En runde rundt Aass Bryggeri!

Vært ute og gått igjen i dag. Måtte over til andre siden av elva for å handle inn DentaLife til jentene. «Snacks-pinner» som er bra for tennene, som de får hver kveld en liten stund før leggetid. De elsker disse pinnene, og i går gikk vi tom. Hadde jeg ikke dratt i dag og kjøpt ny ladning så hadde dem blitt lei seg, og det skal vi ikke ha noe av.

Anyways, for å ikke gjøre turen helt begivenhetsløs, haha, så bestemte jeg meg for å ta noen bilder i sentrum til bloggen. For det er nå slik at Drammen er berømt for å være Norges største veikryss, for å ha for høy innvandring og derfor masse bråk, samt er byen også kjent for å være «harrybyen». I bokmålsordboka defineres begrepet som «preget av dårlig smak». Så «harrybyen» er bare noe som henger igjen fra gammelt av. Drammen er en kul by nå, jeg vet mange byer som er langt mer «harry», men dét skal jeg ikke skrive noe om nå, hehe.. Videre er Drammen selvsagt kjent for elva som går midt gjennom byen. Jeg elsker elva!! Og så har veldig mange hørt om «Spiralen» og «Spiraltrollet». Og like berømt som alt jeg har nevnt til nå er drammensølet Aass, og Aass Bryggeri. Jævla godt øl skal jeg si dere!! Må vel ta meg ei utepils snart, det har jeg enda ikke gjordt hittil i år. Har ikke drukket en eneste øl i det hele tatt i år faktisk. Skammelig..

Men poenget.. jeg gikk en ekstrarunde rundt Aass Bryggeri i dag. Tok en photoshoot bare for å vise fram til dere som ikke har vært i Drammen, og til dere som har vært her og synes det er gøy og se litt fra byen her igjen, ja, jeg bare ville vise fram Aass, det er jo en del av Drammens stolthet.

Når jeg hadde handlet til jentene på CC kjøpesenter på Brakerøya, gått denne runden rundt Aass Bryggeri, og kommet meg hjem igjen, så hadde jeg plutselig gått ei mil. Så jeg fikk egentlig ganske mye ut av denne runden, hehe..

Har dere vært vært ved Aass Bryggeri i Drammen? Har dere smakt Aass øl? Det skal jeg gjøre en dag snart, hehe.. Tenker det blir på Goggen Pub, et lite sted ved Bragernes Torg. En av pubene jeg liker best.

Nå skal jeg gi jentene hver sin DentaLife. De sitter og kikker på meg og lurer på hvorfor jeg er så innmari treg. Jeg avslutter her nå. Takk for titten folkens. Kom gjerne innom igjen 🐰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg BunnyMeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#aass #aassbryggeri #øl #drammenserøl #drammen #norge #bunnytrash #bunny

12 kommentarer
    1. Har ikke vært ved Aass bryggeri……… men har drukket ølet da! Siden jeg ikke er så veeeeldig glad i øl (mer vin-og konjakk-jente) så blir det ikke så ofte………! 🙂 Jeg tror nok Drammen er en fin by, ja! 🙂 det ser jeg jo på alle bilder du legger ut…..

      1. Jeg har dilla på Italian Spritz (ferdigblandet Aperol Spritzer), nydelig, særlig nå på sommeren, men en halvliter Aass i sola på et av byens torg er virkelig ikke å forakte 😜🐰

    2. Ein ting kan eg vera eineg med deg i, Aass er det beste norske ølet, utan at det seier noko anna enn at det er det minst dårlege 😜.
      Når ein har farta litt rundt i verda, og testa ut ein masse ølsortar, så står ikkje norsk øl høgt i kurs 🤣.

      1. Ta deg en øl når du er tom for ord, da kommer det plutselig mange ord, hahaha.. jentene koser seg, de har lagt seg i sengen på hodeputen min, så jeg må visst bølle litt når jeg skal legge meg 🙈🐰

    3. tidligere i livet mitt hadde vi bar i kjellerstua. Nå er alle effektene pakket ned. vi har et skilt med logoen til Aas Bryggeri.
      ellers foretrekker jeg øl som er bygget av mikrobryggerier og spesielt Bådin her fra Bodø.
      men Guinness er best når en øl skal nytes.

      1. Hahaha.. jeg tviler ikke på at dere hadde bar i kjellerstue. Herlig!! Så dere er med andre ord øl-kjennere. Da får dere komme dere til Drammen, sette dere på et av byens uteserveringer og bestille dere en Aass utepils, så får jeg høre hva dere mener da 😜🐰

    4. Aass bryggeri er veldig bra. Veldig glad i eplemosten der og ølet er også bra!
      De leverer til Idyll-festivalen her på Kråkerøy. Et proff bryggeri som følger opp og de har folk til stede under
      festivalen..Det er trygt for dem som jobber i barene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg