En dag snur alt brått!


Nå er vi hjemme igjen her i Drammen. Alt gikk heldigvis knirkefritt fra Harstad. Ei venninne plukket oss opp i sentrum og kjørte oss til flyplassen, flyet tok av når det skulle og vi landet 5 minutter før ankomst. Bagasjen kom på rullebåndet praktisk talt med en gang. Flytoget gikk helt til Drammen, ingen buss for tog denne gang. På stasjonen i Drammen ble vi hentet av et vennepar som først kjørte oss for å hente jentene våre hos venner, så hjem. Sofaen var inntatt før midnatt og vi fikk kosa skikkelig med jentene før vi la oss.

Jeg har nettopp stått opp, jentene også. Vi har sovet som puddinger alle tre. Stakkars snuppen min dro rett på tidligvakt i morges og måtte stå opp grytidlig. Ferien hans er over for denne gang. Siste ferieuka hans blir i oktober. Da blir det nok ikke Harstad-tur.

Vi var selvsagt på sykehuset hos mamma før vi reiste fra Harstad. Jeg skriver ‘selvsagt’, fordi det er få ting som er en selvfølge her i livet. Bare se til søsteren min som bor 5-10 minutter gåavstand fra sykehuset. Der er intet noen selvfølge.

Mamma var kjempefin i går og ved godt mot. Brukket arm, men smilende og blid. Der hadde legene funnet ut at hun muligens ikke trenger operasjon likevel. At bruddet er «bedre» enn først forespeilet, at det er «bedre» uten operasjon. Snuppen min som selv jobber i akutten syntes at der var mye «uvisshet» på sykehuset i Harstad, han er ikke helt vant til det fra hvor han jobber. Han er nok veldig glad for at han jobber hvor han jobber. For Harstad er Harstad. En helt annen verden fra Drammen. Men fantastiske mennesker som jobber på sykehuset i Harstad også. De gjør sitt beste selv om der er mindre forhold. Er takknemlig og har stor respekt for de folka der.

Jeg skal uansett nå ringe både mamma og ortopeden på sykehuset for å høre hvordan ståa er. Jeg ble beroliget i går at dette går nok bra. Så lenge alle tester og CT av mamma faktisk ser bra ut så er egentlig alt bra tross alt. Det blir jo noen uker gips, og hun kommer ikke til Drammen med det første slik vi hadde pratet om, slik hun ønsker. Men det får bare være. Én dag av gangen, slik må det bare være.

Det ble en annerledes avslutning på ferien i år. Men en kan ikke regne med noe annet. 107 byer i Tyrkia har brent. Nå har noen satt turistbåter i brann der. Folk har dødd av overvarme i Canada. Fjell raser sammen nord i India. Islamistene skal overta verden, som om det er noe nytt, men tempoet økes. Sverige og Norge tenker ta inn flere Afghanere hit da Taliban har overtatt makten i Afghanistan. FN kommer nok til å sende mange hit. De som ikke forstår konsekvensene av alt dette kommer aldri til å gjøre det. Det er snart valg og folk stemmer rødgrønt og islamisering. Og så er det pandemien da, jeg trenger vel ikke si så mye mer..

Akkurat nå vil jeg bare at mine nære og kjære skal ha det bra, så bra som man kan ha det, og at folk tar mitt buskap: nyt livet så godt dere kan, livet er her og nå, ting forandrer seg, alt kan brått snu!

Takk for titten ❤️


Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#harstad #nordnorge #troms #helg #weekendtur #familie #mamma #unn #verden #klima #krig #islam #islamisering #brann #canada #tyrkia #india #afghanistan #taliban #sverige #norge #virus #pandemi #norge

4 kommentarer
    1. Ærlig talt.. her snakker du ned de flotte folkene som jobber på sykehuset i Harstad, mennesker som gjør alt de kan og mere til for at din mor skal ha det bra. Du kritiserer din søster på en offisiell blogg. Du kritiserer FN , indirekte Afghanske voksne og barn som flykter for livet. Du sitter i din lille boble, er livredd, og tror på den konspiratoriske tanke om at Norge blir sakte men sikkert islamisert med velsignelse fra de rødgrønne som vinner valget.. jaja sier no jeg

      1. Nei du, det skal jeg si deg at alle jeg møtte på sykehuset var helt fantastiske, særlig de jeg møtte på ortopeden. Min søster er ei pissfitte som ikke er verdt mer en ei bøtte skittvann, se hvor jeg bryr meg. Og ellers får du bare tolke som du vil, hva som foregår i ditt hode er din sak, at du leser mine blogginnlegg handler om deg, ikke meg.

    2. Hei igjen 😊🌺☀️🇳🇴

      Ja,eg er dypt bekymret,ikke for meg selv,men for mine og alle andre som skal være her etter meg.

      🍂 Hvert minutt vi lever,er vi bare ett sekund fra noe som drepe eller skade oss 🍁

      Man må kanskje ha «noen år på baken» før man forstår dette helt 🙈

      Ha en fin dag 😊 Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg