alt dem klarer komme med etter måneder med krøll og tull. Å skylde på Google. Det er da ikke Google som ikke har sendt ut noen form for info til brukerne på blogg.no? Det er da ikke Google sin skyld alle tekniske problemer ellers på blogg.no? Ikke fikk jeg svar på heller om det vil vedvare at antall sidevisninger fra Facebook ikke føres som sidevisninger, og om det er andre plattformer også det ikke blir registrert sidevisninger fra.

Slik er altså ståa, blogglisten er ikke reell, og vil nok aldri bli det. Ei heller er tallene på GA-appen helt pålitelig når den «fungerer». Blogg.no legger all skyld på Google Analytics, hvilket jeg ikke kan skjønne. Jeg bruker GA selv, og de dagene den ser ut til å fungere så er likevel avviket så stort fra forsiden og topplisten at jeg kan ikke skjønne at blogg.no sier tallene er fra GA. Bare tull alt, listen, forsiden, alt er bløff. Så da får jeg bare blogge «i blinde» så lenge jeg orker, uten å se hva det er, hvilke innlegg leserne interesserer seg for.

Kanskje jeg bare må gå tilbake til den «manuelle» metoden som rosabloggerne flittig brukte for typ 15 år siden. Spørre leserne om hva de vil man skal blogge om..

Hva ønsker dere jeg skal blogge om?? 😜🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#blogg #support #bunnytrash #bunny

12 kommentarer
    1. Jeg fikk også svar i dag. Sikkert 14 dager siden jeg sendte hissig mail. Får ikke stort ut av svaret jeg heller. I alle fall ikke noe om at det skal bli bedre…

    2. Tydeligvis arbeidsdag for bloggsupport i dag. Jeg fikk og svar.
      Det svaret med tallene og forsinkelse var nok omtrent identisk. Ikke det at jeg kjøper det jeg heller. Heidi er et godt eksempel på det. Hun blogger bare i helgene, og burde følgelig ikke nådd toppen før tirsdag, onsdag.
      Mitt viktigste spørsmål var om avtalen om samarbeid som vi har blir overholdt. Når det er så stort sprik og usikkerhet rundt tallene, hvordan kan vi være sikre på at utbetalingene blir riktige?
      OK at det er snakk om småpenger, men rett skal være rett.
      Dessverre betrygget ikke dette svaret meg heller. Det gikk på at det ble jo regnet ut i ettertid, og da hadde tallene rukket å bli korrekte.

      1. Helt enig, jeg er opptatt av at ting skal være riktig, altså jeg har jo en issue med at håndklær skal brettes sånn og sånn, så jeg blir faktisk stresset av rotet her på blogg 🐰

    3. Merkelig svar – skjønner mindre og mindre jeg!

      Tre dager – det skjønte jeg ikke noe av. Men sier de så, så er det vel sant!

      1. Bare det at det er ikke sant, det er et standardsvar fordi dem tror vi er dumme og ikke kan hverken matte eller logisk tenking 🐰

    4. De svarer generelt lite for tiden, jeg har en venninne som har sendt de søknad om å få åpne en blogg for sikkert 2-3 uker siden, men ikke noe svar.

      1. Ja, det er svadasvar fra deres side. Og yupp, jeg blogger om det som får fingrene mine igang, men klarer likevel ikke slutte irritere meg over at GA ikke alltid viser meg hvilke innlegg som blir lest. Så mye styr for å få installert den appen… Jeg savner da vi hadde statistikken i kontrollpanelet på bloggen 🐰

    5. Så det de sier, er at der vi vel kan tenkes å få typ 75% av leserne våre fra, altså FB, ikke teller!???
      Det går faen ikke an!!!
      – Om ikke annet, forklarer det jo i det minste langt på vei mysteriet med tallet på FB -delingene som overgår det angitte antall sidevisninger den respekltive dagen, men det er jo et i overmåte magert utbytte.
      For min del, har de faktisk tatt fra meg opplevelsen av å ha fått trone på toppen av den listen, hvilket jeg så på som borderline umulig i en årrekke. Det ligger unektelig en inspirasjon og ikke minst mestringsfølelse i det å bare kunne fått denne dagen hvor jeg kunne takket for innkomne gratulasjoner med en aldri så liten energi-boost. Det kan sikkert synes temmelig patetisk, men det er og blir en slags hinsides milepæl fra de første årene som blogger det ville vært hyggelig om i det minste kunne ha avstedkommet med et minstemål av godfølelse..

      1. Vel, de har ikke akkurat sagt at det vil vedvare at klikk via FB ikke blir registrert, det er vel heller slik at de unngår å si noe om akkurat det. Men så lenge man ser delingene på FB så vet man jo at det er feil i systemet, og det er det enda i dag. Min Google Analytics er oppe og går igjen, men ingenting fra FB.

        Når det gjelder topplassering på listen, så har du jo nådd den milepælen, du lå på førsteplass med 1300 sidevisninger i 5-6 timer, så endret listen seg og du havnet på 16.plass og jeg gikk fra 8. til 3.plass.. eller noe sånt? Jeg ser ikke hensikt med å bry seg med plasseringene på den listen. Å ligge på 1.plass med 250 sidevisninger er vel ikke noe å rope høyt om liksom. Men nonetheless, du har vært noen timer på toppen. Verdt å vite for de av dere der plassering har betydning. For meg er det enda antall sidevisninger og lesere som betyr noe, og da ligger jeg heller på 20.plass med 2500 sidevisninger enn på 1.plass med 250 🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg