DRITKUL JULEGENSER!!

Bildet hentet fra nettet, et nettsted som kaller seg Alluwacu, ukjent for meg.

Jeg er ikke den største fan av at handelsstanden og hvem det måtte være setter i gang med jul og julehysteri flere måneder før julen starter. Masse julegodter og julebrus som fyller dagligvarebutikkene allerede i oktober. Se innlegg fra medblogger Solliv postet 21. oktober. Stadige artikler og lenker om juletilbud fra hist og her på internettet. I helga som var fikk jeg følgende melding fra Hageland:

«Velkommen til åpningen av våre magiske julebutikker 2. – 5. november! Det feires med 30 % medlemstilbud på nesten alle julevarer og julebonuskupong på 50 kr til alle handlende medlemmer!»

Javel. 30%? Yeah, right.. noen er lettlurte.

Jeg føler liksom at alt maset så lang tid i forveien ødelegger gleden over julen den perioden den faktisk er. Julen mister sin sjarm når alt handler om den i månedsvis.

I går var jeg innom Europris. Skulle ha en liten sekk med blomsterjord. Jeg måtte lete. Fant ikke. Der bugnet over med julenisser og glitter og dill og dall som man ikke trenger. Da spurte jeg betjeningen. Gjemt i en krok var blomsterjord. Jaja, de hadde jord ihvertfall.

Opp til hver enkelt, men for meg funker det bedre med julestæsj og ting og tang når julen faktisk nærmer seg. Og jeg er glad jeg ikke har så mange å kjøpe julegaver til. Vanskelig å finne noe folk faktisk kan like eller å ha bruk for når alt er byttet ut med julefjas. Altså å gi noen en julenisse i julegave ser jeg ikke poenget med. Når man har åpnet julegavene julaften så skal jo likevel julen snart pakkes vekk. Da gjør man seg klare til nyttårsaften og gleder seg til vår, sol, ruteliljer, krokus og snøklokker.

Med det sagt, og siden innlegget mitt i dag handler om jul så må jeg bare påpeke denne genseren som dukket opp på min Facebook i går. Den er jo bare FANTASTISK. Denne kunne jeg tenkt meg, denne kunne jeg faktisk gått med og brukt når julen faktisk er, i juleselskaper og sådan.

Dessverre selges den visstnok bare på nett, ifølge annonsen jeg fikk opp ihvertfall. Nettstedet heter Alluwancu som jeg aldri har hørt om før. Det medfulgte en underlig link med bokstaver tall og symboler. Jeg klikket IKKE på den linken. Det skjer stadig oftere at folk blir lurt på nett, jeg forholder meg bare til nettsteder jeg kjenner til og vet er seriøse. Medblogger Gryende skrev nylig et innlegg om nettsvindel. En bekjent opplevde nylig å ha blitt svindlet for 800 000. Altså to kontoer med cirka 400 000 kroner på hver var blitt tømt i løpet av natten. Håper hun får ordnet opp i det før jul.

Anyways, genseren (bilde øverst i innlegget) var uansett DRITKUL, eller hva synes dere?!

Snuppen min og meg, julaften 2021.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny på MeWe: Link!!

Følg Bunny på Facebook: Link!!

#pizza #pølsemospizza #fetakrem #bunnytrash #bunny

9 kommentarer
    1. Artig julegenser, og skal du ha en, så må det jo bli denne 😉

      Ellers er jeg veldig enig med deg i at det er alt for tidlig med jul over alt i oktober. På slutten av november, når det pleide å være julegateåpning, da kan det være jul i butikker og ellers.
      Den bli så utvannet, og jeg synes det er trist når folk fjerner alt av jul i romjula, eller dagen etter nyttårsaften. Det har jeg gjort en gang, og det var fordi vi skulle reise bort, og jeg ikke ønsket å komme hjem til fullt julehus flere uker etterpå.

      Den “gamle” julefeiringen er nok en saga blott og jeg kjenner at jeg savner det. Gjør jo litt av det selv, men har blitt mindre det også av flere årsaker. 😉
      Vi får lukke øya, og vente med juleforberedelser til adventstiden tenker jeg 🙂
      God torsdag! 😀

      1. Her er du og jeg veldig enig. Eneste under pandemien så hengte jeg opp masse julelys på balkongen veldig tidlig, mener faktisk det var oktober. Trengte bling-bling og masse glade blinkende farger. Måtte få humøret opp. I år blir det ikke noe julestyr før i desember, her skal jul være jul, påske være påske, og sommeren og høsten skal være helt julefri 😜 god torsdag til deg også 🐰

    2. Jeg elsker jula men syntes at det er alt for tidlig å begynne å selge pynt ol allerede i oktober og tidlig november. Genseren, litt mye og helt feil farger 😉 Ha en fin torsdag 🤗

      1. Vel, for meg var dette den flotteste julegenseren ever. Går ikke i ett med julepynten og julenissene ellers nei, nettopp det synes jeg var utrolig bra 🥰🐰 fin fin torsdag 😊

    3. Skal man ha julegenser, er man pokka nødt til å gå ‘all in’ med noe sånt som denne her; Altså noe så til de grader outrageous blodharry at det ikke finnes fnugg av tvil om at man mener alvor. Det er DA det blir kult! 😀

      1. Jeg synes bare den var fin. Nydelige farger som ikke går i ett med juletrær og annen julepynt. Det jeg stiller meg undrende til er hvordan den blir etter vask 😂🙈🐰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg