En innholdsrik lørdag.

I går var jeg ikke mye her på blogg, det gikk i ett fra morgen til kveld. Altså opp på morningen, lufte jentene, spise frokost, gjøre seg klar til å farte litt. Opp til busstoppet og der møtte snuppen min og jeg venninna vår, og derfra gikk alt non-stop.

Vi tok bussen ned til sentrum, så gikk vi inn på togstasjonen og rakk akkurat se toget forsvinne. Vi hadde forstått det slik at toget skulle gå 18 minutter hver time, men det var 14 minutter over, og vi var der 16 minutter over, haha.. så der stod vi da, og én time til neste tog. Så hva skulle vi ta oss til da? Jo, vi gikk på bingo!! Hahaha.. vi tok tre spill, og ingen gevinster på noen av oss, hehe.. men vi var likeglad, nydelig vær i går, det var jo bare så deilig.

Så hoppet vi på toget da, og som sikkert flere skjønte, så var det Tønsberg som var målet. Tog fra Drammen til Tønsberg tar 36 minutter, men jaggu.. to ganger ble  toget stående. Tekniske feil. Så da ble det 66 minutter til Tønsberg, makan.. men vi like glade, der var helt nydelig vær i Tønsberg også. Fikk kikka litt og shoppet litt. Nå må jeg holde meg unna klesbutikker for ei stund. Det ble ny jeans på meg, to t-skjorter, joggebukse, et par sko og tre ringer. Egentlig fire, men én ga jeg til venninna vår.

Etter shopping dro vi til den indiske restauranten «vår», Bombay. Snuppen min og venninna vår bestilte seg hver sin Mixed Grill, men jeg bestilte meg en Maharaja. Det er favoritten min på den restauranten, det er helt nydelig. Styrke 4. Det er orgasme i munnen, jeg lover. Restauranten i seg selv er ikke så flott, men den maten er.. I LOVE IT!!

Tilbaketuren fra Tønsberg til Drammen gikk som kaniner hopper, enkelt og raskt. 36 minutter. Hellige kaninmåne, jeg kan ikke fitte og begrape at folk orker bo der jeg vokste opp. Evigheter fra et sted til det neste, og egentlig ingenting som skjer eller ta seg til, drive med sport, drikke øl på pub eller snakke med Jehovas Vitner som går fra dør til dør liksom. Eller en kan ta seg en tur til Gangssåstoppen eller TV-tårnet og se på utsikten. Kjøre en tur til Nupen og se solen duppe seg i horisonten, for å så gå opp igjen i stedet for å forsvinne. Eller så kan man jo kjøre til Bjerkvik for å spise den «berømte» hamburgeren «Bjerkviking», som egentlig bare er en vanlig hamburger bare at de bruker sprøstekt løk fra Kiwi på den istedet for vanlig løk, hahaha..

Anyways, vel framme i Drammen var det innom nettopp Kiwi, kjøpe snacks og blandevann og andre nødvendigheter. I det vi kom ut av butikken kjørte akkurat bussen. Men vi like blide med deilig indisk mat i magen. Likevel må jeg si det var veldig ironisk, i en by hvor det alltid er forsinkelser på busser og tog, så var de svært så presise i går. Hva gir dere meg? Så da tok vi neste buss da, og den fikk oss hele hjem.

Venninna vår bor i nabolaget, så da dro hun hjem til seg for å dusje og stelle seg, og snuppen min og jeg hjem til oss. Der var tanken å slappe av bittelitt før man gjorde seg klare til kvelden. Men så.. da kom jo snuppen på at vi hadde glemt å kjøpe isbiter. Isbiter må vi ha. Kan ikke sitte på balkongen og drikke Aperol Spritzers og tropiske Cocktails uten isbiter. Det ødelegger jo hele illusjonen om å sitte i en oase på en gresk øy.

Så da var det på med joggedressen og ut med meg. Opp til busstoppet, her måtte man bare klemme til for å spare inn tid, og da kunne jeg ikke gå til og fra butikken liksom.

Neida, da jeg kom til busstoppet hadde bussen nettopp kjørt, og lørdager etter 18:00 går bussene hver halvtime. Så da måtte jeg gå. Like blid trasket jeg avgårde, inn på Kiwi og kjøpte isbiter. Så kunne jeg ta bussen hjem. På busstoppet var det fire minutter til bussen skulle komme. Neida, DA skulle den være forsinket da vet dere. Så der hang jo jeg et kvarter. Men like blid da jeg kom hjem. Hadde jo kjøpt meg antrekk for kvelden, så da gikk jo ting veldig lett derfra.

Deilige drinker ble laget, varmelampe og musikk ble skrudd på. Snacks på bordet. Venninna vår kom, og her koste vi oss helt til midnatt. Midnattsbussen til sentrum. Kjapt og enkelt.

Det var hyggelig ute, men utelivet har endret seg fundamentalt etter pandemien. Stedene vi likte, som vi brukte besøke på denne årstiden er nedlagt, og det er for kaldt til å sitte på uteserveringene på Bragernes Torg. Så da gikk vi til dette nye store stedet som vi har  besøkt ved et par tidligere anledninger. Der er så masse vakter at det blir bare teit. Like mange vektere som gjester liksom, som drikker i baren og ellers bare spankulerer rundt og snufser. Altså man får liksom fornemmelsen av at også dem driver og leker Sophie Elise og Nora på toalettene. Ihvertfall gjør de fleste gjestene det.

Kokain er greia på byen nå. Deilige drinker og denslags er bare for syns skyld. Alle er høye og ingen har særlig godt feste til jorda. Vaskene på toalettene ligger det rester, ingen sørger for at det er ryddet og rent. Dassene er alle utpisset og man kan svømme i toalett- og tørkepapir. Joda, vi var like blide og koset oss vi, men snuppen min og jeg ble enige om at nå kan vi spare oss for byturer til vi kan sitte ute. Det gjenstår å se.

Vel hjemme havnet en Grandiosa i stekeovnen. Jeg husker det var godt. Mer kan jeg ikke si, jeg våknet i vår deilige seng i dag, og jeg har forflyttet meg til sofaen med tre mops liggende oppå meg. Nå er det søndagskos. Akkurat slik det skal være. I love my life!

Har dere hatt en bra helg?

Takk for titten 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!