En nydelig dag med små aper, frosker og mer i Oslo!

I dag har snuppen min og jeg tilbragt hele dagen i Oslo, greit å komme seg hjem før solen går ned 19:57. For sol har det vært til stor glede og behag. Jeg elsker det! Vi har vært litt hist og her, på uterestauranter, på kjøpesentre. i parker og så videre. I morgen stenger de toglinjene, så det var greit med en tur i dag, siste dagen i mars.

Her kommer noen bilder fra Oslo reptilpark, hvor de har øgler, slanger, krokodille, aper, fisk, frosk, edderkopper, skorpioner og insekter. Noen år siden sist jeg var her, så dette var moro. Jeg elsker artige dyr og vesener. Mange flotte og utrolig fascinerende og søte dyr. Dette er en privateid norsk dyrepark, og Norges eneste reptilpark.

Parken åpnet i Storgata 26 i januar 2002, men flyttet til nåværende adresse høsten 2007. Altså St. Olavs gate 2. Dessverre fikk vi hverken koset med slangene eller edderkoppene denne gang, slik som tidligere, var bare ei litta jente som jobbet der, så hun kunne kanskje ikke påta seg det ansvaret. Kanskje neste gang..

Nå er ikke snuppen min spesielt glad i reptiler da, men han innrømmet at noen av disse var morsomme å se. Vel å merke gjennom glass. Der var faktisk en edderkopp han syntes var flott også, men påsto likevel at han hadde dødd om han fikk den på seg. Personlig så ville jeg gjerne holdt den edderkoppen, den var dritfin. Dere ser den litt lengre opp her, den er svart og orange. Kul sant!?!!

Overraskelsen var jo disse apene. Kunne ikke huske at de hadde dem da jeg var i reptilparken sist for noen år siden. Det er Dvergsilkeaper, de er ikke større enn 14 cm utfra skiltet, jeg synes de så litt større ut da, men de var veldig små, artige og søte. Snuppen min trodde først det var ekorn, hahaha..

Jeg må jo si dvergsilkeapene var en høydare og favoritt, men som alltid blir jeg mest fascinert av Pilgiftfroskene. De har sort og gul variant og blå variant der. Disse er små og ser ut som leker, de beveger seg robotisk og er nysgjerrige. En av de blå kom helt inntil glasset og så ut som om han ville snakke med meg. Artig liten type det der.

Øgler, firfisler, gekkoer og kameleoner. Utrolig spennende. En må liksom lete godt med øynene for å se dem, de skifter farge, er kaldblodige og kan bli som omgivelsene. En kameleon greide jeg rett og slett ikke få øye på. Men de er jo slik, klatrer de på en pinne så skifter de farger og ser ut som en pinne, står de på en stein så ser de ut som stein.. plutselig ser man bare et øye som blinker, hehe..

Denne tassen på bildet over lå egentlig å sov på en gren, så ble han vekket av en liten unge som skrek og banket på glasset. Det må sies at jeg er ikke spesielt begeistret for at dyr er i fangeskap. Men såvidt jeg har skjønt er her bare arter som har det godt og trives i disse burene, selv om verdenen er rundt dem er begrenset. De blir ivaretatt, men jeg sår mine tvil om at det er heldig med disse ungene hvor foreldre ikke viser ansvar, bare ser på og ler. Bare litt til så hadde jeg skremt både ungen og foreldrene, bare for å understreke et poeng..

Anyways, menneskers bedritne og hensynsløse adferd til side. Har dere aldri vært i reptilparken før, og har muligheten når dere er i hovedstaden, så anbefaler jeg en tur. Ligger veldig sentralt, og adressen finner dere lengre opp i innlegget her, og det er også et veldig enkelt søk på nettet.

Yupp, dette har vært en utrolig fin dag i Oslo, og kjempespennende å se de artige og meget «iøynefallende» (haha) dyrene i reptilparken. Og så fikk jeg faktisk også krysset punkt 5 på listen av «13 ting jeg ville gjøre i mars», det er digg å komme seg ut igjen, gjøre ting, se oppleve, og dette ble da på månedens siste og fineste dag..

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#osloreptilpark #dvergsilkeape #pilgiftfrosk #oslo #bunnytrash #bunny

20 kommentarer
    1. Jeg er nok litt som Snuppen din, ville helst bare se alt gjennom glass. Ville ikke holdt NOEN av de der 😮 Litt pinglete må jeg innrømme 😀 Kan godt SE, men må IKKE holde dem 😀 Så bra det ble en fin dag 🙂

      1. Altså, noen får jo adrenalinet i gang, det er jo gøy da? Flotte dyr. Skulle eid en jungel med mange av disse 🥰 takk, kos deg i helga 🥰

    2. Shit, der var det mye flott, skummelt og fascinerende…. er ikke så glad i slanger og edderkopper, men de blå froskene var jo såååå fine! Kanskje jeg bør ta med meg prinsessa dit???? Ho ville jo tatt helt av… 🙂

      1. Ikke særlig skummelt.. ta med deg prinsessa hvis hun vet å oppføre seg, eller hvis du har evnen til å snakke til henne hvis hun ikke ter seg. Jeg er litt der at ikke alle steder er barnehager, nå vet jo ikke jeg hvem prinsessa er, men regner med det er et barn 🐰

        1. Ha-ha, måtte le. Prinsessa er datteren hennes, hun er oppi 20-årene en plass 😀 Og er veldig flink å oppføre seg 😀 Kjenner henne litt jeg også 🙂

    3. Virker som en flott dag i hovedstaden for dere. Stilig kledd er dere også. Kunne glatt rappa jakka til snuppen.
      Jeg klarer meg helt flott uten reptiler. Kjenner jeg får frysninger bare jeg skriver ordet. Føler med Snuppen din som tok den runden med deg, og vil jo si du er heldig når har stiller opp på dette.
      Bildene var nok flotte de, men må jo tilstå at jeg så på dem med et halvt øye bare. Kunne jo ploppet fram fra skjermen og bitt meg. Pyse? Nei da, bare lettskremt noen ganger
      Har besøkt Universum i Göteborg i flere omganger. Slik det blir når man sprer avkomma godt aldersmessig. Vel verdt å besøke, men hopper elegant over noen av avdelingene. Om dere ikke har vært der, så søk opp på google og se hva som finne der.
      Ønsker dere en fin helg

          1. Det er helt fantastisk å være der. En liten by i byen, oppdelt som verdensdeler, så går man gjennom Asia og hilser på dyrene der, og Europa osv.. mine favoritter: pingvinene og pandabjørnene 🥰

    4. Jeg bor i Drammen og har ofte tenkt at jeg en dag kommer til å se deg ute på byn. Regner med å kjenne deg igjen når du har med deg hundene. I dag kom jeg med toget fra Oslo og på vei undergangen la jeg merke til en mann i en fantastisk kåpe og en frisyre som kunne vært din! Og en mann til som også var stilig, men litt mer avdempet. Jeg burde ha sagt hei, men så tøff er jeg ikke. Nå så jeg hvem som var hvem, så glad jeg ikke sa hei Bunny til mannen din! Det hadde vært flaut.

    5. Der var det forandring siden sist jeg var der. Det er jo noen år siden jeg var på fotokurs der. Det var etter stengetid og de tok fram dyrene så vi fikk holde dem og ta bilder på nærthold.

      1. Jeg synes ikke der var særlig forandring, er jo noen år siden jeg også var der, desverre fikk vi ikke kose ned eller bli avbildet med noen sv dyrene denne gang, men kanskje neste 🕷️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg