En ny Era begynner!

I dag har Madonnas nye remix-single av megahiten fra 1998 «Frozen» blitt offisielt sluppet som første single fra hennes kommende remixalbum som skal bestå av remixer av hennes 50 nummer 1 hits fra Billboards Club Chart.

Tidligere har artisten Sickick mixet denne låta som da har blitt en stor hit på TikTok og da ført til en merkbar stigning av popularitet for Madonna på streaming-nettsteder som da spesielt Spotify.

Madonna har ligget på rundt 250-plass på Spotify i flere år nå med rundt 16+ millioner månedlige lyttere. Noe som er jævlig bra for en artist som gjennom hele sin karriere har fått omtaler som tilsier at «nå er det over, den dama varer ikke lenge i bransjen», samtidig som det er et hav av artister å band og konkurrere med hvor man ikke greier å få med seg en brøkdel engang. Ha respekt for Madonna!!

Nå 40 år etter at hennes første single «Everybody» og debutalbumet «Madonna» ble gitt ut så greier hun fremdeles å produsere både hitlåter og album.

Hennes foreløpig siste og nyeste album «Madame X» som ble gitt ut i 2019 debuterte som nummer 1 i USA, nummer 2 i UK og respektable nummer 6 her i Norge. Alle fire singlene fra albumet «Medellin», «Crave», «I Rise» og «I don’t Search, I find» toppet som nummer 1 på Billboard Club Chart og kommer som nyversjoner på det nye remix-albumet.

I etterkant av «Madame X» og den nye Sickick-versjonen av «Frozen» har Madonna litt etter litt klatret på disse streaming listene og befinner seg nå som nummer 181 på Spotify med snart 20 millioner månedlige lyttere. Dette mye på grunn av nyversjonen av nevnte låt, men også muligens fordi hennes «Material Girl» fra 1984-albumet «Like a Virgin» nå er den mest spilte låten på TikTok.

Mange av Madonnas låter er udødelige, og når det yngre publikummet blir gjort oppmerksomme, så skjer det ting. «Material Girl» er også en av låtene som vil dukke opp på det nye remixalbumet i ny utgave da den faktisk fikk topplassering som nummer 1 på den respektive Billboard Club Chart den gangen for 38 år siden.

Jeg har hørt på utgivelsen av Madonnas helt nye remix et par ganger i dag, denne finner dere nå på Spotify som «Frozen (Fireboy DML Remix)» og jeg ser jo (hører) at denne er spesielt rettet mot et nytt og yngre publikum. Sikkert mange av min generasjon som også vil like denne, men ja..

Dessverre for meg som fanatisk Madonna-fan så ble dette for mye Fireboy DML og for lite Madonna. Jeg foretrekker den originale «Frozen» fra 1998.

Link: «Frozen» 1998 – Madonna

Link: «Frozen» 2021 – Madonna, Sickick

Link: «Frozen» 2022 – Madonna, Sickick, Fireboy DML

Hva synes dere?

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#madonna #sickick #fireboydml #frozen #tiktok #spotify #madamex #bunny #bunnytrash

9 kommentarer
      1. Med dette slippet så må jeg si at jeg er veldig spent på hvordan de andre klassikerne blir i nyversjoner, denne nye Frozen er allerede populær, men for min del vil jeg ha Madonna når jeg hører Madonna.. hehe.. bra du lyttet 😜👍🏾

      1. Enig med deg, men det er noe med den nye versjonen som mange liker, på kort tid nå ha Madonnas lyttere på Spotify økt med over 4 millioner. Det er helt rått!! Og de gamle mixene fra 98’ egentlig alle fra albumet ‘Ray of Light’. Hadde ikke sett for meg at du var dér, du overrasker stadig 😜👍🏾

        1. Ja, men er det ikkje kjekt å verta overraska 😊?
          Når det gjeld musikk, er eg eigentleg “altetende”, men det verte litt sånn kvart til sitt bruk. Det viktegaste er at det treffer med humør og form. Så må det vera teknisk godt utført, og ha samklang. Jo meir teknisk krevjande, jo nøyare må eg lytta, og jo meir liker eg det, om det treff rekteg.
          Ellers hadde eg tenåra på 70-talet, og då kom ein ikkje utanom Frank Zappa, og han er jo ein av dei store på teknisk musikk 😊.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg