Ella har vært på kontroll + Taco!

I dag har Ella vært på kontroll, som jeg har fortalt tidligere i bloggen så hadde hun fått pyometra, og dermed ble det slik at fredag i forrige uke ble hun operert og de fjernet livmor og eggstokker. Så i dag var vi hos veterinæren igjen. Ella var hoppende glad da vi kom inn der, logret og ville hilse på alle. Hun ble enda gladere da veterinæren selv kom, hun ser ut til å like han veldig godt. Han er ikke raus med godbitene, han er vel den eneste på noen dyreklinikker som jeg aldri har sett gi jentene noe snacks, merkelig nok. Likevel er Ella veldig begeistret, halen er som om den er blitt trukket opp, og hun kaster seg på rygg når hun havner på benken hans. «Kooooos magen min». Han snakker til dyrene på en måte som minner om når folk dikke-dikker med babyer. Babyspråk.

Anyways, veterinæren kikket på såret hennes, og mente at dette ser veldig bra ut. Ikke noe puss eller noe man kan sette en finger på. Det gror bra. Han fikk sjekket underlivet hennes, og fant ikke noe utflod eller væske. Så jeg selv føler at nå kan vi liksom puste ut og slappe litt av. Dere ser arret på bildet. Ikke noe pent. Litt ekkelt bilde synes jeg selv, men i virkeligheten ser både magen hennes og arret bedre ut enn dette altså. Så all is good!

Etter å ha vært på dyreklinikken dro jeg hjem med Ella, så tok jeg turen ned til sentrum, fikk postet all dokumentasjon til forsikringsselskapet. Regner med at alt går bra med det også. Vi bruker Tryg, og har aldri vært noe tull med dem før. De responderer og utbetaler raskt. Eneste er at jeg er usikker på hva egenandelen er på nå, for jeg har ikke fulgt helt med der i det siste, så jeg har ikke anelse på hva vi får igjen etter alt. En annen ting er at Ella er mer enn 10 år, og noen mener det har betydning. Får bare vente og se, nå er ihvertfall det unnagjort.

Så var jeg innom butikken og kjøpte med tacolefser, saus og litt sånn. Dermed ble det en kjapp og enkel «middag» hjemme. Tok faktisk et par bilder til dere siden mat er så innmari populært på blogg, og det er jo hyggelig å glede dere blogglesere også, ikke bare komme med samfunnskritikk, historier om gale kriminelle, syke dyr og den slags. Også tenkte jeg at bilder av god fargerik mat kunne være en fin overgang fra nyoperert mopsemage.

Her i heimen har vi altså en veldig fin dag, nå er det sofakos med jentene en liten stund, så må jeg begynne å gjøre klart til i morgen tidlig. Har en helg utenom det vanlige å gjennomføre. Kommer mer om det etterhvert. Og med det sagt, hvordan har dagen deres vært? All good håper jeg?!! 🥰

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWeLink!!

Følg Bunny på FacebookLink!!

#ella #pyometra #ovariehysterektomi #operasjon #dyrelege #veterinær #hund #mops #hverdagsliv# familie #middag #taco #drammen #bunny #bunnytrash

16 kommentarer
    1. Jøss, en hund som ikke rygger bare ved lukten av et veterinærkontor! Hun må være veldig fornøyd med behandlingen 😊. Ingenting er vel bedre enn det. Så godt det går fint med henne 🥰

      1. Begge jentene mine elsker å besøke dyreklinikker. Det er som de skjønner at livet blir bedre etterpå. Ariel opplevde to ganger å få skade på øynene, og etter det trodde jeg hun skulle sky dyreklinikker og veterinærer, men neida, når vi nærmer oss klinikken så setter hun opp farten. Samme med Ella nå, etter å ha blitt både fingret og operert og flere ubehageligheter, så virker det som om det er enda mer gledelig å dra dit. Tror disse to vet å legge sammen to og to, de skjønner at de er friskere og bedre fordi de har vært på klinikk.

    2. Så fint med Ella, så veldig bra ut dette såret..Grodd bra!
      Fin kveld hos dere, taco i alle varianter blir aldri feil…
      Ønsker deg en magisk kveld! 🙂

    3. Å så godt at alt ser bra ut med Ella! Så får vi håpe det ordner seg med forsikringa også! Hihi, du har jammen blitt en matblogger, du….. uansett – taco er jo aldri feil da! I morra trur jeg det kommer et matinnlegg fra meg også jammen – a la bål lissom! Klem da 🙂

    4. Jeg er sikker på at du føler en stor bør er blitt tatt av skuldrene dine i dag.🤗👍🏻
      Godt å høre at alt ser bra ut med Ella.🥰
      Taco er godt.🤩

    5. aww Ella virker som ei veldig søt og god jente da. ❤ Hun er hvertfall veldig skjønn. og utrolig tøff! ❤ så godt at det går bra med henne og alt etter operasjonen. ❤

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg